Jump to content
IGNORERAD

Turister med barn övergivna på motorväg i Bangkok av taxi


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Två utländska turister som bar på ett litet barn övergavs mitt på en upphöjd motorväg i Bangkok av en taxichaufför som kört förbi deras överenskomna destination.
Surachai Hiranpraditkul lade upp bilder på de strandsatta turisterna på sin Facebook-sida under tisdagen, och skrev att de hade tagit en taxi från flygplatsen Suvarnabhumi till Rama IV Road. Taxichauffören använde den tullbelagda motorvägen men missade avfarten nära Rama IV Road. Han ville inte ta ansvar för detta och sade åt passagerarna att gå ut ur fordonet mitt på motorvägen.
"Min vän som är trafikpolis upptäckte turisterna och hjälpte dem, men de kunde inte komma ihåg taxins registreringsnummer. Kameror på flygplatsen bör dock ha fångat taxins bild," skrev Surachai.

Källa: http://www.bangkokpost.com/business/tourism/503437/cabbie-strands-tourists-on-tollway

 

post-8073-0-88239900-1426910575.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

De slapp väl betala i alla fall...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt varför de valde att stiga ur på motorvägen, de hade ju kunnat betalat de han nu ville ha.

Det är ju en ganska jobbig situvation att stå längs motorvägen med ett litet barn.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt varför de valde att stiga ur på motorvägen, de hade ju kunnat betalat de han nu ville ha.

Det är ju en ganska jobbig situvation att stå längs motorvägen med ett litet barn.

Det ser ut som fruntimmret har dreads, det i kombination rycksäck och gitarr betyder snåljåppar.

 

Tror inte att hela sanningen kommit fram...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som fruntimmret har dreads, det i kombination rycksäck och gitarr betyder snåljåppar.

Tror inte att hela sanningen kommit fram...

Exakt, taxi chauffören må vara en luring, men stiger man ur på motorvägen med ett litet barn så är man dum i huvudet och ska fan inte ha ansvar för barn!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt också blivit stående på motorväg i Bkk, men inte fan grät jag ut i nån blaska för det.

Bara här på MPR... :ledsen:

 

 

 

 

 

post-4300-0-78610400-1426955881_thumb.jp

post-4300-0-28299000-1426955928_thumb.jp

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lipton

Det ser ut som fruntimmret har dreads, det i kombination rycksäck och gitarr betyder snåljåppar.

 

Tror inte att hela sanningen kommit fram...

Minst sagt, så ligger här en hund begraven.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt också blivit stående på motorväg i Bkk, men inte fan grät jag ut i nån blaska för det.

Bara här på MPR... :ledsen:

Har hänt att man blivit stående men då ringer den snälle taxichauffören en annan taxi så det blir bara en liten bensträckare.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lipton

Har hänt att man blivit stående men då ringer den snälle taxichauffören en annan taxi så det blir bara en liten bensträckare.

Och däremelllan har man kanske turen att i den 30-gradiga hettan bli mosad av en trött lastbilschaffis som innehar obefintlig utblidning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och däremelllan har man kanske turen att i den 30-gradiga hettan bli mosad av en trött lastbilschaffis som innehar obefintlig utblidning.

Fast detta var tidigt på morgonen, så det var nog bara dryga 20 grader...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lipton

Fast detta var tidigt på morgonen, så det var nog bara dryga 20 grader...

Så sant så, nu var jag kanske lite väl generaliserande i mitt inägg...

Ändrades av Lipton
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Go east

Och däremelllan har man kanske turen att i den 30-gradiga hettan bli mosad av en trött lastbilschaffis som innehar obefintlig utblidning.

Fast då slapp man ju betala för resan i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lipton

Fast då slapp man ju betala för resan i alla fall.

Ajo, så kan man ju också se på saken om man nu är lagd åt det hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser ut som fruntimmret har dreads, det i kombination rycksäck och gitarr betyder snåljåppar.

 

Tror inte att hela sanningen kommit fram...

Det stavas ryggsäck, din jävla idoit...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stavas ryggsäck, din jävla idoit...

Och snåljåpar..

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lipton

Det stavas ryggsäck, din jävla idoit...

Lite tyskt påbra månne... Rucksack i så fall... :-)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste nytt!

 

Phet Chuncharoen, deputy director of the Suvarnabhumi airport, said airport officials checked the footage of passengers taking taxis at all gates of the airport on March 16 and did not spot the family as shown in the photo.
On Saturday, Land Transport Deputy Director Suchart Klinsuwan said he had talked to Surachai’s friend who found the family and who took the picture and the friend said he was not sure that the family had been abandoned by a taxi.
Suchart said Surachai’s friend spotted the family walking to the Asoke gate at about 5:50 pm so he offered them a ride and pointed them out how to get out of the expressway. The friend admitted that he did not see any taxi at the spot.
Suchart also checked with an official the Asoke gateway and found out that the farang couple did not cry foul that they had been abandoned. They simply said calmly that they wanted to go to the Tourism Authority of Thailand head office on the Phetchaburi Road to get more tourist information.
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom kom inte i en taxi från "Suvan" dom kom i en minivan från Sa Kaeo provinsen och klev av självmant.

 

"After all the shouting and screaming and demands for a taxi drivers head to roll and his license revoked for dumping a foreign couple and their toddler on a Bangkok tollway last week, it turns out they were in a mivivan coming from Sa Kaeo Province and not from Suvarnabhumi airport in a taxi as was widely reported. It has also come to light they weren’t dumped anywhere by anyone either. They took their luggage and chose to walk during a toilet stop.

According to reports on the Daily News website Pl. Lt Cl Surachat Suwannasi said the family were onboard the van from Sa Kaeo Province heading to Khaosan Road. When the van stopped for a toilet break at the tollway services the couple approached the driver and asked to be dropped off at Sukhumvit Soi 71. The driver explained that wasn’t possible as his destination was Khaosan. The driver showed them a map and explained it would be easy enough to take a taxi from KSR to Sukhumvit Rd but the couple refused his advice and took their luggage from the minivan saying they’d make their own way from the service station".

No wonder officials couldn’t find any CCTV footage of the family at the airport and turned up a blank when checking the tollway camera footage. The power of reporting on the word of a guy who knew a guy who shared a photo on Facebook.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...