Jump to content
IGNORERAD

Phukets immigrationschef tvivlar på anklagelser om korruption


MPR Nyheter

Recommended Posts

Kenneth4618

Första thai kk kräver det Internationella för att slippa hela teoridelen (50 frågor varav 45 rätt) och en uppkörning.

 

Det beror nog på var och vilken som jobbar den dagen hur det ska gå till när man tar sitt kort

 

Fick göra både teoriprovet och körningen fast jag hade ettårsvisa och int körkort med thaiöversättning

 

TIT

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    13

  • leifen

    12

  • Surin P3

    11

  • Sam sip sam

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det beror nog på var och vilken som jobbar den dagen hur det ska gå till när man tar sitt kort

 

Fick göra både teoriprovet och körningen fast jag hade ettårsvisa och int körkort med thaiöversättning

 

TIT

 

Då luuura de dig!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

I Pattaya behöver du inte ha Adressbekräftelse bara intyg från Svenska konsulatet. Inga mutor där inte + att det gäller även som ID kort. Du kan även annvända det när du går till Naturparker och liknade,då betalar du Thai pris. Nu vet jag inte om det gäller överallt men på många ställen gäller det. Och vist man vet ju inte vem som sitter i Luckan kan ju vara en girig Thai. Då gäller npg Farang pris. Som vanligt Svamel från dig när du inte är innsatt i frågan.

Sakaeo

Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Då luuura de dig!

Lurad vet jag inte om jag blev utan jag fick mera för pengarna :good: 

Det var intressant att få prova på och körkortet klarade jag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

GreenValley

Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg

I Pattaya finns det många som tagit en KK sägs det!  :crazy:

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

I Pattaya finns det många som tagit en KK sägs det!  :crazy:

Har hört att många har en KK i Pattis

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg

Trots att dom hade adressbekräftelse  från Svenska konsulatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Trots att dom hade adressbekräftelse från Svenska konsulatet?

Hur kan en turist få adressbekräftelse från svenska konsulatet?
Link to comment
Dela på andra sajter

Trots att dom hade adressbekräftelse  från Svenska konsulatet?

 

Vad är en adressbekräftelse? ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är turist och har ändå en gul husbok (som räcker för att få körkort)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Intyg på adress i Thailand

 

Men det kan väl ändå inte ambassaden dela ut för en turist.

 

Däremot har jag kunnat få "letter of residence" av immigration ett antal gånger som turist.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Men det kan väl ändå inte ambassaden dela ut för en turist.

Däremot har jag kunnat få "letter of residence" av immigration ett antal gånger som turist.

Det är ju det jag säger[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan en turist få adressbekräftelse från svenska konsulatet?

Varför skulle dom inte få det? Jag har ingen aning.

Men till varför jag frågade dej.

Du citerade sakaeo som skrev "I Pattaya behöver du inte ha Adressbekräftelse bara intyg från Svenska konsulatet"

Ock du svarade "Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg"

Och jag svarade "Trots att dom hade adressbekräftelse  från Svenska konsulatet?"

Så hade dina vänner adressbekräftelse  från Svenska konsulatet som dom inte godkände annars så förstår jag inte ditt svar till sakaeo.

Hoppas det inte blev rörigt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle dom inte få det? Jag har ingen aning.

Men till varför jag frågade dej.

Du citerade sakaeo som skrev "I Pattaya behöver du inte ha Adressbekräftelse bara intyg från Svenska konsulatet"

Ock du svarade "Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg"

Och jag svarade "Trots att dom hade adressbekräftelse från Svenska konsulatet?"

Så hade dina vänner adressbekräftelse från Svenska konsulatet som dom inte godkände annars så förstår jag inte ditt svar till sakaeo.

Hoppas det inte blev rörigt :)

Vad kan ambassaden bekräfta tror du, mer än att du bor i Sverige?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Varför skulle dom inte få det? Jag har ingen aning.

Men till varför jag frågade dej.

Du citerade sakaeo som skrev "I Pattaya behöver du inte ha Adressbekräftelse bara intyg från Svenska konsulatet"

Ock du svarade "Känner några som tagit kk i Pattaya och då krävdes adressintyg"

Och jag svarade "Trots att dom hade adressbekräftelse från Svenska konsulatet?"

Så hade dina vänner adressbekräftelse från Svenska konsulatet som dom inte godkände annars så förstår jag inte ditt svar till sakaeo.

Hoppas det inte blev rörigt :)

Suck ,hur ska konsulatet kunna ge en afressbekräftelse åt en turist ?

Dom jag känner har fått adressbekräftelse från sina hyresvärdar i Thailand [emoji1] och det har fungerat

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut Adressbekräftelse som ja skrev mot Certificate of Residence så kanske du och tomurdoc förstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut Adressbekräftelse som ja skrev mot Certificate of Residence så kanske du och tomurdoc förstår

Men det kan inte ambassaden skriva ut för en turist.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det kan inte ambassaden skriva ut för en turist.

Det skiter väl jag i läs vad jag har skrivet istället DUMFAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiter väl jag i läs vad jag har skrivet istället DUMFAN

 

Det är ju det jag gör lille vän.

 

Försök att förstå att den Svenska ambassaden inte utfärdar några adressintyg(vad du skriver) eller certificate of residence för turister!

 

Läs ovan vad 33:an skriver!

 

Gör om och gör rätt.

 

Och taggar ner lite gubbe lilla!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det jag gör lille vän.

 

Försök att förstå att den Svenska ambassaden inte utfärdar några adressintyg(vad du skriver) eller certificate of residence för turister!

 

Läs ovan vad 33:an skriver!

 

Gör om och gör rätt.

 

Och taggar ner lite gubbe lilla!

Det har jag aldrig sagt läs vad jag har skrivet istället

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj jag ser nu att sakaeo polare kanske inte var på körkortsmyndigheten utan på immigration Då blir det ju helknasigt det jag har skrivit Nu skäms jag :bag:  :bag:  :bag:  :bag:  inte konstigt att ni tror jag är tokig sorry :bag:  :bag:  :bag: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Immigration i Khon Kaen igår, förlängde turistvisat, 1900 baht, gick kanonbra och fort. Fick givetvis kvitto. 

 

Det är även dags att förnya mina tillfälliga ettårskörkort, så jag behövde 2 sk "adressbekräftelser". De skulle kosta 500 baht styck.

Då vi påpekade att det är en gratistjänst som ingår i deras arbetsuppgifter så sänktes priset till 300 baht styck. Vi fick givetvis inget kvitto, men iallafall ett fint leende :) 

 

Har tidigare gjort förnyelsen i Phuket och alltid betalat 300 baht styck.

 

Har förövrigt bara positivt att säga om immigration i Khon Kaen, snabba och trevliga, tog max 10 minuter.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med körskolorna med körgårdar får de utfärda körkort ?

 

Dom har fått rätt att genomföra såväl teori som körlektioner samt godkänna dessa, fotoutrustning har dom också men själva KK utfärdas fysiskt på transportmyndigheten men utdelas av körskolan till den fullt utbildade eleven! :heat:

Åfan, kan det vara därför Thailändarna (också) kör så illa, får KK bara genom att visa sin husbok! :haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj jag ser nu att sakaeo polare kanske inte var på körkortsmyndigheten utan på immigration Då blir det ju helknasigt det jag har skrivit Nu skäms jag :bag::bag::bag::bag: inte konstigt att ni tror jag är tokig sorry :bag::bag::bag:

Trotts det slänger du dig med trevliga ord som "DUMFAN".

Men det är ju lätt att göra som troll.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...