Jump to content
IGNORERAD

100 taxibilar i Bangkok lovar att aldrig neka passagerare


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Problemet med taxichaufförer i Bangkok som säger nej till passagerare har blivit så pass allvarligt att relevanta myndigheter har startat en kampanj för att stävja den illegala företeelsen.
Under fredagen så satte Transportdepartementet, Trafikpolisdivisionen och flera taxikooperativ upp märken på 100 taxibilar som lyder "Vi är redo att ta dig till alla destinationer. Vi säger inte Nej." Det är mot thailändsk lag för taxibilar att neka passagerare och brottet är straffbart med böter på upp till 1,000 baht. Det är dock relativt vanligt för passagerare att nekas, speciellt thailändska passagerare i turisttäta områden.
Av de över 1,000 klagomål mot taxichaufförer som görs varje månad så involverar merparten att de vägrar plocka upp passagerare.

Källa: http://news.thaivisa.com/thaivisa-news/we-dont-say-no-100-cabs-promise/38808/

 

post-8073-0-99161600-1426313190.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Märkligt, jag har då inte blivit nekad. Även om jag har resväskan med mig och inte ska så jäkla långt.

 

Anar att problemet kan vara korta körningar från suvvan där dom kommer sist i kön igen fast dom bara fick en 35B körning  till ett hotell nära  flygplatsen. Fast då har jag bokat transfer med hotellet istället så det har jag inte testat.

 

Skulle bli jäkligt förvånad om nån säger nej för en körning från Don Mueng till Pattis tex.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Har blivit nekad många gånger. Ibland för att destinationen varit fel.

Ibland för att jag har velat ha taxameter.

Finns många bekväma chaufförer som heller sover i bilen än kör den ..

MVH Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flera gånger blivit nekat att köras till adresser där taxichaufförerna tycker att det är för mycket "Trafficjam" på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...