Jump to content
IGNORERAD

Dags för ny bil, men vilken då?


audirs2

Recommended Posts

Tojjjjåta Raw 4 eller Kia Sportige, det är frågan. Kian låter mera men är billigare att köpa, tojjan lite dyrare men tystare i kupen framför allt, och ett + till, den har kamkedja!

Båda landar på ca 300,000.- 

post-4347-0-92988800-1426935506.jpg

post-4347-0-07053400-1426935515.jpg

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • audirs2

    17

  • erkki

    7

  • B747

    7

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tja,

Tycker motorn är trevligare i Kian.

Gillar även deras långa garantitider.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Tycker motorn är trevligare i Kian.

Gillar även deras långa garantitider.

Puss

Erkki

Pussy pussy, har du kört Tojjan då?  :focus:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Pussy pussy, har du kört Tojjan då?  :focus:

Tja,

Var och provade bägge även subarus modell.

Mamma valde Kian.

Anledningen var mest att hon är gammal och tyckte det var lättast att kliva in i Kian.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag diggar min nya VW Polo jag.Så det så.

Tycker tyski automobiler har blitt så tråkiga! Inte ens Audi R8 ser kul ut mera!  :nono:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker tyski automobiler har blitt så tråkiga! Inte ens Audi R8 ser kul ut mera!  :nono:

Kan så vara.Men dom är gjord med tysk ingenjörskonst och noggranhet.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har ett AB bolag, varför inte köpa en pickup, o slippa ta upp den som förmånsbil om man styrka att man behöver den i jobbet..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Svensk tillverkat Volvo XC70 [emoji106] [emoji4]

Mellan toyotan i kian. Skulle det nog bli sydkoreanen Kia[emoji6]

Link to comment
Dela på andra sajter

Diesel lr bensin?

 

Var på jakt efter en diesel-suv ifjol, toyotan var ett hett alternativ, men gillade inte alls motorkaraktären, mkt mkt smalt effektspann.

Hondas o Volvos dieslar kändes däremot mkt trevligare, testade aldrig Kian tyvärr. Nu rörde det sig förvisso om begagnade bilar med 3-4 år på nacken, så

toyatans motor kan ju  ha förändrats.

Det blev förresten inget köp alls för mig, då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag kör tjänstebil och där utgår företaget på vad månadskostnaden blir. Jag kör Volvo XC 60 awd D4 och den är billigare per månad för företaget än i vart fall Kian trots att den en bra bit dyrare i inköp. Kia får så lågt andrahandsvärde medan Volvon ligger högt i kurs hos barnfamiljer efter 3 år. Som jag alltid har hävdat så kan det vara dyrt att köpa billigt.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan så vara.Men dom är gjord med tysk ingenjörskonst och noggranhet.

Jo tjena, har en Pissat 06 som gått 27000 mil nu, bara poplem hela tiden, tex för ca 3 år sedan, förar dörr går inte att öppna =vajer rostat av, då hade den gått ca 18000 mil, nåra månader senare passagerar dörren, samma fel, byte vajer a 1600.-! Ett år senare dörr bak höger, byte vajer. Samtidigt gick höger hjulager på semester, 2000.- för att byta, mekkinomen fick göra joppet. Sedan började den läcka vatten ur tryckkärlet, får fylla på  1 deciliter var tredje vecka, sedan började air bag lampan lysa, jaha vad kostar det fråga man lite surt? 

Vet inte sa Folka docktorn, vi fixar = 4700.- ny sidoairbag, dom fick riva halva bilen! Fem månader senare börjar en gul motor lampa lysa, jaha suck! En EGR ventil som måste bytas, går inte igenom besiktning annars = 4700.- tackar! Kommer till bilprovningen i dec 2014, kloink kloink i framvagnen, du får byta lagring i fjäderbena säger bil gubben =8600.-! Tack! Förra våren ramlade sidolisterna på dörrar bak av, fullt me rost bakom, blästra och skicka på lack = 7000.-, sedan har bakluckan vart lite små rostig, så blev till att handla en bättre beg för 3800.- samt att den behöver ny rätt silver färg = 4000.- Tack! Samtidigt som jag hämtade från lack så började broms varnings lampan lysa och tjuta nått så i i helvete, detta var för 2 veckor sedan, in till verkstan igen ( dom suckade faktiskt på Folkis) kollar och fixar lite, det är el hansbromsen som har gått på semster = ca 11,000.- att fixa! Skall vi byta frågar dom??? Skit i det, nu säljer jag fanskapet, har tydligen otur med denna bil eller? Går bra i motor å låda nya bromsar är det osså från aug förra året! Ring å bjud!    

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tjena, har en Pissat 06 som gått 27000 mil nu, bara poplem hela tiden, tex för ca 3 år sedan, förar dörr går inte att öppna =vajer rostat av, då hade den gått ca 18000 mil, nåra månader senare passagerar dörren, samma fel, byte vajer a 1600.-! Ett år senare dörr bak höger, byte vajer. Samtidigt gick höger hjulager på semester, 2000.- för att byta, mekkinomen fick göra joppet. Sedan började den läcka vatten ur tryckkärlet, får fylla på  1 deciliter var tredje vecka, sedan började air bag lampan lysa, jaha vad kostar det fråga man lite surt? 

Vet inte sa Folka docktorn, vi fixar = 4700.- ny sidoairbag, dom fick riva halva bilen! Fem månader senare börjar en gul motor lampa lysa, jaha suck! En EGR ventil som måste bytas, går inte igenom besiktning annars = 4700.- tackar! Kommer till bilprovningen i dec 2014, kloink kloink i framvagnen, du får byta lagring i fjäderbena säger bil gubben =8600.-! Tack! Förra våren ramlade sidolisterna på dörrar bak av, fullt me rost bakom, blästra och skicka på lack = 7000.-, sedan har bakluckan vart lite små rostig, så blev till att handla en bättre beg för 3800.- samt att den behöver ny rätt silver färg = 4000.- Tack! Samtidigt som jag hämtade från lack så började broms varnings lampan lysa och tjuta nått så i i helvete, detta var för 2 veckor sedan, in till verkstan igen ( dom suckade faktiskt på Folkis) kollar och fixar lite, det är el hansbromsen som har gått på semster = ca 11,000.- att fixa! Skall vi byta frågar dom??? Skit i det, nu säljer jag fanskapet, har tydligen otur med denna bil eller? Går bra i motor å låda nya bromsar är det osså från aug förra året! Ring å bjud!    

Åh fan.Ja måndagsexemplar finns tydligen hos Tyskarna också he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan.Ja måndagsexemplar finns tydligen hos Tyskarna också he he.

:rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:  :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

toyota självklart, bättre anrahandsvärde, kamkedja stort sätt problemfri, har själv kört rav4 i 5 år nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på ditt användarnamn föreslår jag en lätt begagnad Q5:a alternativt X3:a. Med automatlåda och diesel får du både komfort och helt ok ekonomi då båda står sig bra på andrahandsmarknaden.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo tjena, har en Pissat 06 som gått 27000 mil nu, bara poplem hela tiden, tex för ca 3 år sedan, förar dörr går inte att öppna =vajer rostat av, då hade den gått ca 18000 mil, nåra månader senare passagerar dörren, samma fel, byte vajer a 1600.-! Ett år senare dörr bak höger, byte vajer. Samtidigt gick höger hjulager på semester, 2000.- för att byta, mekkinomen fick göra joppet. Sedan började den läcka vatten ur tryckkärlet, får fylla på  1 deciliter var tredje vecka, sedan började air bag lampan lysa, jaha vad kostar det fråga man lite surt? 

Vet inte sa Folka docktorn, vi fixar = 4700.- ny sidoairbag, dom fick riva halva bilen! Fem månader senare börjar en gul motor lampa lysa, jaha suck! En EGR ventil som måste bytas, går inte igenom besiktning annars = 4700.- tackar! Kommer till bilprovningen i dec 2014, kloink kloink i framvagnen, du får byta lagring i fjäderbena säger bil gubben =8600.-! Tack! Förra våren ramlade sidolisterna på dörrar bak av, fullt me rost bakom, blästra och skicka på lack = 7000.-, sedan har bakluckan vart lite små rostig, så blev till att handla en bättre beg för 3800.- samt att den behöver ny rätt silver färg = 4000.- Tack! Samtidigt som jag hämtade från lack så började broms varnings lampan lysa och tjuta nått så i i helvete, detta var för 2 veckor sedan, in till verkstan igen ( dom suckade faktiskt på Folkis) kollar och fixar lite, det är el hansbromsen som har gått på semster = ca 11,000.- att fixa! Skall vi byta frågar dom??? Skit i det, nu säljer jag fanskapet, har tydligen otur med denna bil eller? Går bra i motor å låda nya bromsar är det osså från aug förra året! Ring å bjud!    

Den blir svårsåld med denna reklamen .

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tojjjjåta Raw 4 eller Kia Sportige, det är frågan. Kian låter mera men är billigare att köpa, tojjan lite dyrare men tystare i kupen framför allt, och ett + till, den har kamkedja!

Båda landar på ca 300,000.- 

 

Jag hade valt VW Tiguan.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade valt VW Tiguan.

Tycker dom e skitfula, men alla tycker ju olika! Posse Cayenne ser ball ut däremot! :good:  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker dom e skitfula, men alla tycker ju olika! Posse Cayenne ser ball ut däremot! :good:  

 

Mitsubishi Outlander med hybriddrift är ett väldigt populärt val idag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitsubishi Outlander med hybriddrift är ett väldigt populärt val idag

Tack, skall kolla på den med + Honda!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...