Jump to content
IGNORERAD

Kraftig minskning av antalet turister 2014.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Det med att ambassaden ej tar emot ansökan via post kan jag hålla med om, men det gör ju inte den Svenska heller så det är inget vi kan gnälla om.

 

Det med "visa run" har du blandat ihop, man har aldrig fått något visum genom att korsa gränsen, du får tillstånd att vistas i landet och inget annat, har du visum så är det som vanligt 2 månader du får på ett turistvisum, eller ex 3 mån på ett nonim visa.

 

Det har ju faktiskt blivit lättare för de som reser utan visum iom att de idag kan förlänga 30 dagar för 1900bth på im.

Tack för upplysningen om 30 dagars förlängning Trodde det bara gällde förlängning av tidigare visum 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 200
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • turisten

    17

  • MaiChai

    15

  • Baa

    14

  • leifen

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

IL, jag förstår att du gärna vill skylla på militärjuntan. Men nu är det så att Ryssarna har inte råd att åka längre på grund att Ruben har minskat kraftigt i värde samt att det har blivit svårare för dem att få utresevisa från ryssland. Samma för svenska resenärer när Kronan minskat i värde. Och priserna har höjts så mycket i Thailand. Gäller nog många andra från Europa också. Då söker man sig till billigare länder och närmare avstånd. Spanien har fått ett stort uppsving. Själv åker jag dit numera. 

 

Sakaeo

Nu är det ju 2014 artikeln skriver om. Mesta delen av förra året var kronan och bathen ok. Så kronans effekt ser man nästa år då man tittar tillbaka

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt boende i Pattaya har hotellbokningarna minskat med 70% under högsäsongen, varav det är mest ryssar som inte har kommit, tråkigt för thailändarna men en klar fördel för alla andra att få slippa dessa diktaturens kreatur.

 

" Dessa diktaturens kreatur ", det var ord och inga visor minsann. Sovjetstaten kollapsade 1991 så man kan nog lugnt säga att ryssar som i dag är 30 år eller yngre antingen inte var med under diktaturtiden eller inte minns den. Tänker man efter så inser man nog att långt ifrån alla av dom som var med och minns den tiden inte var och inte heller i dag är hängivna kommunister, men då får man ju tänka efter förstås.

 

Tänkarfilosofen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men att det blivit dyrare i Thailand är vi överens om, men hur sjuttsingen påverkas detta av svenska kronans fall, om man har sin inkomst annan valuta är det likförbannat dyrare i Thailand!

Dessutom, militären skall sköta landets skydd mot utifrån kommande hot, det är polisen som skall upprätthålla ordningen i landet, nu klarar dom uppenbarligen inte det, men militärposteringar?

Har inte sett en enda postering utanför förläggningarna i Udon sedan kuppen och ett par veckor efter den, måste vara ett tufft klientel uppe i Chiang Mai! :good:

 

Sverige är det enda land i världen där militären enbart skall skydda landet mot utifrån kommande hot (som resultat av Ådalen 31)

 

Eller rättare sagt det var för nu är även Sverige ett land där militär kan sättas in mot den egna befolkningen vid vissa förutsättningar efter 1/2 2015 enligt den nya tolkningen av regeringsbeslutet (undantagslagen 2006)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Exakt själv tror ja det blir min sista resa när.man inte ens har lust med en bar dam har det gått långt

Skulle detta vara din enda höjdpunkt på Thailandsresan så gör du nog rätt i att stanna hemma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt själv tror ja det blir min sista resa när.man inte ens har lust med en bar dam har det gått långt

Provat Kamagra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt själv tror ja det blir min sista resa när.man inte ens har lust med en bar dam har det gått långt

Ja det är ett jäkla skitland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor med tjejen i Ubon och tycker det är hyffsade priser på mat, Bussresa till tjejen´s Mor och så vidare. Dricker man alkohol och röker så förstår jag att det blir dyrt. Tjejen för mig kostar mest kläder. Vi är ofta hemma hos tjejens Mamma på helgerna, 40 minuters Bussresa från Ubon. Där bjuds det på mat och även Kaffe.

 

post-3220-0-61757100-1425968197_thumb.jp

 

Gubben

 

 

 

 

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 Under Diktaturen i Spainien så ökade turismen för att det var billigt att åka dit. Sen fanns det en Transport chef Från Sverige där under diktaturen Som var Fackboss. Så sluta Svamla och se verkligheten istället. 

 

Sakaeo

Hej

 

Som sagt jag förmodar att artikelförfattaren och Thailands Turist Myndighet har koll på läget och gör en korrekt bedömning av situationen.

 

Sen att dom medlemmar som ville ha en kupp och som vanligtvis försvarar allt juntan gör inte vill acceptera att antalet turister påverkades av kuppen och att landet nu är en militärdiktatur var väl ganska väntat och förutsägbart.

 

För i era ögon är ju kuppen och diktaturen något positivt som förmodligen borde öka turismen.

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor med tjejen i Ubon och tycker det är hyffsade priser på mat, Bussresa till tjejen´s Mor och så vidare. Dricker man alkohol och röker så förstår jag att det blir dyrt. Tjejen för mig kostar mest kläder. Vi är ofta hemma hos tjejens Mamma på helgerna, 40 minuters Bussresa från Ubon. Där bjuds det på mat och även Kaffe.

 

attachicon.gifIMG_0781.JPG

 

Gubben

Härligt att se o höra Gubben, du verkar ha hittat helt rätt i tillvaron!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

" Dessa diktaturens kreatur ", det var ord och inga visor minsann. Sovjetstaten kollapsade 1991 så man kan nog lugnt säga att ryssar som i dag är 30 år eller yngre antingen inte var med under diktaturtiden eller inte minns den. Tänker man efter så inser man nog att långt ifrån alla av dom som var med och minns den tiden inte var och inte heller i dag är hängivna kommunister, men då får man ju tänka efter förstås.

 

Tänkarfilosofen Fritz..

Hej

 

Visst är det så och just " Dessa diktaturens kreatur " passar väl bra i Thailand just nu.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt själv tror ja det blir min sista resa när.man inte ens har lust med en bar dam har det gått långt

Du kan ju ta hem en påklädd och spela klädpoker med henne!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Du kan ju ta hem en påklädd och spela klädpoker med henne!

Varför inte göra som 33:an och spendera tiden i Thailand med att utforska det thailänska kökets godsaker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Visst är det så och just " Dessa diktaturens kreatur " passar väl bra i Thailand just nu.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Med din idiologi borde du inte åka tillbaka till Thailand. Men du är väl en Hasse Hoffa.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

" Dessa diktaturens kreatur ", det var ord och inga visor minsann. Sovjetstaten kollapsade 1991 så man kan nog lugnt säga att ryssar som i dag är 30 år eller yngre antingen inte var med under diktaturtiden eller inte minns den. Tänker man efter så inser man nog att långt ifrån alla av dom som var med och minns den tiden inte var och inte heller i dag är hängivna kommunister, men då får man ju tänka efter förstås.

 

Tänkarfilosofen Fritz..

Men dom har valt Putin stalinkopinan

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det med att ambassaden ej tar emot ansökan via post kan jag hålla med om, men det gör ju inte den Svenska heller så det är inget vi kan gnälla om.

 

Det med "visa run" har du blandat ihop, man har aldrig fått något visum genom att korsa gränsen, du får tillstånd att vistas i landet och inget annat, har du visum så är det som vanligt 2 månader du får på ett turistvisum, eller ex 3 mån på ett nonim visa.

 

Det har ju faktiskt blivit lättare för de som reser utan visum iom att de idag kan förlänga 30 dagar för 1900bth på im.

 

Detta är väl lite av ett lotteri då det har varit olika beroende på tjänstemannen på plats.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är väl lite av ett lotteri då det har varit olika beroende på tjänstemannen på plats.

Vilken är din egen erfarenhet?

 

Fungerar utmärkt enligt mina erfarenheter.

 

Fyll i blanketten rätt, ha med ett passfoto, kopia på passfoto och kopia på departurecard.

Kopia på var du bor sista dygnet (hotell duger)

Var normalklädd och nykter.

Var artig och inte stöddig.

 

Jag vet att en del vill bråka på IM men se det går inte och då gråter man ut på div forum.

 

Udon var mycket bra senast, bättre än Korat.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken är din egen erfarenhet?

 

Fungerar utmärkt enligt mina erfarenheter.

 

Fyll i blanketten rätt, ha med ett passfoto, kopia på passfoto och kopia på departurecard.

Kopia på var du bor sista dygnet (hotell duger)

Var normalklädd och nykter.

Var artig och inte stöddig.

 

Jag vet att en del vill bråka på IM men se det går inte och då gråter man ut på div forum.

 

Udon var mycket bra senast, bättre än Korat.

 

Det jag läst på detta forum, jag fixar det Visa jag behöver hemma innan avresa.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag läst på detta forum, jag fixar det Visa jag behöver hemma innan avresa.

Då stannar du max 60 dagar och är ett klokt beslut av dig.

 

Billigare hemma med 260kr än 1900bath i Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då stannar du max 60 dagar och är ett klokt beslut av dig.

 

Billigare hemma med 260kr än 1900bath i Thailand.

 

Nix, jag stannar så länge det passar för tillfället.

Jag är inte helt säker, men jag har för mej att 260:- är höjt pga det fallande Svenska kronan.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, jag stannar så länge det passar för tillfället.

Jag är inte helt säker, men jag har för mej att 260:- är höjt pga det fallande Svenska kronan.

OK, jag mindes priset i oktober.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, jag mindes priset i oktober.

 

Om mitt minne inte är fel så gjordes ändringen i början av detta året.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Med din idiologi borde du inte åka tillbaka till Thailand. Men du är väl en Hasse Hoffa.

 

Sakaeo

Hej

 

Kanske är det så illa i Thailand just nu att folk med demokrati som ideologi borde stanna hemma.

 

Du har kanske helt rätt och det kanske artikelförfattaren och Thailands Turist Myndighet har också när dom anger kuppen i maj 2014 som största orsak till att närmare 2 miljoner mindre turister valde Thailand.

 

Sen ska man ju betänka att tappet ifrån EU, USA och Ryssland egentligen är ändå större än 2 miljoner eftersom antalet turister ifrån länder i Asien som Kina ökade kraftigt samtidigt, detta räddar ju upp juntans statistik en hel del, utan denna stora ökning ifrån Kina vore tappet mycket större än ca 2 miljoner.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Kanske är det så illa i Thailand just nu att folk med demokrati som ideologi borde stanna hemma.

 

Du har kanske helt rätt och det kanske artikelförfattaren och Thailands Turist Myndighet har också när dom anger kuppen i maj 2014 som största orsak till att närmare 2 miljoner mindre turister valde Thailand.

 

Sen ska man ju betänka att tappet ifrån EU, USA och Ryssland egentligen är ändå större än 2 miljoner eftersom antalet turister ifrån länder i Asien som Kina ökade kraftigt samtidigt, detta räddar ju upp juntans statistik en hel del, utan denna stora ökning ifrån Kina vore tappet mycket större än ca 2 miljoner.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jaså. Det menar du. Var hittade du dom uppgifterna? Inte på Wikipedia där du brukar leta i alla fall.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Thailand

post-11030-0-13479500-1426055134_thumb.p

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jaså. Det menar du. Var hittade du dom uppgifterna? Inte på Wikipedia där du brukar leta i alla fall.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Thailand

Hej

 

Enligt denna statistik ser det ju snarare ut som en mindre minskning än en ökning, kanske började ökningen ifrån Kina först i slutet av 2014, såg den uttalade ökningen ifrån Kina på TV nyheterna i Thailand i vintras och läste om den i Bangkok Post.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...