Jump to content
IGNORERAD

Kanske en dum fråga.


Nemo

Recommended Posts

Jag har nu blivit ägare till en nästan ny Acer telefon som jag tänkte använda till att göra mina bankaffärer med ifall/när säkerhetsdosan slutar fungera.

 

Eftersom telefonen var något använd innan jag fick den så gjorde jag en "clean boot" på den vilket återställer fabriksinställningarna och tar bort allt som den förra användaren har laddat ner och instalerat.

 

Den är med andra ord spärrad för andra operatörer än TRUE, vilket naturligtvis går att fixa. Problemet jag har är att när jag går till Google Play för att ladda ner Mobilt BankID appen så måste jag logga in vilket jag har gjort. Sedan vill de att jag skapar en email adress på Gmail vilket jag också har gjort. Men när jag sedan försöker att logga in så säger den att email adressen eller lösenordet är felaktigt.

 

Så till min fråga, måste jag ha ett simkort installerat för att det skall fungera, eller är det något annat fel på den?

 

Det går ju alldeles utmärkt att gå ut på nätet via WiFi utan att ha ett simkort insatt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

När du startar om mobilen första gången efter en fabriksåterställning ska du ange det Gmailkontot du vill använda. Fick du ingen sådan fråga under uppstarten?

Link to comment
Dela på andra sajter

När du startar om mobilen första gången efter en fabriksåterställning ska du ange det Gmailkontot du vill använda. Fick du ingen sådan fråga under uppstarten?

 

Vet ej/kommer inte ihåg.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...