Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

Du kan vara lugn, dricker jag blir det taxi eller tucis, ville jag köra fort, vilket jag gjort så många gånger, skulle det fortfarande ske på avlysta vägar! men som den gamla förståndige man jag är skryter jag inte med det, om det nu skulle ske!

Men fortsätt att spela allan du, det passar dig!

Allan?

Svar på tal heter det. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var ju intressant information.

Ingen hittills som anklagat Fritz för att fyllstyra över huvud taget. Dock har du nu avslöjat att även han tillhör skaran av fylltrattar i Pattaya.

Intressant info. Kan ju förklara varför ni fyllstyren gaddar ihop er... :)

 

Förlåt att jag missledde dej.

 

Jag talade om mej själv i tredje person .

"Han"  och "hans" skall du läsa som "jag" och "mitt".

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Start citat

Naturligtvis har du rätt i det, men om nu t.ex Jive skulle göra ett inlägg där han i skrytsamma ordalag berättade om en lyckad fyllekörning som han gjort och därefter " ge fingret " mot dom som tycker att han betett sig oerhört ansvarslöst åt så skulle han säkert få sina fiskar varma i massvis med inlägg här på MPR, den saken är klar. [emoji14]olice:

Trafikkonstapeln Fritz..

Jisses, att du lyckats tolka det inlägget till att jag tar Jives ( som han själv erkänner ) onyktra resor i trafiken i försvar måste krävt en stor ansträngning i ämnet " hur man misstolkar ett inlägg ". :dance1:

 

Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt att jag missledde dej.

Jag talade om mej själv i tredje person .

"Han" och "hans" skall du läsa som "jag" och "mitt".

Inga problem jive.

Jag gillar dig normalt. Men här har du tagit dig ut på djupt vatten!

Man ska liksom inte kasta gummiklubba i betong bunker. Den kan lätt studsa tillbaka och slå en i skallen.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Allan?

Svar på tal heter det. :)

 

Svar på tal ???

 

Att hävda och "in absurdum" försvara att det är helt ok att framföra mc i hastigheter 150-200 km/t

på allmän väg ?

 

Det är inte svar på tal, det är enbart löjligt,

 

Och känner jag dej rätt efter dina inlägg här så har du säkert nåt superintelligent svar på detta inlägg med.

Men du får tyvärr diskutera  med dej själv om din förträfflighet i mc-framförande och allt annat du företar dej för jag kommer

inte att svara mer i denna löjliga fråga

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar på tal ???

Att hävda och "in absurdum" försvara att det är helt ok att framföra mc i hastigheter 150-200 km/t

på allmän väg ?

Det är inte svar på tal, det är enbart löjligt,

Och känner jag dej rätt efter dina inlägg här så har du säkert nåt superintelligent svar på detta inlägg med.

Men du får tyvärr diskutera med dej själv om din förträfflighet i mc-framförande och allt annat du företar dej för jag kommer

inte att svara mer i denna löjliga fråga

Nej du har väl inte tid... Då du skulle möta dig själv i trafiken efter ha druckit fyra öl.

Allt för att vara på den säkra sidan..

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem jive.

Jag gillar dig normalt. Men här har du tagit dig ut på djupt vatten!

Man ska liksom inte kasta gummiklubba i betong bunker. Den kan lätt studsa tillbaka och slå en i skallen.

 

Jag gör en enkel sammanfattning:

 

Jag ser och uttrycker det förkastliga att köra bil och MC med alkohol i kroppen samt att köra extremt fort ( över ca 160 blås) på allmän väg.

Du håller med mej beträffande alkoholen, men ej betr fortkörningen.

 

Rätt uppfattat?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gör en enkel sammanfattning:

Jag ser och uttrycker det förkastliga att köra bil och MC med alkohol i kroppen samt att köra extremt fort ( över ca 160 blås) på allmän väg.

Du håller med mej beträffande alkoholen, men ej betr fortkörningen.

Rätt uppfattat?

Jag ser vad du skriver. Och i ena stunden är det ok då man bara puttrar i låg hastighet.

Men när du vill exemplifiera det så är det förkastligt. Och du kommer förmodligen inte flytta närmare Pattaya så du kan åka taxi?

Om man kör med gashäng i 160 statiskt så är ju det naturligtvis farligt.

Dock så anpassar jag farten till sikt och förhållandena i övrigt. I tättbebyggt område kan ju detta vara väldigt låg hastighet som 30 till exempel. För att sen när man har fri sikt så kan man gasa på.

Du är bevisligen fast i din övertygelse att du inte gör en fluga förnär. Och jag i samma övertygelse.

Vad vi kan vara överens om är att vi båda gör en olaglig handling. Sen kan man tvista om vem som är mest förkastligt. Dock smakar det ganska illa att anklaga någon samtidigt som man är lika skyldig själv.

Att du sen skriver att det jag gör är värre än det du gör får stå för dig. Men ska vi gå till statistik så håller den definitivt inte med dig. Och det kan vara en orsak till att Thailändska myndigheter har börjat se ganska hårt på ditt brott. Men bryr sig inte närmelsevis mer om en Fortkörning annat än böter på 400 baht. Såg en tråd där någon blivit stoppad i Pattaya i en nykterhetakontroll och fick moppen beslagtagen.

Så det är inget snack om var myndigheterna står i frågan.

Sen återstår moralen att bryta mot lagen. Och den har både du och jag redan skeppat överbord.

Sen att dina fyllkompisar tycker att du är en hygglig kille som den där idi*ten till sprätt som har mage att kalla gamla gubbar griniga . Och skriver elakheter till dig, mer än gärna försvarar styrfylla som en rättighet i Thailand. Är bara patetiskt. Och vittnar mer om deras dåliga självinsikt.

Vad tror du själv.

Vilken är störst risk att du råkar ut för en olycka. På dagen spiknykter på en landsväg eller motorväg i isaan.

Eller en sen kväll efter att ha tagit ett par öl som i verkligheten är 3 eller 4. Vinglande hem med bilen i trafiken med alla andra fyllskallar?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att hon haft fel. :jester: 

 

Ja eller han.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem jive.

Jag gillar dig normalt. Men här har du tagit dig ut på djupt vatten!

Man ska liksom inte kasta gummiklubba i betong bunker. Den kan lätt studsa tillbaka och slå en i skallen.

Det är han inte ensam om i så fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser vad du skriver. Och i ena stunden är det ok då man bara puttrar i låg hastighet.

Men när du vill exemplifiera det så är det förkastligt. Och du kommer förmodligen inte flytta närmare Pattaya så du kan åka taxi?

Om man kör med gashäng i 160 statiskt så är ju det naturligtvis farligt.

Dock så anpassar jag farten till sikt och förhållandena i övrigt. I tättbebyggt område kan ju detta vara väldigt låg hastighet som 30 till exempel. För att sen när man har fri sikt så kan man gasa på.

Du är bevisligen fast i din övertygelse att du inte gör en fluga förnär. Och jag i samma övertygelse.

Vad vi kan vara överens om är att vi båda gör en olaglig handling. Sen kan man tvista om vem som är mest förkastligt. Dock smakar det ganska illa att anklaga någon samtidigt som man är lika skyldig själv.

Att du sen skriver att det jag gör är värre än det du gör får stå för dig. Men ska vi gå till statistik så håller den definitivt inte med dig. Och det kan vara en orsak till att Thailändska myndigheter har börjat se ganska hårt på ditt brott. Men bryr sig inte närmelsevis mer om en Fortkörning annat än böter på 400 baht. Såg en tråd där någon blivit stoppad i Pattaya i en nykterhetakontroll och fick moppen beslagtagen.

Så det är inget snack om var myndigheterna står i frågan.

Sen återstår moralen att bryta mot lagen. Och den har både du och jag redan skeppat överbord.

Sen att dina fyllkompisar tycker att du är en hygglig kille som den där idi*ten till sprätt som har mage att kalla gamla gubbar griniga . Och skriver elakheter till dig, mer än gärna försvarar styrfylla som en rättighet i Thailand. Är bara patetiskt. Och vittnar mer om deras dåliga självinsikt.

Vad tror du själv.

Vilken är störst risk att du råkar ut för en olycka. På dagen spiknykter på en landsväg eller motorväg i isaan.

Eller en sen kväll efter att ha tagit ett par öl som i verkligheten är 3 eller 4. Vinglande hem med bilen i trafiken med alla andra fyllskallar?

 

Jag skall kanske inte överdriva mina tillkortakommande och felbeteenden.

 

Så här är det:

 

Jag kör väldigt sällan bil i Thailand och när det någon gång händer, så är det på dagtid och jag är spiknykter. Det är min fru som är bilchauffören i denna familjen.

Jag anser att jag tar alldeles för stor risk om jag kör bil här. Om olyckan är framme så riskerar jag att bli dömd till vållande med eventuellt katastrofala följder.

 

Moppekörningarna efter några öl sker så gott som alltid dagtid när det är ljust.

 

Mitt svar på din frågeställning (fetmarkerade) får bli att olycksrisken vid fyllekörning nattetid förmodligen är högre än den spiknyktra motorvägskörningen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är han inte ensam om i så fall.

I mitt fall står dom på rad med gummiklubban för att slå in pannbenet. Så där spelar det nog ingen större roll.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall står dom på rad med gummiklubban för att slå in pannbenet. Så där spelar det nog ingen större roll.

och du har förstås ingen aning om varför?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag lever enligt Ronny Erikssons devis att " det aldrig är för sent att ge upp " så gör jag det nu. Inte för att jag ger upp i sak om nu trodde det utan för en helt annan orsak. :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall kanske inte överdriva mina tillkortakommande och felbeteenden.

Så här är det:

Jag kör väldigt sällan bil i Thailand och när det någon gång händer, så är det på dagtid och jag är spiknykter. Det är min fru som är bilchauffören i denna familjen.

Jag anser att jag tar alldeles för stor risk om jag kör bil här. Om olyckan är framme så riskerar jag att bli dömd till vållande med eventuellt katastrofala följder.

Moppekörningarna efter några öl sker så gott som alltid dagtid när det är ljust.

Mitt svar på din frågeställning (fetmarkerade) får bli att olycksrisken vid fyllekörning nattetid förmodligen är högre än den spiknyktra motorvägskörningen.

Då kanske vi kommit någonstans. Jag tillbringar inte mer tid än nödvändigt i isaan. I Bangkok kör jag för det mesta max 100 på grund av trafiken.

Bilen kör mest min fru i Bangkok. Och jag föredrar motorcykeln här.

Dock är den av mindre storlek. En cbr 650f som jag fick i 50 årspresent av min fru.

Jag kör alltid nykter. Och går jag på restaurang får antingen frun köra hem. Eller så blir det taxi om hon vill dricka.

Jag undviker gärna om jag kan att köra på kvällen.

Men visst är det kul att sätta fart på adrenalinet på gamla griniga gubbar.. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

och du har förstås ingen aning om varför?

Jovisst har jag det. Du är övertygad om att du inte har fel. Jag är lika övertygad om motsatsen. :) Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst har jag det. Du är övertygad om att du inte har fel. Jag är lika övertygad om motsatsen.

Nej, det handlar om något helt annat.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser vad du skriver. Och i ena stunden är det ok då man bara puttrar i låg hastighet.

Men när du vill exemplifiera det så är det förkastligt. Och du kommer förmodligen inte flytta närmare Pattaya så du kan åka taxi?

Om man kör med gashäng i 160 statiskt så är ju det naturligtvis farligt.

Dock så anpassar jag farten till sikt och förhållandena i övrigt. I tättbebyggt område kan ju detta vara väldigt låg hastighet som 30 till exempel. För att sen när man har fri sikt så kan man gasa på.

Du är bevisligen fast i din övertygelse att du inte gör en fluga förnär. Och jag i samma övertygelse.

Vad vi kan vara överens om är att vi båda gör en olaglig handling. Sen kan man tvista om vem som är mest förkastligt. Dock smakar det ganska illa att anklaga någon samtidigt som man är lika skyldig själv.

Att du sen skriver att det jag gör är värre än det du gör får stå för dig. Men ska vi gå till statistik så håller den definitivt inte med dig. Och det kan vara en orsak till att Thailändska myndigheter har börjat se ganska hårt på ditt brott. Men bryr sig inte närmelsevis mer om en Fortkörning annat än böter på 400 baht. Såg en tråd där någon blivit stoppad i Pattaya i en nykterhetakontroll och fick moppen beslagtagen.

Så det är inget snack om var myndigheterna står i frågan.

Sen återstår moralen att bryta mot lagen. Och den har både du och jag redan skeppat överbord.

Sen att dina fyllkompisar tycker att du är en hygglig kille som den där idi*ten till sprätt som har mage att kalla gamla gubbar griniga . Och skriver elakheter till dig, mer än gärna försvarar styrfylla som en rättighet i Thailand. Är bara patetiskt. Och vittnar mer om deras dåliga självinsikt.

Vad tror du själv.

Vilken är störst risk att du råkar ut för en olycka. På dagen spiknykter på en landsväg eller motorväg i isaan.

Eller en sen kväll efter att ha tagit ett par öl som i verkligheten är 3 eller 4. Vinglande hem med bilen i trafiken med alla andra fyllskallar?

Tänk om det vore så enkelt, mellan motorcykeln och den fria sikten i horisonten kan det dyka upp flera hinder  som man inte räknar med och inte hinner stanna infor. For en som ska kora ut från en korsning så är en motorcykel en liten prick långt borta men med hog hastighet så är pricken snabbt framme vid korsningen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk om det vore så enkelt, mellan motorcykeln och den fria sikten i horisonten kan det dyka upp flera hinder som man inte räknar med och inte hinner stanna infor. For en som ska kora ut från en korsning så är en motorcykel en liten prick långt borta men med hog hastighet så är pricken snabbt framme vid korsningen.

Dom som är emot mig säger så. Dock är ingen med när jag kör. Ingen vet vad som händer i verkligheten.

Vad som är fakta är att jag har ganska många års körning både i Sverige och Thailand. Och jag har ingen olyckstatistik att tala om.

Du vet säkert vad som är bäst för dig.

Vad händer om du ramlar med moppen utan hjälm. Ungefär lika relevant frågeställning.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det handlar om något helt annat.

Där var ett bra exempel på där vi är oense.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som är emot mig säger så. Dock är ingen med när jag kör. Ingen vet vad som händer i verkligheten.

Vad som är fakta är att jag har ganska många års körning både i Sverige och Thailand. Och jag har ingen olyckstatistik att tala om.

Du vet säkert vad som är bäst för dig.

Vad händer om du ramlar med moppen utan hjälm. Ungefär lika relevant frågeställning.

Jag kor bara med vår 3-hjuling så det är ingen risk att den välter.

Har också rätt stor rutin av bilkorning då jag kort 20-25 mil per dag som budbilsforare de senaste 15 åren.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kor bara med vår 3-hjuling så det är ingen risk att den välter.

Har också rätt stor rutin av bilkorning då jag kort 20-25 mil per dag som budbilsforare de senaste 15 åren.

Låter ju bra det. Rutin är alltid bra att ha. Dock verkar man inte närmelsevis bry sig så mycket om det. Att puttra fram är tydligen grejen på MPR och drink and drive is da shit, tydligen?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Där fick du med gubbkortet också - duktigt! :wink:

 

Jag håller med, men tycker inte att 0,4-0,5 promille kan kallas för fyllekörning - är ju t o m lagligt i Thailand.

Tja,

Gubbkortet skall ju vara med eftersom det är något som faktiskt inträffar.

15-30% sämre reaktionsförmåga

Kräver tre gånger mer ljus för att uppfatta det en ung människa gör.

Episodiska minnet försämras, d.v.s. att komma ihåg en tidigare händelse och hur man löste den då.

Hörseln är sämre.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Undra varför jag började tänka på

 

En (fart) dåres försvarstal

 

:wink: :wink: :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...