Jump to content
IGNORERAD

Migrationsverket = Blä


Matte14

Recommended Posts

Hej!

Vi skickade in ansökningar till MIg för förlängning av UT för min tjej och hennes dotter den 30/1 för deras ut gick ut 14/2.

Vi gjorde det genom webben och det skall ju ta till ca 5 arb. dagar för att få ett beslut.

Vi gjorde allt rätt men har inte fått svar ännu.

Jag har ringt dom men dom säger att dom inte kan se ansökan fast att vi har kontrollnummer och kvitto på betalning.

Har skickat mejl på kvitto och betalning till handläggaren som jag senast pratade med onsdag förra veckan och hans sa att han har skickat det vidare högre upp för att se vad som kan ha hänt.

Han säger att vi inte har gjort något fel men man fan börjar undra vad dom håller på med.

 

Har någon annan haft samma problem som mig ang. detta.

 

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    5

  • Matte14

    5

  • motivas

    3

  • Mjebane

    3

Mest aktiva i denna tråd

thaikonsult

Eftersom ni har en medsökande dotter vill Migrationsverket ha in er på en muntlig intervju. Det kommer ett brev till er så småningom om detta.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom ni har en medsökande dotter vill Migrationsverket ha in er på en muntlig intervju. Det kommer ett brev till er så småningom om detta.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

Tack Thaikonsult!

 

Jag fattar inte att dom inte kan se än regestrerad ansökan som jag kan se och har papper på allt.

Hur kommer det här att lösa sig nu undrar jag.

Kommer vi få ansöka igen eller vad.

Min dam är jätte frustrerad nu men jag hoppas att MIG löser detta på ett bra sätt nu.

 

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Klart be kan se ansökan om ni skickat in den. Ni har väl fått ett kontrollnummer. Kolla med numret på Migrationsverkets hemsida så ser ni om ärendet är registrerat.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ge inte ett statligt verk skulden för regeringens misstag

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alla papper och kontrollnummer men dom kan inte se det i deras system. Har ju mejlat dom kopior på kontrollnummer och betalning och reggad sida.

 Vet ej hur detta kommer att lösa sig.

Hoppas på att dom löser detta snabt

 

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

http://www.migrationsverket.se/Privatpersoner.html

 

Kontrollera din ansökan här med kontrollnumret så ser du om ansökan är inlämnad.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där funkar lite hur som helst.

För 3 år sedan då jag sökte på den som nu är min fru gick det inte heller att söka på numret.

Inte heller i år då jag har en ansökan inlämnad för arbetstillstånd.

 

Å andra sidan så känns det inte som om dom vet var dom pysslar med heller.

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är regeringens fel! Förhoppningsvis spricker DÖ och då ska vi ha en ny sverigevänlig regering!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är regeringens fel! Förhoppningsvis spricker DÖ och då ska vi ha en ny sverigevänlig regering!

och billigare mjölk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är regeringens fel! Förhoppningsvis spricker DÖ och då ska vi ha en ny sverigevänlig regering!

Det är Fredrik Renfelts fel.

8 år av vanstyre.

Han gjorde inget åt problemen på Migrationasverket

Under sin tid som Stadsminister.

Lövden är ett nöt men inte i detta fall.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Fakta är att det spelar ingen roll vem som härskar eller jag menar regerar.Det måste till ett nytt system.

Om bankerna och eliten styr båda dockorna så vinner dom hurusom helst.Undra hur många gånger Borg tex varnade bankerna och vad hände? Nada såklart.

Så dags att vakna gosse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Fredrik Renfelts fel.

8 år av vanstyre.

Han gjorde inget åt problemen på Migrationasverket

Under sin tid som Stadsminister.

Lövden är ett nöt men inte i detta fall.

Inte från dom rikaste synpunkt

Massinvandring pressar ner lönerna, facken förlorar makt, medelklassen minskar

Kvar blir dom stormrika skyddade av makten och löneslavar som inte vågar säga ett knyst av rädsla för att förlora det lilla dom har

Och Löveen är för dum för att fatta eller han kanske har fått "garantier"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! VI sökte ptu i början på Oktober 2014 med medsökade dotter väntar fortfarade,enl vad jag hört så är väntetiden 14-18 månader kan det sämma.

        vet att först veckan kompleterade jag med något papper, jag sökte på webben.Det är lätt att tro man lämat in på fel sätt.

       

Thomas Mjölby

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ! VI sökte PTU i början på Oktober 2014,medsökade dotter väntar fortfarade,enl. vad jag hört så är väntetiden 14-18 månader kan det stämma

        vet att först veckan kompleterade jag med något papper, jag sökte på webben.Det är lätt att tro man lämnat in på fel sätt.

       

Thomas Mjölby

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är Fredrik Renfelts fel.

8 år av vanstyre.

Han gjorde inget åt problemen på Migrationasverket

Under sin tid som Stadsminister.

Lövden är ett nöt men inte i detta fall.

Ja Reinfelt och Ullenhag är de 2 största landsförrädarna i modern tid med sin oplanerade obudgeterade massinvandring på bekostnad av reformer för äldrevård sjukvård skola, kriminalvård för att inte saga hur migrationsverket på lösa boliner beviljar utan seriös prövning sk flyktingar uppehållsstilstånd medan seriösa ansökningar uppenbarligen faller mellan stolarna. Reinfelt och Ullenag dessa landsförrädare kommer för evigt att bli ihågkomna för sina vansinniga beslut

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vi sökte i maj förra året åt tjejen o hennes dotter. Det enda jag vet är att vi har fått en handledare. Men kan inte kolla hur vi ligger till då jag råkat slänga mailet med ärendenumret. Men men den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge säger dom ju..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sökte i maj förra året åt tjejen o hennes dotter. Det enda jag vet är att vi har fått en handledare. Men kan inte kolla hur vi ligger till då jag råkat slänga mailet med ärendenumret. Men men den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge säger dom ju..

 

Varför ringer du inte till Mig ????

Man måste ligga på som en igel för att det ska hända något!

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ringt varje dag och nu har dom tydligen hittat våran ansökan.Så nu får vi väl se vad dom gör.

Fick ett mail att dom bad om ursäkt bara,

 

Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför ringer du inte till Mig :huh:?

Man måste ligga på som en igel för att det ska hända något!

 

/matz

 

Har ju inge ärendenummer så tänkte de inte skulle funka. Men får kanske försöka på måndag o se om dom kanske hittar dom genom personnummer istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju inge ärendenummer så tänkte de inte skulle funka. Men får kanske försöka på måndag o se om dom kanske hittar dom genom personnummer istället.

 

Ja det ska du göra, ring tidigt på morgonen och ge dig inte förrän du fått prata med er handläggare. Nöj dej inte med deras standard svar utan ligg på, det är ju snart ett år sedan ni lämnat in ansökan så kräv ett svar varför det dröjer i ert ärende.

Lycka till.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi sökte i maj förra året åt tjejen o hennes dotter. Det enda jag vet är att vi har fått en handledare. Men kan inte kolla hur vi ligger till då jag råkat slänga mailet med ärendenumret. Men men den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge säger dom ju..

Hur kan man slänga ett mail med något som är ens största och viktigaste del av framtiden med ens kärlek ?? Låter helt otroligt ! Vi väntade 14,5 mån. Men jag hade super koll på inlämnade skickade dokument. Så ditt inlägg känns lite fundersamt. Och att även dotter TUT sökes.

Nääää skärpning på din koll av detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man slänga ett mail med något som är ens största och viktigaste del av framtiden med ens kärlek ?? Låter helt otroligt ! Vi väntade 14,5 mån. Men jag hade super koll på inlämnade skickade dokument. Så ditt inlägg känns lite fundersamt. Och att även dotter TUT sökes.

Nääää skärpning på din koll av detta.

Jag vet inte om just PUTet är det största och viktigaste i vår framtid med tanke på våra 2barn.  Och det är ju inte så att dom bor kvar i Thailand heller utan dom är ju här. Den som lider mest av detta är jag som inte vill åka tillbaka till Thailand eller något annat land utan familjen. 

 

Vet inte riktigt vad du menar med dotterns TUT? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man slänga ett mail med något som är ens största och viktigaste del av framtiden med ens kärlek ?? Låter helt otroligt ! Vi väntade 14,5 mån. Men jag hade super koll på inlämnade skickade dokument. Så ditt inlägg känns lite fundersamt. Och att även dotter TUT sökes.

Nääää skärpning på din koll av detta.

 

vad menar du men TUT????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...