Jump to content
IGNORERAD

Buri Rams polis tillsagd att inte bara ägna sig åt trafikkontroller


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 269
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    84

  • Jive

    24

  • leifen

    19

  • Baa

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då borde du läsa vad som står i denna länk innan du ger full gas nästa gång. :wink:

http://www.ntf.se/laddaner/pdf/myter%20o%20sanningar%20hastighet.pdf

 

Fritz..

Nu är ju den skriven för svenska förhållanden. Och jag skulle vilja påstå att om man nu ska utgå från statistik så är nog fyllkörningar ett bra mycket större problem statistiskt än fortkörningar i Thailand.

Av den enkla anledningen att det finns för det första inte så många fordon som klarar högre hastigheter i Thailand. plus att statistiken i Thailand vittnar om att alkohol är den absolut största boven i Thailand.

Sen är det naturligtvis inte förvånande att en person som köpt sitt körkort i Thailand (om jag inte läste fel tidigare?). Hänvisar till svenska trafikförhållanden.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, jag har inga siffror som stödjer varken det ena eller det andra, bara det sunda förnuftet och alla mina mil på vägarna.

 

Jag förringar inte alkoholen som en olycksorsak och jag förringar inte heller de stora skillnaderna i hastighet som olycksorsak. Gör du?

Du behöver ingen statistik, är man så jävla dum att man tror att världen runt ens egen aura väntar på dig ska man tamefan inte vistas bland människor för då har man inte insett olikheterna utan litar bara till sitt eget skitstora ego!

Sådana människor förtjänar bara förakt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver ingen statistik, är man så jävla dum att man tror att världen runt ens egen aura väntar på dig ska man tamefan inte vistas bland människor för då har man inte insett olikheterna utan litar bara till sitt eget skitstora ego!

Sådana människor förtjänar bara förakt!

 

Låter som du simmar i din egen aura. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt statistik ifrån England (om jag inte missminner mig) är de farligaste fordonsförarna hastighetsmässigt, de som kör för sakta.

Inte de som kör för fort.

Att de som kor saktare än 110-120 km på motorvägar skulle vara farligare i trafiken än de som kor over 300 km tror jag inte en sekund på eller som youtube-filmen visade 105 km på en 50 sträcka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att de som kor saktare än 110-120 km på motorvägar skulle vara farligare i trafiken än de som kor over 300 km tror jag inte en sekund på eller som youtube-filmen visade 105 km på en 50 sträcka.

 

Tror inte jag heller, men det skrev jag inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju den skriven för svenska förhållanden. Och jag skulle vilja påstå att om man nu ska utgå från statistik så är nog fyllkörningar ett bra mycket större problem statistiskt än fortkörningar i Thailand.

Av den enkla anledningen att det finns för det första inte så många fordon som klarar högre hastigheter i Thailand. plus att statistiken i Thailand vittnar om att alkohol är den absolut största boven i Thailand.

Sen är det naturligtvis inte förvånande att en person som köpt sitt körkort i Thailand (om jag inte läste fel tidigare?). Hänvisar till svenska trafikförhållanden.

Du menar alltså att eftersom dom flesta trafikolyckorna i Thailand beror på alkohol så blir det per automatik ofarligare att köra fort och speciellt då på MC eftersom det  inte finns så många racerhojar i landet. Med samma logik kan man ju i så fall hävda att det är ofarligt att ge sig ut och vingla i trafiken med en enhjuling eftersom det inte finns några olycksfall med sådana inrapporterade. Den sista meningen i ditt inlägg avstår jag från att kommentera, risken finns att jag blir avsatt som pastor här på MPR ifall jag gjorde.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som du simmar i din egen aura. :D

Tror inte det, sunt förnuft har man oftast från födseln, andra får jobba lite mer, en del fattar aldrig!

LlITE TRIST ATT ATT BLI IFRÅGASATT BARA FÖR ATT MAN VÄRNAR OM OMGIVNING OCH MEDMÄNNISKOR, 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

De farligaste trafikrelaterade människorna torde vara de som får sina barn ihjälkörda av fortkörare och rattfyllon (åtminstone för rattfyllot/fartdåren). Hände det mig skulle iaf inte omvärlden behöva bekymra sig om denne person nåt mer (om han/hon inte såg till att vara så vänlig att ta hand om det själv i "olyckan").

 

Dock bara min personliga åsikt, var och en gör (tydligen) som de vill :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vill jag möta i trafiken ?

 

Mej själv efter 4 pilsner, åkande moppe i 20-30km/t i Pattaya ?

 

eller mej själv på nån raksträcka i Isaan i på en tung mc 160-200km/t (och ja, jag innehar kort för tung mc sen -74)

 

Svaret är givet (åtminstonde för mej) salongsberusad i feskebyn

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det, sunt förnuft har man oftast från födseln, andra får jobba lite mer, en del fattar aldrig!

LlITE TRIST ATT ATT BLI IFRÅGASATT BARA FÖR ATT MAN VÄRNAR OM OMGIVNING OCH MEDMÄNNISKOR, 

 

Ja, det är trist, om det är bara därför en blir ifrågasatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är trist, om det är bara därför en blir ifrågasatt.

Jaha, ska man bli nedsablad för att man har normala åsikter, då kan du stänga av mig nu för jag kommer att skriva vad jag tycker om det om du önskar en skitkastningsdialog!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, ska man bli nedsablad för att man har normala åsikter, då kan du stänga av mig nu för jag kommer att skriva vad jag tycker om det om du önskar en skitkastningsdialog!

 

Du får skriva precis vad du vill eftersom du är normal. Jag stänger inte av dig för det. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får skriva precis vad du vill eftersom du är normal. Jag stänger inte av dig för det. :D

Bara ett litet klarläggande.

Jag är inte normal, jag är unik, jag kör inte mitt race i trafiken, det gjorde jag i skogen på stenåldern!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara ett litet klarläggande.

Jag är inte normal, jag är unik, jag kör inte mitt race i trafiken, det gjorde jag i skogen på stenåldern!

 

Då är du inte så unik, för jag kör inte heller mitt race i trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är du inte så unik, för jag kör inte heller mitt race i trafiken.

Då är vi i alla fall två, minst, som har hjärnan i behåll!

Fartiditerna räknas inte!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar alltså att eftersom dom flesta trafikolyckorna i Thailand beror på alkohol så blir det per automatik ofarligare att köra fort och speciellt då på MC eftersom det inte finns så många racerhojar i landet. Med samma logik kan man ju i så fall hävda att det är ofarligt att ge sig ut och vingla i trafiken med en enhjuling eftersom det inte finns några olycksfall med sådana inrapporterade. Den sista meningen i ditt inlägg avstår jag från att kommentera, risken finns att jag blir avsatt som pastor här på MPR ifall jag gjorde.

Fritz..

Inte alls. Om du skulle sätta dig på en racerhoj skulle det förmodligen vara kanonfarligt. Har man både erfarenhet och riktig utbildning på mc så minskar riskerna. Då man från dag 1 som mc förare får lära sig att man får tänka åt omgivningen just för att man sitter oskyddad. Det kan vara allt från att inte köra om i kurvor till att inte dra på förns man har bra sikt.

Dock blir det lite märkligt om man tycker att man är så säker förare att man kan dricka alkohol och sen köra bil och tycka det är helt ok. Där tusentals människor dör varje år i just alkoholrelaterade olyckor.

Och jag betvivlar att ökningen i statistiken vid nyår och songkran beror på snabba motorcyklar. Även fast det finns en och annan idi*t som tror att jomtien är en motorväg med fri fart. Där dom kan testa hyrmotorcykelns kapacitet fast dom inte ens har körkort.

Om du försvarar folk som jive för att han kör med alkohol i kroppen så kanske du själv borde läsa den skrift du bifogade.

Sen kan man tycka det är märkligt att människor som inte skulle kunna tänka sig att dricka öl och köra bil i Sverige. Mer än gärna gör det i Thailand. Och dessutom försvarar det som ofarligt.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

En människa borde aldrig skämmas över att behöva erkänna att hon haft fel.... :jester: 
 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls. Om du skulle sätta dig på en racerhoj skulle det förmodligen vara kanonfarligt. Har man både erfarenhet och riktig utbildning på mc så minskar riskerna. Då man från dag 1 som mc förare får lära sig att man får tänka åt omgivningen just för att man sitter oskyddad. Det kan vara allt från att inte köra om i kurvor till att inte dra på förns man har bra sikt.

Dock blir det lite märkligt om man tycker att man är så säker förare att man kan dricka alkohol och sen köra bil och tycka det är helt ok. Där tusentals människor dör varje år i just alkoholrelaterade olyckor.

Och jag betvivlar att ökningen i statistiken vid nyår och songkran beror på snabba motorcyklar. Även fast det finns en och annan idi*t som tror att jomtien är en motorväg med fri fart. Där dom kan testa hyrmotorcykelns kapacitet fast dom inte ens har körkort.

Om du försvarar folk som jive för att han kör med alkohol i kroppen så kanske du själv borde läsa den skrift du bifogade.

Sen kan man tycka det är märkligt att människor som inte skulle kunna tänka sig att dricka öl och köra bil i Sverige. Mer än gärna gör det i Thailand. Och dessutom försvarar det som ofarligt.

Andra medtafikanter räknas alltså inte?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Andra medtafikanter räknas alltså inte?

Nja kör du efter druckit öl så är ju även det förkastligt. I ditt fall misstänker jag istället tangentbordsfylla lite nu och då.

Jag är ledsen att jag missade att nämna dig. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du försvarar folk som jive för att han kör med alkohol i kroppen så kanske du själv borde läsa den skrift du bifogade

 

Har jag tagit " folk som Jive " i försvar för att han kör med alkohol i kroppen ? :ahh:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag tagit " folk som Jive " i försvar för att han kör med alkohol i kroppen ? :ahh:

 

Fritz..

 

Han har ju inte ens själv försvarat det förkastliga i detta. :)

 

Dessutom handlar det inte om bilkörning i hans fall, som rörisen påstår, utan om att puttra hem på moppen i knappt styrfart efter några öl.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja kör du efter druckit öl så är ju även det förkastligt. I ditt fall misstänker jag istället tangentbordsfylla lite nu och då.

Jag är ledsen att jag missade att nämna dig. :)

Du kan vara lugn, dricker jag blir det taxi eller tucis, ville jag köra fort, vilket jag gjort så många gånger, skulle det fortfarande ske på avlysta vägar! men som den gamla förståndige man jag är skryter jag inte med det, om det nu skulle ske!

Men fortsätt att spela allan du, det passar dig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har ju inte ens själv försvarat det förkastliga i detta. :)

Dessutom handlar det inte om bilkörning i hans fall, som rörisen påstår, utan om att puttra hem på moppen i knappt styrfart efter några öl.

Det var ju intressant information.

Ingen hittills som anklagat Fritz för att fyllstyra över huvud taget. Dock har du nu avslöjat att även han tillhör skaran av fylltrattar i Pattaya.

Intressant info. Kan ju förklara varför ni fyllstyren gaddar ihop er... :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag tagit " folk som Jive " i försvar för att han kör med alkohol i kroppen ? :ahh:

Fritz..

Start citat

Naturligtvis har du rätt i det, men om nu t.ex Jive skulle göra ett inlägg där han i skrytsamma ordalag berättade om en lyckad fyllekörning som han gjort och därefter " ge fingret " mot dom som tycker att han betett sig oerhört ansvarslöst åt så skulle han säkert få sina fiskar varma i massvis med inlägg här på MPR, den saken är klar. [emoji14]olice:

Trafikkonstapeln Fritz..

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...