Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

MPR Nyheter

Alla polisstationer i den thailändska provinsen Buri Ram har beordrats att söka tillstånd innan de sätter upp trafikkontroller, i ett försök att tvinga konstaplar att fokusera på allmänhetens säkerhet istället för att berika sig själva på trafikböter.
Suwan Ekpho - chef för polisen i Buri Ram - utfärdade ordern under fredagen efter att två uppsatta poliser i Nakhon Ratchasima abrupt förflyttats eftersom de satt upp trafikkontroller för att tjäna pengar istället för att tjäna allmänheten. Suwan uppmanade samtliga 34 stationer att följa regler och procedurer angående arrangering av trafikkontroller, vilket bland annat inkluderar att söka tillstånd från stationschefer och då uppge exakta datum och tider för kontrollerna.
Charnchai Pongpichitkul - vice polischef i Buri Ram - varnade att disciplinära och juridiska åtgärder kommer tas mot poliser som sätter upp icke godkända kontroller och samlar in trafikböter - böter som de får en andel av.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/496597/buri-ram-cops-told-to-focus-on-public-safety-not-traffic-fines

 

post-8073-0-14522800-1426256095.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Alla polisstationer i den thailändska provinsen Buri Ram har beordrats att söka tillstånd innan de sätter upp trafikkontroller, i ett försök att tvinga konstaplar att fokusera på allmänhetens säkerhet istället för att berika sig själva på trafikböter.

Suwan Ekpho - chef för polisen i Buri Ram - utfärdade ordern under fredagen efter att två uppsatta poliser i Nakhon Ratchasima abrupt förflyttats eftersom de satt upp trafikkontroller för att tjäna pengar istället för att tjäna allmänheten. Suwan uppmanade samtliga 34 stationer att följa regler och procedurer angående arrangering av trafikkontroller, vilket bland annat inkluderar att söka tillstånd från stationschefer och då uppge exakta datum och tider för kontrollerna.

Charnchai Pongpichitkul - vice polischef i Buri Ram - varnade att disciplinära och juridiska åtgärder kommer tas mot poliser som sätter upp icke godkända kontroller och samlar in trafikböter - böter som de får en andel av.

Källa: http://www.bangkokpost.com/news/general/496597/buri-ram-cops-told-to-focus-on-public-safety-not-traffic-fines

 

attachicon.gifc1_496597_620x413.jpg

Nu blir Erkki glad  :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag med.

 

Ständigt dessa mystiska förflyttningar som man aldrig får grepp på vad dom går ut på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Påverkar det indexet för korruption?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag befinner mig i just buriram just nu så är detta positivt för mig.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag befinner mig i just buriram just nu så är detta positivt för mig.

Just det, nu får du böta på riktigt..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Just det, nu får du böta på riktigt..

Har jag inga problem med!

Jag vet när jag gjort fel!

Lite irriterande med poliser som tror att dom kan bötfälla mig för nånting jag inte gjort. Därav är Det bättre att alltid köra för fort. Så är det inget tvivel om det är på riktigt eller inte. March farten när jag körde till buriram var runt 160 på min fireblade som toppar 280 (hej alla MPR poliser som får hybris av att läsa dylika :) ).

d7fd67c34f5c763a7ca9160a8b4582e6.jpg

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag inga problem med!

Jag vet när jag gjort fel!

Lite irriterande med poliser som tror att dom kan bötfälla mig för nånting jag inte gjort. Därav är Det bättre att alltid köra för fort. Så är det inget tvivel om det är på riktigt eller inte. March farten när jag körde till buriram var runt 160 på min fireblade som toppar 280 (hej alla MPR poliser som får hybris av att läsa dylika :) ).

d7fd67c34f5c763a7ca9160a8b4582e6.jpg

Du är nog dum på riktigt eller mytoman.

 

Någon unge som kör/springer rätt ut i gatan eller en bil/Mc som bara kör rätt i korsande trafik behöver du inte ha några marginaler till.

 

Nästa gång ät det kanske dig vi får rapport om som förolyckats mot en skördetröska. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är nog dum på riktigt eller mytoman.

 

Någon unge som kör/springer rätt ut i gatan eller en bil/Mc som bara kör rätt i korsande trafik behöver du inte ha några marginaler till.

 

Nästa gång ät det kanske dig vi får rapport om som förolyckats mot en skördetröska. 

Äh, han e direktör för världs concernen för Pipes for all Inc, så han klarar sig nog!  :haha:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag befinner mig i just buriram just nu så är detta positivt för mig.

Även om du forsätter att kräma ur 200 km.tim på hojen?. hoppas du inser att det inte rättfärdigar till lagöverträdelse bara för de som har råd!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en fördel att åka undan lite. Tiden han är på vägen blir ju kortare vilket måste innebära att faran blir mindre. Kör fort - dö ung - bli ett vackert lik :wink: .

Sedan är det INTE farten som dödar - det är det snabba stoppet som kan vara "lite" farligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag inga problem med!

Jag vet när jag gjort fel!

Lite irriterande med poliser som tror att dom kan bötfälla mig för nånting jag inte gjort. Därav är Det bättre att alltid köra för fort. Så är det inget tvivel om det är på riktigt eller inte. March farten när jag körde till buriram var runt 160 på min fireblade som toppar 280 (hej alla MPR poliser som får hybris av att läsa dylika :) ).

d7fd67c34f5c763a7ca9160a8b4582e6.jpg

Inte det minsta hybris.

Kan man inte framföra ett modernt fordon på bra vägar i 160 utan att slöa till så ska man fan inte ha körkort.

Problemet man har i 110 är att man halvsomnar och funderar på andra saker som att läsa nyheter och liknande saker.

1 150- 200+ så har man full koncentration på vägen och är troligen mycket säkrare än någon som tycker 110 är snabbt.

Vår firmabil gör 154 i gpsfart och från uppsala till sundsvall brukar gasen bara totalklämt mot mattan om jag hittar någon bra målvakt.

Och jag känner mig absolut inte farlig i trafiken.

I min privata bil så kör jag inte över 220 då man lätt får tunnelseende på natten då det växlar mellan tvåfiligt och enfiligt.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir Erkki glad  :nyam:

Ähhhh,

Skiter jag i... Ringer poliskompisen och ger luren till konstapeln.

30 sekunder senare vinkar han vidare mig...

Tyvärr så står poliskompisen alltid på gården när jag kommer hem och jag blir tvungen att dela en flaska sprit med honom.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhhh,

Skiter jag i... Ringer poliskompisen och ger luren till konstapeln.

30 sekunder senare vinkar han vidare mig...

Tyvärr så står poliskompisen alltid på gården när jag kommer hem och jag blir tvungen att dela en flaska sprit med honom.

Puss

Erkki

Det är väl inte han med hartänderna,han pussgurkan du vet  :give_heart:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte han med hartänderna,han pussgurkan du vet  :give_heart:

Nää, han fick en tjänst efter vägen mot din by, tog för mycket mutor.

Så du kommer nog träffa på honom före mig...

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähhhh,

Skiter jag i... Ringer poliskompisen och ger luren till konstapeln.

30 sekunder senare vinkar han vidare mig...

Tyvärr så står poliskompisen alltid på gården när jag kommer hem och jag blir tvungen att dela en flaska sprit med honom.

Puss

Erkki

 

Kan du inte komma hit snart och köra för fort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag inga problem med!

Jag vet när jag gjort fel!

Lite irriterande med poliser som tror att dom kan bötfälla mig för nånting jag inte gjort. Därav är Det bättre att alltid köra för fort. Så är det inget tvivel om det är på riktigt eller inte. March farten när jag körde till buriram var runt 160 på min fireblade som toppar 280 (hej alla MPR poliser som får hybris av att läsa dylika :) ).d7fd67c34f5c763a7ca9160a8b4582e6.jpg

Tämligen omoget, som Leifen skriver du är ju inte ensam på vägen, om du vill hävda dej så gör det på en bana istället, förövrigt ställer jag mej tveksam till att den där gamla fireblade toppar 280km/tim, möjligen med glädje mätare.

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du inte komma hit snart och köra för fort?

Kanske nästa gång vi kommer upp då vi måste tillbaka till yasothon idag.

Lika roligt varje gång man kan locka fram alla MPR poliser med sina pekpinnar!

Men det är väl dom som oftast idkar "gubbkörning"?

Konstigt att många av dom som dömer gärna vinglar hem på moppen efter en blöt kväll. Då är trafiksäkerhet inte lika viktigt.

Vi får se.

Kanske jag hinner med en tur till Surin på måndag. Då vi åker hem till Bangkok på tisdag där min 650 står.

ccfdd9b113601d3096506f23738c2d99.jpg

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske nästa gång vi kommer upp då vi måste tillbaka till yasothon idag.

Lika roligt varje gång man kan locka fram alla MPR poliser med sina pekpinnar!

Men det är väl dom som oftast idkar "gubbkörning"?

Konstigt att många av dom som dömer gärna vinglar hem på moppen efter en blöt kväll. Då är trafiksäkerhet inte lika viktigt.

Vi får se.

Kanske jag hinner med en tur till Surin på måndag. Då vi åker hem till Bangkok på tisdag där min 650 står. ccfdd9b113601d3096506f23738c2d99.jpg

Det handlar väl inte om pekpinnar och vara polis, utan att du riskerar oskyldiga människors liv,att flertalet Thailändare kör som idi*ter är ju känt men att en svensk vuxen man kör utan hjärna är omoget.

Va fint, fick du sagt att du hade en betydligt nyare 650 som plåster för den gamla fireblade, vad toppar den? Köra fort rakt fram kan alla göra!

Hälsningar

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar väl inte om pekpinnar och vara polis, utan att du riskerar oskyldiga människors liv,att flertalet Thailändare kör som idi*ter är ju känt men att en svensk vuxen man kör utan hjärna är omoget.

Va fint, fick du sagt att du hade en betydligt nyare 650 som plåster för den gamla fireblade, vad toppar den? Köra fort rakt fram kan alla göra!

Hälsningar

Chan2014

Att det är pekpinnar där du anser dig vara bättre är helt klart.

Jag har varit med länge på MPR (och gamla thaitjejer) . Och att jag lyckats mitt syfte som alltid att reta upp gamla gubbar som sitter uppe i en risby och tror att dom vet och kan allt om livet.

Alltid lika roligt att få fart på er gamlingar.

Då ni är lika förutsägbara i eran klagan, som att efter regn kommer solsken. [emoji2]

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det är pekpinnar där du anser dig vara bättre är helt klart.

Jag har varit med länge på MPR (och gamla thaitjejer) . Och att jag lyckats mitt syfte som alltid att reta upp gamla gubbar som sitter uppe i en risby och tror att dom vet och kan allt om livet.

Alltid lika roligt att få fart på er gamlingar.

Då ni är lika förutsägbara i eran klagan, som att efter regn kommer solsken. [emoji2]

 

Trist attityd till oss som har kommit upp lite i åren.

Inte en du kommer att kunna behålla din ungdom.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist attityd till oss som har kommit upp lite i åren.

Inte en du kommer att kunna behålla din ungdom.

Nu behöver du knappast ta åt dig om du inte själv känner så. Då åldern är mer en siffra.

Men den mest framstående egenskapen för att man blivit gubbe är ett inneboende behov av att gnälla på andra och komma med pekpinnar.

"gubbarnas" kommentarer lär ju knappast resultera mer än i att dom har retat upp sig själva på något. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...