Jump to content
IGNORERAD

Skräddare i BKK el Phuket


musicprofile

Recommended Posts

musicprofile

Hej! Jag ska resa till Thailand i april och funderar på att sy upp en kostym eller två. Jag blev lite bränd senast jag försökte med både dåligt sydd kostym och att jag tror att dom bytte tyg (jag beställde och betalade för det finaste tyget och fick förmodligen det billigaste). 

 

Så nu undrar jag om någon här, som har lite känsla för kvalitet och brukar sy upp kostymer, har ett tips på bra skräddare i antingen BKK el Phuket?

 

Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

musicprofile

Hallå och stort tack för svar! Kollade priserna på hemsidan, men jag backar inte för att betala bra för något med högsta kvalitet. Vad har du själv beställt därifrån so far?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Hello my friend" finns så gott som överallt i Thailand, sen om någon utmärker sig mer än någon annan vet jag icke.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Gammal tråd men jag tror att Wille hade koll på sina kostymer.

Ja, var han lika duktig på att hitta bra skräddare i BKK, som han var att hitta nya ord i Svenska Akademiens ordbok att glänsa med här på MPR så tvivlar jag icke...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med han "Khun Somtam" i den gamla tråden. För mycket junk i Thailand.

Ja, fast detta var ju lite humor:   "Jag har en kompis i Bangkok som sysslar med skrädderi, om du vill kan jag PM hans nummer till dig. Pris och kvalite får fråga honom om, han pratar ok engelska."

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...