Jump to content
IGNORERAD

Förnya thaipass på ambassaden i Stockholm


gst

Recommended Posts

Hur lång tid tar det att få nytt pass via ambassaden i Stockholm, och vilka dokument behöver man ha med. Enligt min fru står det olika på svenska och på thailändska vad som ska bifogas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring ambassaden här kommer du bara få hur många olika svar som helst

 

Visst. Har testat att skicka mail, men får inget svar överhuvudtaget. Blir nog enklast att hon får skaffa visum för nästa färd, och förnya thaipasset i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förnyade förra somaren och gjorde som det står

MEN  ni måste boka tid för besöket 

Ring och boka  Helst din fru dom vill prata med den som söker

Sedan tog det knappt en vecka innan passen kom...

 

Bob11

  • Det gamla passet och kopia  Klicka här för pass ansökan
  • Thai ID-kort och kopia
  • Thai husregistreringspapper (går bra med kopia) och en kopia
  • (om man har bytt namn ska man ha med sig namebytespapper och kopia på
  • husregistrerings sista sida
  • Namn och telefon nummer på 2 kontakt personer en i Thailand och en i sverige
  • 330kr i avgift. Endast kontanter
  • Om ni vill att vi skicka det nya passet med post tillbaka till er så måste ni besöka postens hemsida och köpa ett REK Porto som ni skriver ut och ta med samt ett  C5 kuvert. Vi tar inte emot frimärke eller kontanter. Det är posten som har tagit bort det servicen. Det är ingenting vi på ambassaden kan påverka. posten.se/skicka 

    Ni kan även gå till postombudet där ni bor och ber om att få köpa porto för REK Inrikes brev.  

 

Porto för REK inrikes. För 250 gram.

Avsändare

Royal Thai Embassy
Floragatan 3
114 31 STOCKHOLM

Mottagare

Er adress i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Förnyade förra somaren och gjorde som det står

MEN  ni måste boka tid för besöket 

Ring och boka  Helst din fru dom vill prata med den som söker

Sedan tog det knappt en vecka innan passen kom...

 

Bob11

  • Det gamla passet och kopia  Klicka här för pass ansökan
  • Thai ID-kort och kopia
  • Thai husregistreringspapper (går bra med kopia) och en kopia
  • (om man har bytt namn ska man ha med sig namebytespapper och kopia på
  • husregistrerings sista sida
  • Namn och telefon nummer på 2 kontakt personer en i Thailand och en i sverige
  • 330kr i avgift. Endast kontanter
  • Om ni vill att vi skicka det nya passet med post tillbaka till er så måste ni besöka postens hemsida och köpa ett REK Porto som ni skriver ut och ta med samt ett  C5 kuvert. Vi tar inte emot frimärke eller kontanter. Det är posten som har tagit bort det servicen. Det är ingenting vi på ambassaden kan påverka. posten.se/skicka 

    Ni kan även gå till postombudet där ni bor och ber om att få köpa porto för REK Inrikes brev.  

 

Porto för REK inrikes. För 250 gram.

Avsändare

Royal Thai Embassy

Floragatan 3

114 31 STOCKHOLM

Mottagare

Er adress i Sverige

 

 

Detta är ju vad som står i den svenska översättningen på ambassadens hemsida. Enligt min fru sår det dock annorlunda på thai (kommer just nu inte ihåg exakt vad). Därför jag undrar vilket som gäller. Har skciakt frågan till ambassaden med epost utan att få svar.

 

Säger du att det är den svenska översättningen som gäller så tror jag på dig, men det lutar nog ändå mot att det blir visum på nästa resa, och fixa nytt pass i Thailand. Vi får se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nyss vart där. De papper som står i inlägg ovanför gäller. Men VIKTIGT är att alla papper ska vara på Thai. Inga översatta till Engelska. Tog 1 månad för oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har nyss vart där. De papper som står i inlägg ovanför gäller. Men VIKTIGT är att alla papper ska vara på Thai. Inga översatta till Engelska. Tog 1 månad för oss.

 

Verkar ju bara mer och mer logiskt att skaffa nytt pass i Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Visst. Har testat att skicka mail, men får inget svar överhuvudtaget. Blir nog enklast att hon får skaffa visum för nästa färd, och förnya thaipasset i Thailand.

 

Hej, jag mejlade tre gånger till denna adress förra veckan angående passärenden. ( consular@thaiembassy.se) Svar dagen efter alla gånger. Jag skrev mejlet på engelska ifall det kanske underlättade för de.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag mejlade tre gånger till denna adress förra veckan angående passärenden. ( consular@thaiembassy.se) Svar dagen efter alla gånger. Jag skrev mejlet på engelska ifall det kanske underlättade för de.

 

Precis den adressen jag skickade till, och även jag skrev på engelska. Märkligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Res ut på det svenska passet för det går bra att komma in i Thailand på ett utgånget thaipass och sedan fixa ett nytt där

Det har frugan gjort två gånger

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Res ut på det svenska passet för det går bra att komma in i Thailand på ett utgånget thaipass och sedan fixa ett nytt där

Det har frugan gjort två gånger

 

Verkar ju annars enklast att skaffa visum för henne (jag måste ju i alla fall ha) så är det bara att skaffa nytt thaipass när vi är där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...