Jump to content
IGNORERAD

Organisation varnar för allvarliga brister i Thailands flygsäkerhet


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Flygbolag i Thailand har drabbats av stora restriktioner för internationella flygningar på grund av möjliga säkerhetsbrister.
Den Internationella Civila Luftfartsorganisationen (ICAO) anser att Thailand har "allvarliga säkerhetsbrister", men inget officiellt uttalande ska ännu ha gjorts. Japan har redan tagit till åtgärder genom att blockera nya flygningar från Thailand. En talesman för Japands Byrå för Civil Flygfart sade att den temporära åtgärden genomförs eftersom man oroar sig över att flygbolagen kanske inte möter internationella säkerhetsstandarder.
Även Sydkorea överväger liknande åtgärder. En transporttjänsteman sade att nuvarande flygningar inte kommer påverkas, men att nya troligen inte kommer godkännas. Flygbolag som tvingats ställa in flygningar inkluderar NokScoot, Thai AirAsia X, Asia Atlantic Airline och Thai Airways.

Störningarna i flygtrafiken kommer strax innan högtiden Songkran, som vanligtvis är en period då många reser med flyg.

Källa: http://news.thaivisa.com/thaivisa-news/thai-airlines-face-bans-over-possible-safety-issues/43965/

 

post-8073-0-94973900-1427607362.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jan53

    4

  • pigge01

    3

  • Khun Ken

    3

  • born41

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Thailand styrs i dag på samma sätt som Sverige på 1500-talet.

Vad kan man förvänta sig när personer utan fackompetens avgör det mesta.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand styrs i dag på samma sätt som Sverige på 1500-talet.

Vad kan man förvänta sig när personer utan fackompetens avgör det mesta.

 

Born41

Du menar som det styrs Sverige idag med Maggan, Steffe och Margot tillsammans med två miljömuppar  :girl_dev:  

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett besynnerligt uttalande. Tydligen skall restriktioner införas mot nya sträckor medans dom gamla däremot inte påverkas. Om det nu brister i säkerheten skall naturligtvis varenda flight som bedöms osäker stängas ned omedelbart. Hur kan någon med trovärdighet hävda att det finns säkerhetsproblem, men därefter tillåta fortsatta flygningar?

Varför stoppa nya rutter när det rimligtvis är dom gamla, existerande som har uppvisat bristande säkerhet? Känner mig väldigt förvirrad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Thailand styrs i dag på samma sätt som Sverige på 1500-talet.

Vad kan man förvänta sig när personer utan fackompetens avgör det mesta.

 

Born41

Nee, di e varken fackmän eller med i facket  :not_i:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett besynnerligt uttalande. Tydligen skall restriktioner införas mot nya sträckor medans dom gamla däremot inte påverkas. Om det nu brister i säkerheten skall naturligtvis varenda flight som bedöms osäker stängas ned omedelbart. Hur kan någon med trovärdighet hävda att det finns säkerhetsproblem, men därefter tillåta fortsatta flygningar?

Varför stoppa nya rutter när det rimligtvis är dom gamla, existerande som har uppvisat bristande säkerhet? Känner mig väldigt förvirrad...

 

Det är ett första steg som varning om att dom måste fixa till problemen

 

Hjälper inte detta tar dom fler steg och börjar begränsa landningar i EU-länder t.ex som EU gjort med ett flertal afrikanska flygbolag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ett första steg som varning om att dom måste fixa till problemen

 

Hjälper inte detta tar dom fler steg och börjar begränsa landningar i EU-länder t.ex som EU gjort med ett flertal afrikanska flygbolag

Det är ganska enkelt för Thailand.

Dom stoppar allt nytt flyg med flygbolag från länder,

Som inte tillåter Thai flygbolag.

Så får vi se vad kunderna gör

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar som det styrs Sverige idag med Maggan, Steffe och Margot tillsammans med två miljömuppar  :girl_dev:  

 

 

några års skillnad om du kan läsa????

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt för Thailand.

Dom stoppar allt nytt flyg med flygbolag från länder,

Som inte tillåter Thai flygbolag.

Så får vi se vad kunderna gör

 

Å vem tror du förlora på det, om dem börjar kringå begränsningarna i det långa loppet. inte fan vinner Thailand på det, snarare att dem förlorar, ett land som är mycket starkt beroende av turism skall vara mycket försiktig o rätta sig efter internationel kritik o framförallt att säkerheten kommer i första rummet för turismen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Å vem tror du förlora på det, om dem börjar kringå begränsningarna i det långa loppet. inte fan vinner Thailand på det, snarare att dem förlorar, ett land som är mycket starkt beroende av turism skall vara mycket försiktig o rätta sig efter internationel kritik o framförallt att säkerheten kommer i första rummet för turismen.

Jag skrev detta.

Med Thais logiska tänkande.

Det är ju deras sätt att resonera,

Det kan ju du också

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev detta.

Med Thais logiska tänkande.

Det är ju deras sätt att resonera,

Det kan ju du också

Vad menar du med ,#Det Kan jag ochså#? men ar du att jag tänker som en Thailändare eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Å vem tror du förlora på det, om dem börjar kringå begränsningarna i det långa loppet. inte fan vinner Thailand på det, snarare att dem förlorar, ett land som är mycket starkt beroende av turism skall vara mycket försiktig o rätta sig efter internationel kritik o framförallt att säkerheten kommer i första rummet för turismen.

ja är verkligen Thailand "starkt" beroende av turismen?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja är verkligen Thailand "starkt" beroende av turismen?

tror jag nog om dem ca 5 milj turister skulle skita i att resa till thaialnd så tror jag nog att thaialnd hde fått Stora problem i framtiden om dem utesluter säkerheten i flyg  m.m.  i tanke på Thailogiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

tror jag nog om dem ca 5 milj turister skulle skita i att resa till thaialnd så tror jag nog att thaialnd hde fått Stora problem i framtiden om dem utesluter säkerheten i flyg  m.m.  i tanke på Thailogiken.

Jo det är ju ca 5% av bnp så blir ju en del satang

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med ,#Det Kan jag ochså#? men ar du att jag tänker som en Thailändare eller?

Du som jag vet hur Thaiare resonerar.

Dom kan ju bättre själva!

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju ca 5% av bnp så blir ju en del satang

Nja, snarare 8% men det är bara den redovisade delen, den oredovisade ger ganska mycket mer in persona och påverkar väldigt många.

Ex, från Pattaya slussas det dagligen ett anta tusenbattingar hem till byn där dessa omsätts i byggmateriel och bilar, vettigt eller ej spelar ingen roll, men denna del av "turismen" ger liksom ringar på vattnet en betydande merkonsumtion!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, snarare 8% men det är bara den redovisade delen, den oredovisade ger ganska mycket mer in persona och påverkar väldigt många.

 

Den redovisade delen, hur menar du då ?  Var finns det uppgifter på hur Thailand beräknar sina turistinkomster ?  Jag gissar att man gör en uppskattning på dom uppgifter man har om antalet besökare, antalet dygn och hur mycket dom sen spenderar per dygn och person.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den redovisade delen, hur menar du då ?  Var finns det uppgifter på hur Thailand beräknar sina turistinkomster ?  Jag gissar att man gör en uppskattning på dom uppgifter man har om antalet besökare, antalet dygn och hur mycket dom sen spenderar per dygn och person.

 

Fritz..

Förmodar det stämmer, men det finns väl få som redovisar den lilla pengagåvan till lampaffärsbiträdet och eftersom dessa gåvor enligt lagen inte finns utgår jag från att dom inte finns i redovisningen över turismen!

Men vad vet jag?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett besynnerligt uttalande. Tydligen skall restriktioner införas mot nya sträckor medans dom gamla däremot inte påverkas. Om det nu brister i säkerheten skall naturligtvis varenda flight som bedöms osäker stängas ned omedelbart. Hur kan någon med trovärdighet hävda att det finns säkerhetsproblem, men därefter tillåta fortsatta flygningar?

Varför stoppa nya rutter när det rimligtvis är dom gamla, existerande som har uppvisat bristande säkerhet? Känner mig väldigt förvirrad...

De kan inte ensidigt säga upp gällande tillstånd efter som ICAO inte utfärdat några bannlysningar än.De kan däremot neka nya eftersom det är upp till enskilt land att godkänna.Med vänlig hälsning,Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodar det stämmer, men det finns väl få som redovisar den lilla pengagåvan till lampaffärsbiträdet och eftersom dessa gåvor enligt lagen inte finns utgår jag från att dom inte finns i redovisningen över turismen!

Men vad vet jag?

Så preciserade frågor är det nog inte i enkäterna som görs utan gåvor till lampaffärsbiträdet placerar man nog under " nöjen " i frågeformuläret. Bara min gissning och nu har jag gissat färdigt.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar som det styrs Sverige idag med Maggan, Steffe och Margot tillsammans med två miljömuppar  :girl_dev:  

Hade det funnits 2 miljömuppar i den Thailändska regeringen så kanske vi fått se lite uppstädning av allt skräp som finnes överallt.

I dagsläget är det bara kungen som kan få folk att städa.

 

Nära Luei finnes en ort som heter Vansapung.

När dom fick en ny borgmästare så tyckte han att orten var skräpig och ville att alla skulle städa sina tomter och grönområden.

Den nye borgmästaren lyckades få ett kungligt brev med en önskan att snygga upp orten.

När borgmästaren offentligjorde brevet i stan, så sa alla att är det kungens vilja så måste vi lyda.

Staden hjälpte till med material och alla satte fart med uppsnyggningen.

Det blev bland annat nya staket, broräcken,bort med plast och annat som missprydde.

Nu har det gått 5 år och alla hjälps åt så stan är inte totalt nerskräpad som dom flesta andra platser.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till rubriken.Jag har nu inte läst rapporten, men vad är problemet? Har man upptäckt att det finns en massa piloter som tidigare har arbetat som taxichaufförer, då förstår jag. För där uppvisar väl om inte 10 men väl 5 % av dessa självmordstendenser i trafiken.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...