Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ni har glömt den mest intressanta frågeställningen

Har janne med sig spolanläggningen på släp i 160 blås?

/eNis

Gamla som dom är så har dom nog redan glömt vad diskussion handlar om, i ivern att ge mig en knäpp på näsan.

Får väl ta med mig rörinspektionskameran och göra en film när jag kör med spolaggregatet på släp i 160 blås. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag skäms är en riktigt dålig människa, hemma  kör jag riktigt fort ibland ,när man känner för det..

post-5021-0-82428200-1426837318_thumb.jp

O igår så slant det några öl, och vi tog moppen hem, vilken stolpe ska ni hänga mig i..

      post-5021-0-85415200-1426837409_thumb.jp

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att den talar om statistik som inte stämmer med Thailändska förhållanden.

Den säger till exempel att styrfylla är ett litet problem jämfört med jastighetsöverträdelse. Vilket knappast stämmer för Thailand över huvud taget.

 

Så du menar att det är säkrare att köra för fort i ett land som är känt för många fyllekörningar????

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att det är säkrare att köra för fort i ett land som är känt för många fyllekörningar????

Inte alls dock har jag svårt för att ta dessa argument från personer som försvarar fullstyrning i ett land som är överrepresenterat för just detta. Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skäms är en riktigt dålig människa, hemma kör jag riktigt fort ibland ,när man känner för det..

attachicon.gifIMG_0093.jpg

O igår så slant det några öl, och vi tog moppen hem, vilken stolpe ska ni hänga mig i..

attachicon.gifIMG_6690.JPG

FF

Självklart är du ingen dålig människa FF.

Du har smak på livet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls dock har jag svårt för att ta dessa argument från personer som försvarar fullstyrning i ett land som är överrepresenterat för just detta.

 

Fullstyrning i ett land som tillåter 0,5promille har jag nog aldrig lyckats med.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullstyrning i ett land som tillåter 0,5promille har jag nog aldrig lyckats med.

Har jag heller aldrig påstått.

Dock till exempel jive erkänner ju att han kör ofta och dricker öl och kör sen fordon hem.

För att sen såga mina fortkärningar som jag vore samhällets fiende nummer ett.

Enligt honom och hans kompisar är detta ok då han bara puttrar. Enligt celsius är det ok för han antar att han har hjälm? Detta trots ingen inblandad behandlat hjälm frågan. I sak skiter jag i huruvida om jive dricker 1 eller 10 öl innan färd. Jag varken kan eller vill göra något åt det.

Och det är polisens sak inte min!

Men jag tycker dock att kritiken från dessa personer blir något konstig.

Vad är bättre än det andra?

Dock anser jag nog att dom som försvarar styrfylla nog inte borde ta brösttoner. Det gäller inte dig. Då jag heller aldrig sett dig blanda in tramset om att Fortkörning är farligare än styrfylla. Vilket är rent trams.

Folk må tycka att jag är en idi*t för att jag står för vad jag tycker. Men det skiter jag i.

Och om folk vill bli irriterade och kalla mig för både det ena och andra. Så är det deras problem som visar upp sin egen dåliga sida på forumet.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls dock har jag svårt för att ta dessa argument från personer som försvarar fullstyrning i ett land som är överrepresenterat för just detta.

 

Vem har försvarat fyllstyrning?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har försvarat fyllstyrning?

Hmmm du har flera gånger skrivit att du inte försvarar fullstyrning för att i nästa medelande försöka förklara varför Fortkörning är farligare än fullstyrning.

Det är att försvara fullstyrning vad du än skriver.

Om du inte försvarar det så finns inga sådana jämförelser. Flera av dina kamrater försöker sig på liknande resonemang med argumenten låg fart hjälm på mm.

Det är ett försvar vare sig man vill det eller inte!

Det är väl inte så mycket att hymla om?

Var det inte du som skrev att du tyckte det var värre att köra för fort än att ta några öl och köra hem? Så länge du skriver sådana saker. Så är det en dåres försvarstal att hävda att du inte Försvar fyllkörning!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har försvarat fyllstyrning?

Nu får fredagsgubbsen ta över,

nu ska jag ut på en cykelfylla, med promille över 1,0 skulle jag tro innan hemfärd.

 

Kommer att hålla hastigshetsgränserna i alla fall, men det blir kämpigt där det är 70km/timme.

 

Ge dig inte Janne H.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag heller aldrig påstått.

Dock till exempel jive erkänner ju att han kör ofta och dricker öl och kör sen fordon hem.

För att sen såga mina fortkärningar som jag vore samhällets fiende nummer ett.

Enligt honom och hans kompisar är detta ok då han bara puttrar. Enligt celsius är det ok för han antar att han har hjälm? Detta trots ingen inblandad behandlat hjälm frågan. I sak skiter jag i huruvida om jive dricker 1 eller 10 öl innan färd. Jag varken kan eller vill göra något åt det.

Och det är polisens sak inte min!

Men jag tycker dock att kritiken från dessa personer blir något konstig.

Vad är bättre än det andra?

Dock anser jag nog att dom som försvarar styrfylla nog inte borde ta brösttoner. Det gäller inte dig. Då jag heller aldrig sett dig blanda in tramset om att Fortkörning är farligare än styrfylla. Vilket är rent trams.

Folk må tycka att jag är en idi*t för att jag står för vad jag tycker. Men det skiter jag i.

Och om folk vill bli irriterade och kalla mig för både det ena och andra. Så är det deras problem som visar upp sin egen dåliga sida på forumet.

 

Njae, att jag kör ofta efter några öl har jag väl aldrig sagt. Jag har däremot sagt att jag kör bil högst sällan och då alltid spiknykter. Dessutom har jag sagt att det förekommer att jag kör moppe mitt på dan (aldrig när det är mörkt) efter att ha druckit några pilsner.

 

Fan vad du tar i och förvränger/överdriver. Skall du referera till mej, så ber jag dej att hålla dej till vad jag har sagt och ge fan i att ljuga ihop ditt trams!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, att jag kör ofta efter några öl har jag väl aldrig sagt. Jag har däremot sagt att jag kör bil högst sällan och då alltid spiknykter. Dessutom har jag sagt att det förekommer att jag kör moppe mitt på dan (aldrig när det är mörkt) efter att ha druckit några pilsner.

Fan vad du tar i och förvränger/överdriver. Skall du referera till mej, så ber jag dej att hålla dej till vad jag har sagt och ge fan i att ljuga ihop ditt trams!

Jag skrev aldrig om vare sig tider eller fordonstyp. Lär dig läsa. Om det är på dan eller kvällen eller vilket fordonstyp du använder. Styrfylla är om du dricker alkohol och kör fordon. Sen om du bara gör det ibland är heller ingen omständighet som är relevant.

Kör du nån gång under dygnets timmar med alkohol i kroppen så är detta styrfylla.

Snacka om dålig bortförklaring.

Personligen är det ingen stor grej för mig. Men kom inte med pekpinnar när du inte lever upp till saker själv.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får fredagsgubbsen ta över,

nu ska jag ut på en cykelfylla, med promille över 1,0 skulle jag tro innan hemfärd.

Kommer att hålla hastigshetsgränserna i alla fall, men det blir kämpigt där det är 70km/timme.

Ge dig inte Janne H.

Kom igen när du lyckats få upp cykeln i över 100... :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på om jag vågar sticka in näsan i denna tråd på allvar. En del här på MPR har ju ansett att jag är en av dom värsta fartidi*terna som bor i 

Thailand. Här ska ni få en riktig fyllekörning modell Thailand:

Jag och frugan skulle på ett stort bröllop för länge sedan ca 5 mil från vårt hem. Tidigt bestämdes det att frun i huset kör hem plus att ett gäng snutar ev. ska åka med

oss tbx. Glad i hågen,så dricks det bärs,wiskey och en massa annat. När det är dax att åka hem, då är Falangen stenpackad.

Här börjar minnet tryta lite. Den samlade Poliskåren som ska åka med oss hem, vägrar att låta min fru köra. Inga fruntimmer bakom ratten.

Vete fan vem som är fullast,jag eller snutarna.

Jag sätts i framsätet,någon hjälper mig att vrida om nyckeln så bilen startar. Det sista jag minns av denna resa är att jag försöker lägga in

backen med växelspaken.

Sen är det soprent i minnet.

Vaknar upp dagen efter,är hemma och bilen står parkerad som vanligt. Är helt övertygad om att det är frun som har kört hem!

Sen kommer lite minnen och den verkliga döds-ångesten.

 

VAD FAN HAR JAG GJORT!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag heller aldrig påstått.

Dock till exempel jive erkänner ju att han kör ofta och dricker öl och kör sen fordon hem.

För att sen såga mina fortkärningar som jag vore samhällets fiende nummer ett.

Enligt honom och hans kompisar är detta ok då han bara puttrar. Enligt celsius är det ok för han antar att han har hjälm? Detta trots ingen inblandad behandlat hjälm frågan. I sak skiter jag i huruvida om jive dricker 1 eller 10 öl innan färd. Jag varken kan eller vill göra något åt det.

Och det är polisens sak inte min!

Men jag tycker dock att kritiken från dessa personer blir något konstig.

Vad är bättre än det andra?

Dock anser jag nog att dom som försvarar styrfylla nog inte borde ta brösttoner. Det gäller inte dig. Då jag heller aldrig sett dig blanda in tramset om att Fortkörning är farligare än styrfylla. Vilket är rent trams.

Folk må tycka att jag är en idi*t för att jag står för vad jag tycker. Men det skiter jag i.

Och om folk vill bli irriterade och kalla mig för både det ena och andra. Så är det deras problem som visar upp sin egen dåliga sida på forumet.

 

Jag kör ganska många mil både Mc och bil, både i Thailand och Sverige, att köra fort är mycket säkrare i Sverige, där har jag aldrig sett några kossor, hästar eller getter som går lösa längs motorvägen som det gör i Thailand(AH2) och betar av gräset både i mittendiket och sidodikena.

 

Vill du slippa både kritiken och idi*t förklaringarna så är det ganska enkelt, nämn inte något på ett forum som detta.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

köra fort är mycket säkrare i Sverige, där har jag aldrig sett några kossor, hästar eller getter som går lösa längs motorvägen som det gör i Thailand(AH2) och betar av gräset både i mittendiket och sidodikena.

Där har du en poäng. I Sverige finns däremot trötta bilister som halva året inte ens tittar på MC på vykort. Många olyckor är det på våren när MC börjar snurra.

Och i Bangkok känner jag mig faktiskt säkrare på en MC än i Stockholm. Då dom är mer vanna här än i Sverige med motorcyklar året runt som surrar runt bilarna.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En generell fråga: Om man beter sig oansvarsfullt, omoget och omdömeslöst bakom styret på en 200 kg tung, högpresterande motorcykel.

 

Hur beter man sig då i övrigt i livet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En generell fråga: Om man beter sig oansvarsfullt, omoget och omdömeslöst bakom styret på en 200 kg tung, högpresterande motorcykel.

 

Hur beter man sig då i övrigt i livet ?

Motiverad fråga som kräver nya trådar.

 

Arrogans, försvarsställning till alla påståenden, inte tåla kritik och att måste ha rätt hela tiden samt inte erkänna sina egna fel, kritisera andra som ordpolis och sakna läsförståelse behövs inte i dom nya trådarna.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kanske använder dig av fel teknik. Att försöka slå in "vett" i någon brukar per default misslyckas. Fungerar säkert bättre på ett sansat sätt över en öl eller 2 någon gång.

Jag har i denna tråd mest fått höra vilken dum invandrar slyngel (på 50 år) jag är.

Allt detta för att jag trampat några griniga pensionärer på tårna. :) Så flyger förolämpningar som flygande fiskar.

I ditt fall är du ju forum pastor och är mest rolig att diskutera med eftersom du i alla fall inte låter adrenalinet stiga upp i huvet och skriva dumheter.

En viss annan lättretad person ger ju mig bara vatten på kvarnen när han retar upp sig mer och mer i tråden. Då jag påpekade i en annan tråd att den personen är forumets mest lättretade person.

Efter det så ska ju jag tryckas till så mycket som möjligt verkar det som.

Just nu känns ni mest likt rabiata Jehovas vittnen som ska trycka ner sin sanning för att försöka omvända en person till den "rätta" sidan.

Man kan kan ju även fråga sig angående alla fart talibaner på forumet. Om man tror sig kunna övertyga någon genom att förolämpa personen eller om man bara vill hävda sitt eget ego för att få rätt i diskussionen?

Jag är väl ungefär lika god kålsupare i politiker trådarna angående IL.

Att man sen tycker att det är kul att diskutera är nog orsaken till att man är kvar på forumet. Men med tanke på hur uppretade vissa blir över någon på ett nätforum som dom inte känner. Så borde nog densamma personer fundera på sin egen lämplighet som förare. Då dessa personer med stor sannolikhet retar upp sig på andra förare lika lätt i trafiken. Och genom det blir trafikfarliga.

Men självinsikt på forumet verkar det vara dåligt med.

Men det är ju naturligtvis upp till var och en att avgöra själv.

 

Det var ganska många inlägg sedan du fick någon liten förolämpning men själv fortsätter du att sätta mindre smickrande synonymer på andra. De som inte tycker som du är rabiata Jehovas vittnen, farttalibaner, griniga gamla gubbar osv men det är du som känner dig som en förolämpad skolflicka trots att du skriver att ditt inlägg var till just för att reta upp gamla gubbar. Hur fan får du ihop detta? Man blir ju smått mållös när man läser dina inlägg, en massiv avsaknad av självinsikt är ju bara förnamnet.

Vidare ser jag ingen som försvarat någon styrfylla, däremot jämfört detta med ditt "brott" vilket är en helt annan sak som borde vara fullt möjligt att göra. Varför inte, du gör ju det själv?

Du verkar också känna dig försmådd och missuppfattad samtidigt som du kraftigt överdriver Jive's eventuella styrfylla. Själv nämner han några öl under flera timmar varvid du kallar honom och andra som JÄMFÖR båda förkastliga sakerna för fylltrattar. Ja vem är det egentligen som levererar förolämpningar mest frekvent i denna tråden, svaret känns givet.

 

Jag är också nyfiken på hur du marschar 160 upp till Buriram om du nu endast gasar på när sikten är fri och det inte är några hinder på raksträckan? Jag kör själv bil mellan Bkk och Buriram några gånger om året, då oftast via Chachoengsao/Sakeo men det har även hänt via Korat och det är alltid mycket trafik största delen av vägen. Kanske jag haft otur alla gånger :-)

Var någonstans ligger du i 100 i Bkk? Tollway?

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Där har du en poäng. I Sverige finns däremot trötta bilister som halva året inte ens tittar på MC på vykort. Många olyckor är det på våren när MC börjar snurra.

Och i Bangkok känner jag mig faktiskt säkrare på en MC än i Stockholm. Då dom är mer vanna här än i Sverige med motorcyklar året runt som surrar runt bilarna.

Nu får du väl hejda dig, du menar väl inte att det är trotta bilisters fel att det krockas hej vilt bland ringrostiga mc-forare när mc´en tas fram på våren, varfor informeras inte då raceputtarna om alla trotta bilister som inte  vaknat och tar det lite lungt till klockan ringt.Tänk om raceputtarna kunde hålla sig någolunda till vilka hastigheter som gäller, hur ofta har du i bil blivit omkord av en racer-mc vs hur ofta har du kort om en racer-mc när du hållit gällande hastighetsbegränsning.

 

Ibland tycker jag att en reg-skylt skulle monteras fram på en mc så även de fastnar vid vägkamerornas fotografering och att fortkorningsboter ska tillskrivas fordonsägaren och inte foraren men då skulle väl varenda racer-mc stoldanmälas.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl hejda dig, du menar väl inte att det är trotta bilisters fel att det krockas hej vilt bland ringrostiga mc-forare när mc´en tas fram på våren, varfor informeras inte då raceputtarna om alla trotta bilister som inte  vaknat och tar det lite lungt till klockan ringt.Tänk om raceputtarna kunde hålla sig någolunda till vilka hastigheter som gäller, hur ofta har du i bil blivit omkord av en racer-mc vs hur ofta har du kort om en racer-mc när du hållit gällande hastighetsbegränsning.

 

Ibland tycker jag att en reg-skylt skulle monteras fram på en mc så även de fastnar vid vägkamerornas fotografering och att fortkorningsboter ska tillskrivas fordonsägaren och inte foraren men då skulle väl varenda racer-mc stoldanmälas.

Varför ibland, bara att plocka dom av vägen med omedelbar verkan om det inte finns synliga lättavlästa reg.skyltar! 

Avhämtas mot bötesbelopp plus kostnad för transport o lagring om ägarförhållanden kan styrkas!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ibland, bara att plocka dom av vägen med omedelbar verkan om det inte finns synliga lättavlästa reg.skyltar! 

Avhämtas mot bötesbelopp plus kostnad för transport o lagring om ägarförhållanden kan styrkas!

Det har du jäkligt rätt i, tänkte inte så långt nu på morgonen, det är ju olagligt att framfora bil utan reg-skylt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du väl hejda dig, du menar väl inte att det är trotta bilisters fel att det krockas hej vilt bland ringrostiga mc-forare när mc´en tas fram på våren, varfor informeras inte då raceputtarna om alla trotta bilister som inte vaknat och tar det lite lungt till klockan ringt

 

Nu tror jag det gäller allt från customhojar till sporthojar rakt över. Jag skrev aldrig att det är bilisternas fel.

Som jag skrev innan i tråden ligger ansvaret att hålla uppsikt på MC föraren själv. Det är det första man får lära sig i körskolan. Då man av ren självbevarelsedrift får till skillnad mot bilkörning lära sig att tänka åt omgivningen. Men på våren har dels bilisterna vant sig över vintern att det ej finns några mc på vägen. Och har då ofta inte samma uppsikt.  Samtidigt som många mc förare är ringrostiga. Detta brukar många gånger på våren samverka till olyckor när mc kommer fram.

Bilen som många framhåller ser bara en prick som närmar sig. Som MC förare får man då vara alert och anpassa sig till situationen. Och se till att parera. Har man inte kört mc på 5-6 månader så är man oftast inte lika alert som man är efter att man kört ett tag.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är också nyfiken på hur du marschar 160 upp till Buriram om du nu endast gasar på när sikten är fri och det inte är några hinder på raksträckan?

 

Ganska enkelt om man förstår vad marschfart betyder. Förstår man inte detta så är det knepigt. :)

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Marschfart

 

"Marschfart är den hastighet som ett fordon använder i normalfallet under färd."

Nu åkte ju jag inte från Bangkok utan från Yasothon. Har dock kört den vägen du beskriver tidigare och inte upplevt den som speciellt trafikerad.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tror jag det gäller allt från customhojar till sporthojar rakt över. Jag skrev aldrig att det är bilisternas fel.

Som jag skrev innan i tråden ligger ansvaret att hålla uppsikt på MC föraren själv. Det är det första man får lära sig i körskolan. Då man av ren självbevarelsedrift får till skillnad mot bilkörning lära sig att tänka åt omgivningen. Men på våren har dels bilisterna vant sig över vintern att det ej finns några mc på vägen. Och har då ofta inte samma uppsikt.  Samtidigt som många mc förare är ringrostiga. Detta brukar många gånger på våren samverka till olyckor när mc kommer fram.

Bilen som många framhåller ser bara en prick som närmar sig. Som MC förare får man då vara alert och anpassa sig till situationen. Och se till att parera. Har man inte kört mc på 5-6 månader så är man oftast inte lika alert som man är efter att man kört ett tag.

Nu tror ju jag att race-maskinerna är overrepresenterade när det gäller olyckor, syns ju ofta på bilder från olycksplatser, sen skrev du ju om trotta bilister som om de vore dras fel  till de flesta olyckorna, nä om folk holl hastigheterna skulle allt bli mycket bättre, det måste väl finnas en orsak till de hasighetsregleringar som finns.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...