Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett skräckscenarie för normalt funtade.

 

Gamla Somchai sitter på sin RotThai och puttrar fram i modiga 30 km i tim, plötsligt och från ingenstans vrålar en MC förbi i 200 blås varpå Somchai blir skitskraj och vinglar till varpå hans 3 åriga barnbarn trillar av och blir överkörd! Det märker naturligtvis inte MC föraren utan han tar vid framkomsten en pilsner med sina kamrater medans Somchais familj tvingas till sorgearbete!

Försök se helheten, inte en jävla massa svammel om CC bromsar och betr. uppsikt, man ser aldrig vad medtrafikanterna tänker!

 

 

 

Har Janne någonsin under hela detta försvarande av hastighetsöverträdelsen tänkt tanken på tredje man, inte han själv eller BIB utan de som är helt oskyldiga!

 

 

Nu kommer Janne rörmokare att svara och säga, !"Då får han väl lära sig att se i backspegeln" eller nåt liknande i floskelvärlden, men nu är det ju faktiskt så att Somchai har i varje fall som jag ser det mångfalt gånger mer rätt att framföra sitt fordon där han behöver göra det än den invandrarslyngel som tror han äger hela världen bara för att han har kommit till ett nytt land!

Fatta att om man klagar på invandrarna i t.ex. Sveriges uppträdande så kommer möjligtvis invandrarna i Thailand att mötas med bättre förståelse om man i alla fall anstränger sig att uppträda som det anbelangar en som vill assimilera sig i ett nytt samhälle!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

har läst detta tråd  . är väldigt gammal och vet att kör man fort längre tid blir man fartblind, och upplever farten lägre än den verkligen är. samt att i högre hastigheter  får man tunnelseende. är helt säker att detta gäller gamla som unga. fartblind betyder att man har inte riktigt koll på när man ska bromsa vid kurva eller annat. tunnelseende gör at man ser mindre åt sidorna. dessa fenomen  är vetenskapligt undersökta och gäller utan undantag ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Och all denna pajkastning för att polischefen vill att de ska sluta ta mutor och göra sitt jobb bättre  :fool:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju den skriven för svenska förhållanden. Och jag skulle vilja påstå att om man nu ska utgå från statistik så är nog fyllkörningar ett bra mycket större problem statistiskt än fortkörningar i Thailand.

Av den enkla anledningen att det finns för det första inte så många fordon som klarar högre hastigheter i Thailand. plus att statistiken i Thailand vittnar om att alkohol är den absolut största boven i Thailand.

Sen är det naturligtvis inte förvånande att en person som köpt sitt körkort i Thailand (om jag inte läste fel tidigare?). Hänvisar till svenska trafikförhållanden.

 

Vad är så specifikt för Svenska förhållande att detta(Fritz länk) inte går att översätta till trafikförhållande i Thailand?

Att i Sverige så har man en körkortsutbildning värt namnet?

Att i Sverige så har man oftast bättre vägar med hastighet anpassad till omgivningen?

Att i Sverige så har man mycket bättre trafikvett?

Osv...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det vore så enkelt, mellan motorcykeln och den fria sikten i horisonten kan det dyka upp flera hinder  som man inte räknar med och inte hinner stanna infor. For en som ska kora ut från en korsning så är en motorcykel en liten prick långt borta men med hog hastighet så är pricken snabbt framme vid korsningen.

 

En av de vanligaste ursäkterna när en bilist kört ut från en sidoväg(i Sverige) och fått en MC i sidan är: jag trodde det var en moped.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en sväng till Korat i går över dagen och de som jag upplever som farligaste inslagen en sån tripp är alla dessa jordbruks-lastbilar med en tvärställd encylindrig Kubotadiesel fullastade med kassava och som har på en hastighet på max 20km/t.

 

Väldigt många sådana på vägarna nu och även då de kör ut från fälten eller vid U-turn.

 

En blandad trafikrytm av fordon från 20 km/t till + 100 km/t

 

 

Du glömde Janne som kommer med 160 km/h!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer Janne rörmokare att svara och säga

Ni tror er till och med veta vad jag ska svara.

Ni klarar nog att fortsätta denna diskussion på egen hand griniga gamla gubbar. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett skräckscenarie för normalt funtade.

 

Gamla Somchai sitter på sin RotThai och puttrar fram i modiga 30 km i tim, plötsligt och från ingenstans vrålar en MC förbi i 200 blås varpå Somchai blir skitskraj och vinglar till varpå hans 3 åriga barnbarn trillar av och blir överkörd! Det märker naturligtvis inte MC föraren utan han tar vid framkomsten en pilsner med sina kamrater medans Somchais familj tvingas till sorgearbete!

Försök se helheten, inte en jävla massa svammel om CC bromsar och betr. uppsikt, man ser aldrig vad medtrafikanterna tänker!

 

 

 

Har Janne någonsin under hela detta försvarande av hastighetsöverträdelsen tänkt tanken på tredje man, inte han själv eller BIB utan de som är helt oskyldiga!

 

 

Nu kommer Janne rörmokare att svara och säga, !"Då får han väl lära sig att se i backspegeln" eller nåt liknande i floskelvärlden, men nu är det ju faktiskt så att Somchai har i varje fall som jag ser det mångfalt gånger mer rätt att framföra sitt fordon där han behöver göra det än den invandrarslyngel som tror han äger hela världen bara för att han har kommit till ett nytt land!

Fatta att om man klagar på invandrarna i t.ex. Sveriges uppträdande så kommer möjligtvis invandrarna i Thailand att mötas med bättre förståelse om man i alla fall anstränger sig att uppträda som det anbelangar en som vill assimilera sig i ett nytt samhälle!

 

Att framföra en sån där thaitraktor på allmän väg är förbjudet.

Så felet är Somchais om ett barnbarn ramlar av traktorn.

 

Var på rättegång för ett tag sen och där satt just en Somchai med båda händerna i gips.

Han hade blivit påkörd av en bil och brutit båda armarna samt lite fingrar och annat.

Domaren dömde honom till böter och vållande till olyckan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är så specifikt för Svenska förhållande att detta(Fritz länk) inte går att översätta till trafikförhållande i Thailand?

Att i Sverige så har man en körkortsutbildning värt namnet?

Att i Sverige så har man oftast bättre vägar med hastighet anpassad till omgivningen?

Att i Sverige så har man mycket bättre trafikvett?

Osv...

Därför att den talar om statistik som inte stämmer med Thailändska förhållanden.

Den säger till exempel att styrfylla är ett litet problem jämfört med jastighetsöverträdelse. Vilket knappast stämmer för Thailand över huvud taget.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne,

Lägg ner, dina påstående vad det gäller framförande av MC på Thailändska vägar är väldigt amatör mässigt, du skrävlar i början av tråden att du marchar(= medelhastighet) i 160-170 km,hur kan du då påstå att du saktar ner i tätort och när sikten är sämre, i detta fallet vill jag nog vidhålla att du checkade in hjärnan när du passerade immigration som det populärt heter när man gör omogenheter i Thailand, du har ju passerat 50 för tusan?Vidare påstår du att du minsann bara kör i hundra i BKK trafiken på din 650, det är väldigt fort i BKK trafiken!

Du svävar ut i helt andra frågeställningar än det som var din tidigare ryggsäck, bättre du förvarar dina tidigare utsvävningar.

Att sedan forum ägaren hjälper dej att lägga ved på din brasa är fullt förstårligt.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att den talar om statistik som inte stämmer med Thailändska förhållanden.

Den säger till exempel att styrfylla är ett litet problem jämfört med jastighetsöverträdelse. Vilket knappast stämmer för Thailand över huvud taget.

Det är alltså denna länk som du menar http://www.ntf.se/la...r hastighet.pdf

 

Den innehåller 13 punkter där myter om hög hastighet sågas jäms med fotknölarna, i endast en av dom nämns alkohol. Jag gillar speciellt första meningen i punkt 10, :y2:

Tänker man efter, men då måste man ju tänka efter, så inser man att faran med att köra med för hög hastighet är konstant oavsett om gruppen som kör i fyllan är 2, 10 eller 100 ggr större. Fast å andra sidan har du ju även tidigare visat att dina kunskaper inom statistik och sannolikhetslära inte är dom bästa, snällt sagt.

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne,

Lägg ner, dina påstående vad det gäller framförande av MC på Thailändska vägar är väldigt amatör mässigt, du skrävlar i början av tråden att du marchar(= medelhastighet) i 160-170 km,hur kan du då påstå att du saktar ner i tätort och när sikten är sämre, i detta fallet vill jag nog vidhålla att du checkade in hjärnan när du passerade immigration som det populärt heter när man gör omogenheter i Thailand, du har ju passerat 50 för tusan?Vidare påstår du att du minsann bara kör i hundra i BKK trafiken på din 650, det är väldigt fort i BKK trafiken!

Du svävar ut i helt andra frågeställningar än det som var din tidigare ryggsäck, bättre du förvarar dina tidigare utsvävningar.

Att sedan forum ägaren hjälper dej att lägga ved på din brasa är fullt förstårligt.

Hälsningar

Chan2014

Gringubbarma står på rad. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltså denna länk som du menar http://www.ntf.se/la...r hastighet.pdf

Den innehåller 13 punkter där myter om hög hastighet sågas jäms med fotknölarna, i endast en av dom nämns alkohol. Jag gillar speciellt första meningen i punkt 10, :y2:

Tänker man efter, men då måste man ju tänka efter, så inser man att faran med att köra med för hög hastighet är konstant oavsett om gruppen som kör i fyllan är 2, 10 eller 100 ggr större. Fast å andra sidan har du ju tidigare visat att dina kunskaper inom statistik och sannolikhetslära inte är dom bästa, snällt sagt.

Fritz..

Om den nu endast är propaganda för sänkt hastighet så kan man ju förstå att den inte vill förminska att det finns andra problem i trafiken.

Menar du statistiskt att styrfylla är ett mindre problem än Fortkörning i Thailand? Apropå att vara dålig på statistik.

Dock står det i skriften som gäller Sverige att styrfylla är ett litet problem jämfört med styrfylla.

Eller ska jag tolka det du framjåller som att styrfylla är ett litet problem och det verkliga problemet i trafiken är Fortkörning?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gringubbarma står på rad. :)

En övermogen tonåring på  50 år som inte tål kritik och absolut måste har rätt står inte långt ifrån gringubbarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller ska jag tolka det du framjåller som att styrfylla är ett litet problem och det verkliga problemet i trafiken är Fortkörning?

 

Ehhhh, nej nej och åter nej ! Jag försöker bara motbevisa dina teorier om att fortkörning på nåt sätt blir mindre farligt därför att det är så många fler som kör i fyllan. Men det tycks vara helt omöjligt att ens få dig att tänka tanken.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhhh, nej nej och åter nej ! Jag försöker bara motbevisa dina teorier om att fortkörning på nåt sätt blir mindre farligt därför att det är så många fler som kör i fyllan. Men det tycks vara helt omöjligt att ens få dig att tänka tanken.

Fritz..

Du kanske använder dig av fel teknik. Att försöka slå in "vett" i någon brukar per default misslyckas. Fungerar säkert bättre på ett sansat sätt över en öl eller 2 någon gång.

Jag har i denna tråd mest fått höra vilken dum invandrar slyngel (på 50 år) jag är.

Allt detta för att jag trampat några griniga pensionärer på tårna. :) Så flyger förolämpningar som flygande fiskar.

I ditt fall är du ju forum pastor och är mest rolig att diskutera med eftersom du i alla fall inte låter adrenalinet stiga upp i huvet och skriva dumheter.

En viss annan lättretad person ger ju mig bara vatten på kvarnen när han retar upp sig mer och mer i tråden. Då jag påpekade i en annan tråd att den personen är forumets mest lättretade person.

Efter det så ska ju jag tryckas till så mycket som möjligt verkar det som.

Just nu känns ni mest likt rabiata Jehovas vittnen som ska trycka ner sin sanning för att försöka omvända en person till den "rätta" sidan.

Man kan kan ju även fråga sig angående alla fart talibaner på forumet. Om man tror sig kunna övertyga någon genom att förolämpa personen eller om man bara vill hävda sitt eget ego för att få rätt i diskussionen?

Jag är väl ungefär lika god kålsupare i politiker trådarna angående IL.

Att man sen tycker att det är kul att diskutera är nog orsaken till att man är kvar på forumet. Men med tanke på hur uppretade vissa blir över någon på ett nätforum som dom inte känner. Så borde nog densamma personer fundera på sin egen lämplighet som förare. Då dessa personer med stor sannolikhet retar upp sig på andra förare lika lätt i trafiken. Och genom det blir trafikfarliga.

Men självinsikt på forumet verkar det vara dåligt med.

Men det är ju naturligtvis upp till var och en att avgöra själv.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En övermogen tonåring på 50 år som inte tål kritik och absolut måste har rätt står inte långt ifrån gringubbarna.

Nej enligt en engelsk undersökning så börjar det ju att gå utför vid 52.

Så jag har nog i alla fall inte nått dit ännu. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En övermogen tonåring på  50 år som inte tål kritik och absolut måste har rätt står inte långt ifrån gringubbarna.

Men det är han ju inte ensam om i så fall, eller hur.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej enligt en engelsk undersökning så börjar det ju att gå utför vid 52.

Så jag har nog i alla fall inte nått dit ännu. :)

Du hänvisar till undersökningar, m.a.o. själv så är du osäker i allt.

 

Söker stöd i statistik och undersökningar runt hela klotet.

 

Leta i en del afrikanska länder där medelåldern inte ens kommer upp i detta höga tal? 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hänvisar till undersökningar, m.a.o. själv så är du osäker i allt.

 

Söker stöd i statistik och undersökningar runt hela klotet.

 

Leta i en del afrikanska länder där medelåldern inte ens kommer upp i detta höga tal? 

Hmmm märker jag en viss irritation från herrn? :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har motvilligt följt den här tråden i hopp om att få läsa något om själva ämnet. Jag har till och med skapat en alternativ tråd där detta spektakel kunde fått fortsätta.

 

Nu faller jag till föga och ämnar erbjuda min åsikt i detta sidoämne.

 

Det verkar vara janneh mot resten i stort sett och det är ju i sig glädjande. Bäste janneh, du framstår som väldigt barnslig, dina 50 år till trots. Din argumentation hör bitvis till de värsta logiska kullerbyttor jag sett på MPR. Som att det skulle vara mindre riskabelt att köra i 200 knyck på rejsbåge bara för att det är så få i Thailand som gör det. Nonsens! Enkelt uttryckt: att störta med ett flygplan blir inte riskfritt bara för att det händer så sällan. I jämförelsen mellan att puttra hem på moppe på pickalurven och att köra 200 km/h på Thailands allmänna vägar eller 100 km/h i Bangkok förlorar du. Industrier och försäkringsbolag som har som jobb att värdera risker multiplicerar sannolikhet med konsekvens för att jämföra. Du tycks dessbättre ha överlevt dina eskapader oskadd (tills vidare) men det betyder inte att risken inte är oerhörd, bara att statistiken än så länge är till din fördel. Sannolikheten att något händer är kanske minimal, eftersom du är ett sådant äss på båge, men konsekvensen om det händer något allvarligt är nästan säkert döden. Puttrar man hem på moppe på nattkröken är kanske sannolikheten något större, men konsekvensen är nästan aldrig döden om man har hjälm på knoppen, vilket vi förutsätter. Framför allt, och detta är oerhört centralt!, utsätter man inte andra trafikanter för en tillnärmelsevis så stor risk om man krockar med en moppe i 40, som om man kraschar en 250 kilos kanonkula i 200 knyck.

 

Vi räknar lite! Den "levande kraften" beräknas som massan * hastigheten i kvadrat / 2. För moppen, säg 200 kg och 40 km/h, blir det 12,3 kN. För rejsbågen, 250 kg och 200 km/h, blir det 385,8 kN. Motsvarar ungefär lika mycket i tons tryck, alltså 385 ton ungefär. Eller om man vill, drygt 30 gånger större kraft. Rejsbågen motsvarar 39 ton släppt från 1 meters höjd. Eller ett ton släppt från 15 våningars höjd. (Kollräkna någon, jag är bakis!) OK, detta är utan någon retardation, men jämförelsen mellan de två fallen är ändå vad den är, proportionellt sett.

 

Fysik är ett helvete, för det är så svårt att argumentera mot naturlagarna. Så långt fakta.

 

Sedan händer det ju oss alla att vi är lite barnsliga ibland, det är mänskligt. Jag har själv kört ikapp med en sportmerca, en 500 nånting, i 250 km/h på E4 genom Småland med min VW Golf. (Innan någon frågar; vi gick jämnt på rakorna men i kurvorna var hans fjädring för mjuk, så han fick stryk.) Det var kul! Det ska inte fornekas. Jag värderade risken mot nöjet och tog risken. En gång. Och det var mindre listigt, egentligen, och inget jag uppmanar någon att göra. Hade en räv krupit under viltstängslet framför oss kunde det varit kört, fast jag satt i en bil. Över 150 är det i stort sett alltid kört om man kvaddar ordentligt, oavsett vad man kvaddar med. Men vi testar gränserna ibland.

 

Problemet med dig, janneh, är att du rationaliserar bort den verkliga risken med vad du gör med en massa önsketänkande och ologiska argument. Dessutom skryter du med det och älskar uppenbarligen att reta upp folk med din attityd. Det är riktigt barnsligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har motvilligt följt den här tråden i hopp om att få läsa något om själva ämnet. Jag har till och med skapat en alternativ tråd där detta spektakel kunde fått fortsätta.

Nu faller jag till föga och ämnar erbjuda min åsikt i detta sidoämne.

Det verkar vara janneh mot resten i stort sett och det är ju i sig glädjande. Bäste janneh, du framstår som väldigt barnslig, dina 50 år till trots. Din argumentation hör bitvis till de värsta logiska kullerbyttor jag sett på MPR. Som att det skulle vara mindre riskabelt att köra i 200 knyck på rejsbåge bara för att det är så få i Thailand som gör det. Nonsens! Enkelt uttryckt: att störta med ett flygplan blir inte riskfritt bara för att det händer så sällan. I jämförelsen mellan att puttra hem på moppe på pickalurven och att köra 200 km/h på Thailands allmänna vägar eller 100 km/h i Bangkok förlorar du. Industrier och försäkringsbolag som har som jobb att värdera risker multiplicerar sannolikhet med konsekvens för att jämföra. Du tycks dessbättre ha överlevt dina eskapader oskadd (tills vidare) men det betyder inte att risken inte är oerhörd, bara att statistiken än så länge är till din fördel. Sannolikheten att något händer är kanske minimal, eftersom du är ett sådant äss på båge, men konsekvensen om det händer något allvarligt är nästan säkert döden. Puttrar man hem på moppe på nattkröken är kanske sannolikheten något större, men konsekvensen är nästan aldrig döden om man har hjälm på knoppen, vilket vi förutsätter. Framför allt, och detta är oerhört centralt!, utsätter man inte andra trafikanter för en tillnärmelsevis så stor risk om man krockar med en moppe i 40, som om man kraschar en 250 kilos kanonkula i 200 knyck.

Vi räknar lite! Den "levande kraften" beräknas som massan * hastigheten i kvadrat / 2. För moppen, säg 200 kg och 40 km/h, blir det 12,3 kN. För rejsbågen, 250 kg och 200 km/h, blir det 385,8 kN. Motsvarar ungefär lika mycket i tons tryck, alltså 385 ton ungefär. Eller om man vill, drygt 30 gånger större kraft. Rejsbågen motsvarar 39 ton släppt från 1 meters höjd. Eller ett ton släppt från 15 våningars höjd. (Kollräkna någon, jag är bakis!) OK, detta är utan någon retardation, men jämförelsen mellan de två fallen är ändå vad den är, proportionellt sett.

Fysik är ett helvete, för det är så svårt att argumentera mot naturlagarna. Så långt fakta.

Sedan händer det ju oss alla att vi är lite barnsliga ibland, det är mänskligt. Jag har själv kört ikapp med en sportmerca, en 500 nånting, i 250 km/h på E4 genom Småland med min VW Golf. (Innan någon frågar; vi gick jämnt på rakorna men i kurvorna var hans fjädring för mjuk, så han fick stryk.) Det var kul! Det ska inte fornekas. Jag värderade risken mot nöjet och tog risken. En gång. Och det var mindre listigt, egentligen, och inget jag uppmanar någon att göra. Hade en räv krupit under viltstängslet framför oss kunde det varit kört, fast jag satt i en bil. Över 150 är det i stort sett alltid kört om man kvaddar ordentligt, oavsett vad man kvaddar med. Men vi testar gränserna ibland.

Problemet med dig, janneh, är att du rationaliserar bort den verkliga risken med vad du gör med en massa önsketänkande och ologiska argument. Dessutom skryter du med det och älskar uppenbarligen att reta upp folk med din attityd. Det är riktigt barnsligt!

Man kan ju undra vad som är mest barnsligt?

Att reta upp sig för nått man anser barnsligt? Eller den som utpekas som barnslig? :)

Om ni verkligen vill sälja in er idé om att det är livsfarligt att köra för fort men helt ok att styrfylla. Då funkar det nog knappast att spotta på den man vill framföra budskapet. Men jag antar likt dom andra att du mera vill föra fram ditt eget ego för att försöka få rätt i diskussionen.

Hade du brytt dig om budskapet gått in eller inte så hade du nog inte tagit dessa brösttoner?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gringubbarma står på rad. :)

Japp, och du står fortfarande med brallorna nere , när inte dina skitargument går hem så kommer dina skitpåhopp. inte speciellt moget för en som påstår sig vara så inihelvete mycket smartare än de flesta andra!

Lev du i din tro, hoppas bara vi slipper mötas på fel ställe, för jag kommer tamefan inte att veja!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni har glömt den mest intressanta frågeställningen

 

Har janne med sig spolanläggningen på släp i 160 blås?

 

/eNis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, och du står fortfarande med brallorna nere , när inte dina skitargument går hem så kommer dina skitpåhopp. inte speciellt moget för en som påstår sig vara så inihelvete mycket smartare än de flesta andra!

Lev du i din tro, hoppas bara vi slipper mötas på fel ställe, för jag kommer tamefan inte att veja!

Och du segmenterar bara att du är forumets mest lättretade person. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...