Jump to content
IGNORERAD

Phukets immigrationschef tvivlar på anklagelser om korruption


MPR Nyheter

Recommended Posts

Sam sip sam

Du behöver inte vara inskriven i husboken.

Den vanliga turisten jag tänker på vet nog inte vad en husbok är [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • leifen

    12

  • Surin P3

    11

  • Sam sip sam

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Detta var ju några år sedan så förmodligen har reglerna ändrats nu, tidigare skulle turister inte ges Thailändska körkort, sen är det väl som vanligt i Thailand att det varierar ifrån plats till plats, det är ju inte helt ovanligt.

 

Går det även att få ett 5 årigt körkort som turist numera?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nej, 5-årigt har Non Immigrantvisum som ett krav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den vanliga turisten jag tänker på vet nog inte vad en husbok är [emoji1]

 

...........behöver ju inget Thai kk. Det går ju bra med det Svenska och ett internationellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

.....behöver ju inget Thai kk. Det går ju bra med det Svenska och ett internationellt.

Dom under 55 år har oftast inte ett mc kort idag ,så går nog inte så bra med svenskt kk då [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom under 55 år har oftast inte ett mc kort idag ,så går nog inte så bra med svenskt kk då [emoji1]

 

Stämmer bra, men då kanske de inte heller ska köra mc bara för att de är på semester.     :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Stämmer bra, men då kanske de inte heller ska köra mc bara för att de är på semester. :)

Har man kört moppe så är det ingen skillnad [emoji1]

Finns ju massor med mc kort utfärdade i Sverige som kk innehavaren aldrig kört mc ,så är väl bra då att ta ett kk på plats så är ju allt i sin ordning

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

För att återgå till trådämnet...inte konstigt att han tvivlar på detta....han kanske själv sitter med hela handen i kakburken....eller???????????

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom under 55 år har oftast inte ett mc kort idag ,så går nog inte så bra med svenskt kk då [emoji1]

 

Alla(nästan) som idag är över 55 har ett "Cornflakes" MC-körkort.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Alla(nästan) som idag är över 55 har ett "Cornflakes" MC-körkort.

 

Ja du grabben du e välkommen o kolla mitt kort om du lyckas med det utan blodvite , gammal e jag men böjer inte mig för sjärtgossar... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du grabben du e välkommen o kolla mitt kort om du lyckas med det utan blodvite , gammal e jag men böjer inte mig för sjärtgossar... 

 

??????????

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...