Jump to content
IGNORERAD

Lgh-priser Pattaya-Sthlm


Rave on

Recommended Posts

Guest Fredman

möjligtvis i view talay 1 men i 3,6,7 är dom på ca 45-50 kvm har bott i 3,6,7 och dom har varit närmare 50 kvm

Skitsnack som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    27

  • Benriach

    4

  • Rave on

    3

  • Galten

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

ja nu var jag ju inte dig jag sa till eller är du Fredman också ha ha

Nej, men du yra ju som du varit i Pattaya för första gången. Och det vet jag att du inte har varit. Ska man driva med nån ska man göra det med finess min gode gubbe! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det blir ju lite konstigt när en pattayaräv ska driva med en annan pattayaräv. Det kan ju aldrig bli bra... iaf för den som försöker driva med den andra. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

ja det är view taiay 1 och det är små studios kolla på view talay 3,6och 7 i stället

Ta då fram de på 50 kvm som kostar 10.000:- sek så är du hemma från dina vanliga lögner.

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

har jag sagt att en studio på 50 kvm skulle kosta 10000kr

men du kan ju få en  för 8000 kr  på 48 kvm här

 

http://www.view-talay-condos.net/for-rent/view-talay-6-Pattaya.html?view=property&id=156:studio

Du har ju påstått att kostnadsläget är det samma i Sverige som Thailand och visst med ditt förstånd kanske det funkar?  För att man begär ett pris så behöver det inte innebära att någon betalar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Bara en idi*t kan påstå att det är samma kostnadsläge för lägenheter i Stockholm eller Pattaya/Bkk. Jo här finns en del som kan passera som idi*ter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:give_rose: 

Kan du fixa en tvåa i Stockholm för under 12.000/månad så klipper jag till.

jag kan inte fixa ngn lgh oavsett pris men utanför  tullarna finns det en http://www.tyresobostader.se/HSS/Object/object_list.aspx?cmguid=4e6e781e-5257-403e-b09d-7efc8edb0ac8&objectgroup=1&action=search

 

 

 

lugnt och fint område

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Bara en idi*t kan påstå att det är samma kostnadsläge för lägenheter i Stockholm eller Pattaya/Bkk. Jo här finns en del som kan passera som idi*ter.

börjar ordförrådet tryta :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Att ens säga att nån bondhåla i Sverige skulle ha billigare lägenheter än BKK eller Pattaya i samma standard är ju rent befängt. Sverige och dess huvudstad och andra städer i Sverige är små byhålor jämfört med en riktig storstad, Inser man inte det så vet man inte vad en storstad är. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer två exempel från Sukhumvit Bkk, obs!inga spekulationer, min goda vän i Bkk hyrde en 300m2 lägenhet i Shinwha tower mellan soi 11 och 13 betalade 2000 US $/månaden, sedermera flyttade han till Nana 400m in ca., hyr en 150m2 lägenhet på 23'dje våningen för lite över 35000bht/månad, förövrigt äger mina båda döttrar var sin bostadsrätt på Östermalm, dom är varken journalister, politiker eller överdrivet rika!Slut på spekulationerna.

Personligen har jag aldrig hyrt något av mina boende vaken i Sverige el. Thailand, har alltid "ägt" mina bostäder.

Hälsningar

Chan2014

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Den stora skillnaden i Pattaya och tex. Östermalm är att i Pattaya så är det äganderätter och i då Östermalm är man medlem i en förening och måste be om lov för vissa saker som att tex hyra ut.

I mitt hus i Jomtien/Pattis så var i princip alla studios mellan 53-54 kvm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beach road har väl inte en massa lägenheter men visst finns det bättre och sämre lägen där med men om man tror att det har samma kostnadsläge som Stockholm har man fan en eller flera skruvar lösa. Jämför bästa läge i Pattaya om det nu är Beach Road med Diplomatstan eller Mosebacke och visa mig vad som kostar mer i Pattaya.

Såg på Thai tv för något år sedan var dyraste marken per kvadratmeter i Thailand var? Enligt den var marken dyrast runt silom området i Bangkok. Ska man jämföra med diplomatstaden så ska man nog jämföra med något som är likvärdigt. Pattaya platsar nog inte på Top 5 i den jämförelsen? Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då... jag erkänner direkt om jag har fel eller så ber jag om ursäkt om jag varit dum. Men jag ljuger inte för mig själv eller för andra. Det är väl det som skiljer dig om mig då. Det är det som skiljer folk från mytomaner att man kan erkänna när man har fel. Och just nu snackar du så mycket skit så det börjar bli pinsamt.

Rubriken kanske blev lite fel. Jag menar vad man får för pengarna. Sen är ju givetvis sthlm dyrare per kvm, jag får understryka det så jag inte sårar östermalmssjälen.

Studios som är 50 kvm och uppåt finns det gott om i Pattaya, det kanske är svårt att FATTA om man är östermalmare och van vid "lägenheter" på 15-20 kvm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så finns det de som på allvar tror att det är samma kostnader i Thailand som i Stockholm. :)

Nej, vi vet att ö-malm är dyrare. Ts var mer en reflektion över vad man får för pengarna. Att folk kan ge 2 miljoner för en skrubb på 15 kvm, men det är klart då kan kan de promenera till Stureplan.

Har du hyrt lgh i Thailand övht? Då du tycker att en studio på 50 kvm är något konstigt. Har sett studios på 80-90 kvm här.

Ändrades av Rave on
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Rubriken kanske blev lite fel. Jag menar vad man får för pengarna. Sen är ju givetvis sthlm dyrare per kvm, jag får understryka det så jag inte sårar östermalmssjälen.

Studios som är 50 kvm och uppåt finns det gott om i Pattaya, det kanske är svårt att FATTA om man är östermalmare och van vid "lägenheter" på 15-20 kvm.

På tal om att FATTA så läs en gång till så ser du att frågan var om storleken i View Talay där är den vanliga studion 32 kvm och jag har inte lyckats hitta någon på 50 kvm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

På tal om att FATTA så läs en gång till så ser du att frågan var om storleken i View Talay där är den vanliga studion 32 kvm och jag har inte lyckats hitta någon på 50 kvm.

 

Den vanliga storleken på View Talay 1 är kanske på 32 kvm och på View Talay 2 på 37 kvm.Sedan är dom väl större på VT 3-8.

Dragen på en höft men är kanske inte exakt men förmodligen bra nära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

   

Den vanliga storleken på View Talay 1 är kanske på 32 kvm och på View Talay 2 på 37 kvm.Sedan är dom väl större på VT 3-8.

Dragen på en höft men är kanske inte exakt men förmodligen bra nära.

Nära får man inget skjut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...