Jump to content
IGNORERAD

Lgh-priser Pattaya-Sthlm


Rave on

Recommended Posts

Kollade på hemnet, nyss såldes en lägenhet i Sthlm på 15 kvm för 2 miljoner SEK. En av de condo jag hyrde för ett tag sen har ett marknadsvärde strax under det. Då var balkongen nästan dubbelt så stor som lägenheten i Sthlm med sk panorama havsutsikt, 200 M från stranden. Helt bisarrt att folk så gärna vill bo på T.ex Östermalm.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    27

  • Benriach

    4

  • Rave on

    3

  • GreenValley

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

De rike skiter ju i vad det kostar och därför klumpar de ihop sig i typ Östermalm.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade på hemnet, nyss såldes en lägenhet i Sthlm på 15 kvm för 2 miljoner SEK. En av de condo jag hyrde för ett tag sen har ett marknadsvärde strax under det. Då var balkongen nästan dubbelt så stor som lägenheten i Sthlm med sk panorama havsutsikt, 200 M från stranden. Helt bisarrt att folk så gärna vill bo på T.ex Östermalm.

15 kvadrat?Var det toaletten som såldes?

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl en journalist/politiker som köpte den för att komma bort ifrån sina älsklingar i ghetto-områdena...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Så finns det de som på allvar tror att det är samma kostnader i Thailand som i Stockholm. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Så finns det de som på allvar tror att det är samma kostnader i Thailand som i Stockholm. :)

förklara gärna

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

förklara gärna

Potatismannen, det var ju precis det han gjorde? Ta på dig glojärnen och läs igen. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stockholm är väl ändå lite mer än kvarteren runt Stureplan, även om journalister och andra godhetsapostlar gärna håller till där...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

förklara gärna

Till att börja med så verkar det inte vara några större bekymmer att hyra en liten 2:a i Bkk eller centrala Pattaya för mindre än 5000 med en riktigt bra standard. Vad får du för det i Stockholm?
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Stockholm är väl ändå lite mer än kvarteren runt Stureplan, även om journalister och andra godhetsapostlar gärna håller till där...

Ja men man kan väl inte jämföra Botkyrka med centrala BBK?

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men kan väl inte jämföra Botkyrka med centrala BBK?

Kan man jämföra beach road i Pattis med Jomtien eller Darkside?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Kan man jämföra beach road i Pattis med Jomtien eller Darkside?

Beach road har väl inte en massa lägenheter men visst finns det bättre och sämre lägen där med men om man tror att det har samma kostnadsläge som Stockholm har man fan en eller flera skruvar lösa. Jämför bästa läge i Pattaya om det nu är Beach Road med Diplomatstan eller Mosebacke och visa mig vad som kostar mer i Pattaya.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Till att börja med så verkar det inte vara några större bekymmer att hyra en liten 2:a i Bkk eller centrala Pattaya för mindre än 5000 med en riktigt bra standard. Vad får du för det i Stockholm?

ja ska man hyra en likvärdig  lgh på 2 rum med kök (svensk standard) ca 70 kvm så är hyrorna dom samma ,då utgår jag från att det är utanför tullarna i sthlm

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

ja ska man hyra en likvärdig  lgh på 2 rum med kök (svensk standard) ca 70 kvm så är hyrorna dom samma ,då utgår jag från att det är utanför tullarna i sthlm

Ja du kan ju fortsätta att jämföra äpplen med päron och dra dina slutsatser av det. :blind:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja du kan ju fortsätta att jämföra äpplen med päron och dra dina slutsatser av det. :blind:

ja nu jämförde jag apelsiner med apelsiner :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Ja du kan ju fortsätta att jämföra äpplen med päron och dra dina slutsatser av det. :blind:

Apropå äpplen och päron så är det nog lämpligare att jämföra Pattaya med t ex Nynäshamn (som inte heller är någon huvudstad).

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja du kan ju fortsätta att jämföra äpplen med päron och dra dina slutsatser av det. :blind:

Här har du lite priser att gå på

http://www.seaboard-properties.com/?dosearch=1&min_price=20000&max_price=40000&min_p_beds=2&max_p_beds=2&min_p_sqm=&max_p_sqm=&type_land=&min_land_sqm=&max_land_sqm=&is_sale=0&rental_period_min=&rental_period_max=&keywords=&project_id=-2&rows_per_page=12&order_feature_id=20&order=EX.feature_number DESC, P.p_id ASC&search_type=rent&type_id=2&location_id[]=11&location_id[]=8&location_id[]=12&location_id[]=6&collectionFunction=1

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

ja nu jämförde jag apelsiner med apelsiner :good:

Vad kostar en lägenhet på t.ex. Mosebacke om det ens finns en hyrestvåa så hittar du ingen under 12.000:- eller har du tips om det så kan du säkert sälja tipsen och tjäna mer än att ratta lastbil. Vad finns det för tvåa som ens kostar 50% av det i LOS?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ursäkta men var hittar du en tvåa för över 10.000 sek här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vad kostar en lägenhet på t.ex. Mosebacke om det ens finns en hyrestvåa så hittar du ingen under 12.000:- eller har du tips om det så kan du säkert sälja tipsen och tjäna mer än att ratta lastbil. Vad finns det för tvåa som ens kostar 50% av det i LOS?

nu skrev jag utanför tullarna och Mosebacke ligger innanför tullarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ursäkta men var hittar du en tvåa för över 10.000 sek här?

40000 baht är väl mer än 10000sek borde väl du veta som läst så mkt böcker ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

nu skrev jag utanför tullarna och Mosebacke ligger innanför tullarna

Jag förstår inte hur jag kan förklara det tydligare. DU MÅSTE VÄL JÄMFÖRA OBJEKT MED LIKNANDE OBJEKT. Hur intressant är det att jämföra vad det kostar att på Kommendörsvägen med att bo på en bakgata i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ursäkta men var hittar du en tvåa för över 10.000 sek här?

Här  http://www.seaboard-properties.com/?dosearch=1&min_price=40000&max_price=60000&min_p_beds=2&max_p_beds=2&min_p_sqm=&max_p_sqm=&type_land=&min_land_sqm=&max_land_sqm=&is_sale=0&rental_period_min=&rental_period_max=&keywords=&project_id=-2&rows_per_page=12&order_feature_id=20&order=EX.feature_number DESC, P.p_id ASC&search_type=rent&type_id=2&location_id[]=11&location_id[]=8&location_id[]=12&location_id[]=6&location_id[]=5&collectionFunction=1

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

40000 baht är väl mer än 10000sek borde väl du veta som läst så mkt böcker ha ha

Nu orkade jag inte bläddra igenom hela sidan du länkade till så vilken tvåa fanns det där som kostade 40000 baht?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag förstår inte hur jag kan förklara det tydligare. DU MÅSTE VÄL JÄMFÖRA OBJEKT MED LIKNANDE OBJEKT. Hur intressant är det att jämföra vad det kostar att på Kommendörsvägen med att bo på en bakgata i Thailand.

ja det är ju det jag gör DÄRFÖR SKRIVER JAG UTANFÖR TULLARNA eller vet du inte vad tullarna är ,du kanske inte har läst så många böcker då i alla fall

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...