Jump to content
IGNORERAD

visumservice göteborg


Horst

Recommended Posts

Är på väg att förnya visum, funderar på att använda Visumservice Göteborg. Funkar det bra? Någon med erfarenhet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på väg att förnya visum, funderar på att använda Visumservice Göteborg. Funkar det bra? Någon med erfarenhet?

Jag var supernöjd i höstas.

Fungerade med beröm godkänt och du får ett spårbart returfrakt av passet.

 

Kommer att använda samma nästa gång.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill spara några kronor så är Stefans kontakt i Stockholm användbar har själv använt honom och funkade utmärkt.

 

/matz  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var supernöjd i höstas.

Fungerade med beröm godkänt och du får ett spårbart returfrakt av passet.

 

Kommer att använda samma nästa gång.

Klockrent, Leifen. Tycker 400krs avgift är ok, då ingår ju även retur med rek brev.

 

Sen såg jag att visumavgifterna gått upp igen, pga den dåliga valutakursen skulle jag gissa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill spara några kronor så är Stefans kontakt i Stockholm användbar har själv använt honom och funkade utmärkt.

 

/matz  

Stefan? Här på MPR?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan? Här på MPR?

 

Japp Stefan här på MPR. Hittar inte Stefans tips tråd nu men den finns här på MPR

 

Det är en student som drygar ut kassan lite, agerar som ombud för 200 kr.

Skicka mej ett PM om du vill ha hans kontaktuppgifter.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Är på väg att förnya visum, funderar på att använda Visumservice Göteborg. Funkar det bra? Någon med erfarenhet?

 

Visumservice funkar bra trots att det är ett företag som finns i samma lokaler på samma adress som konsulatet och drivs av en kvinna med samma efternamn som konsuln..

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Visumservice funkar bra trots att det är ett företag som finns i samma lokaler på samma adress som konsulatet och drivs av en kvinna med samma efternamn som konsuln..

Då blir man väl inte nekad visa  i alla fall, när hon är gift med konsuln.

 

Trevlig fru och artig är hon. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då blir man väl inte nekad visa  i alla fall, när hon är gift med konsuln.

 

Trevlig fru och artig är hon. 

 

Visst är hon trevlig och servicen funkade bra.

Är det hans fru menar du?

 

Jag tycker det luktar mygel med detta förfarande, speciellt som det har funkat bra direkt genom konsulatet tidigare, men det lär ju ge fina pengar åt frun för minimalt arbete......

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är hon trevlig och servicen funkade bra.

Är det hans fru menar du?

 

Jag tycker det luktar mygel med detta förfarande, speciellt som det har funkat bra direkt genom konsulatet tidigare, men det lär ju ge fina pengar åt frun för minimalt arbete...

Visst känns det som mygel, men inget vi kan påverka.

Bättre att spela med eller välja Stockholm?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst känns det som mygel, men inget vi kan påverka.

Bättre att spela med eller välja Stockholm?

 

Nja, Köpenhamns ambassad har inte gått och blivit Thaksin inspirerade utan om man åker dit med pappren så skickar de hem allt när det är klart, detta känns nog som de alternativ som kommer att nyttjas hädanefter eller chansa på att man släpps in i landet med 30 dagar VOA och får 30 dagar till på immigration så kan man väl nöja sej med 60 dagar per vinter tills det är dags för pension.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag var supernöjd i höstas.

Fungerade med beröm godkänt och du får ett spårbart returfrakt av passet.

 

Kommer att använda samma nästa gång.

Rekommenderar åxo visumservice göteborg.

En vecka från Kiruna å tbax.

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickade ansökan om ett års visum, fick visumet en vecka senare! Helt komplikationsfritt och billigt. Tyvärr har priset på själva visumet ökat igen, men det bror ju på den usla kronkursen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Oregistrerad

Var i meil kontakt med visumservice i Göteborg och de svarade snabbt iallafall, efter ca 30 min sa det pling i meilboxen.

Vet inte om det är lämpligt att bifoga svaret på frågan om Non imm O M och villkoren. Men kan väl säga att konsulatet

och visumservice har stängt from 19 juni till 03. aug för semester.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i meil kontakt med visumservice i Göteborg och de svarade snabbt iallafall, efter ca 30 min sa det pling i meilboxen.

Vet inte om det är lämpligt att bifoga svaret på frågan om Non imm O M och villkoren. Men kan väl säga att konsulatet

och visumservice har stängt from 19 juni till 03. aug för semester.

Ambassaden har öppet och fungerar perfekt, brukar få mitt nonim på typ 2-3 bankdagar.

Gbg var bra förut när man kunde skicka, men nu finns det ingen anledning att gå via dem.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...