Jump to content
IGNORERAD

Abhisit kritisk mot den föreslagna militära konstitutionen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

 

Ett ljus i det demokratiska mörker som nu råder i Thailand är att även Demokraternas Abhisit är minst sagt kritisk mot Juntans föreslag till Konstitution som han anser "stjäl demokratin", om detta kan man läsa i Bangkok Post

 

 Draft charter 'steals democracy'

 

Abhisit says CDC has it wrong and blueprint will only lead to more conflict

9 Mar 2015 at 06:00

 

The draft constitution is fraught with flaws as the constitution drafters have come up with the wrong solutions that will only snatch democracy from the people, Democrat Party leader Abhisit Vejjajiva says.

 

http://www.bangkokpost.com/news/politics/491554/draft-charter-teals-democracy

 

Med vänlig hälsning isan lover



 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    7

  • Khun Ken

    2

  • måne

    1

  • Wanchai

    1

Mest aktiva i denna tråd

UglyFarang

Det måste vara riktigt bra enligt dej, annars så hade du väl inte stavat hans namn korrekt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här måste väl ändå vara fel! Vem i helvete har gett honom tillstånd att kritisera juntan?!?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Junta, Junta i spegeln där, säg vad som bäst får landet är........

 

Det är du min käre Glittergubbe, ta och tryck dit alla demokratiska dumskallar så ska du se att såväl du som din familj blir både rika(re) och lyckligare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Junta, Junta i spegeln där, säg vad som bäst får landet är..

 

Det är du min käre Glittergubbe, ta och tryck dit alla demokratiska dumskallar så ska du se att såväl du som din familj blir både rika(re) och lyckligare!

Risbygnällis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det måste vara riktigt bra enligt dej, annars så hade du väl inte stavat hans namn korrekt.

Hej

 

För en gångs skull tycker jag faktiskt att han förtjänade detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

För en gångs skull tycker jag faktiskt att han förtjänade detta.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Men hur passar det ihop med dina påståenden om att han är juntans lakej ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men hur passar det ihop med dina påståenden om att han är juntans lakej ?

Hej

 

Att Demokraterna har samarbetat med kuppmakarna både inför kuppen 2006 och 2014 är ju sant, men just detta ger väl bara extra tyngd när han nu uttalar sig på detta sätt mot juntans konstitution som inte minst många här på forumet har uttalat sig för och satt sitt hopp till.

 

När Demokraternas partiledare säger att den föreslagna konstitutionen stjäl demokratin ifrån folket så kanske t.o.m några av forumets vanligtvis kuppvänliga inser vad som håller på att hända i Thailand, med betoning på bara kanske är väl bäst att tillägga. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

 

Att Demokraterna har samarbetat med kuppmakarna både inför kuppen 2006 och 2014 är ju sant, men just detta ger väl bara extra tyngd när han nu uttalar sig på detta sätt mot juntans konstitution som inte minst många här på forumet har uttalat sig för och satt sitt hopp till.

 

När Demokraternas partiledare säger att den föreslagna konstitutionen stjäl demokratin ifrån folket så kanske t.o.m några av forumets vanligtvis kuppvänliga inser vad som håller på att hända i Thailand, med betoning på bara kanske är väl bäst att tillägga. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så han är alltså inte juntans lakej då längre eller ?

 

Varför inte ?

 

Har han slutat fått betalt eller kan du förklara vändningen ?

 

Är han på Thaksins sida då nu eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han är alltså inte juntans lakej då längre eller ?

 

Varför inte ?

 

Har han slutat fått betalt eller kan du förklara vändningen ?

 

Är han på Thaksins sida då nu eller ?

Det svaret får du nog vänta på.Intressant teori om Ahbisit och att hans ord innehåller tyngd,kappvändarn rules.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så han är alltså inte juntans lakej då längre eller ?

 

Varför inte ?

 

Har han slutat fått betalt eller kan du förklara vändningen ?

 

Är han på Thaksins sida då nu eller ?

Hej

 

Förhoppningsvis väljer han att stå på demokratins sida.

 

Det gör han ju via detta uttalande, hoppas han fortsätter på den vägen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Förhoppningsvis väljer han att stå på demokratins sida.

Det gör han ju via detta uttalande, hoppas han fortsätter på den vägen.

Med vänlig hälsning isan lover

Så du har nu ändrat dig och han är inte längre de styrandes och de rikas lakej ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du har nu ändrat dig och han är inte längre de styrandes och de rikas lakej ?

Hej

 

Hur det ligger till med det får väl framtiden utvisa, men just nu är han ju inne på demokratispåret.

 

Hoppas att han stannar där och inte låter sig lockas av juntan med en post som PM?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hur det ligger till med det får väl framtiden utvisa, men just nu är han ju inne på demokratispåret.

Hoppas att han stannar där och inte låter sig lockas av juntan med en post som PM?

Med vänlig hälsning isan lover

Lockas ?

Enligt dig har du alltid hävdat att han är juntans marionett som gör som han blir tillsagd ju !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Lockas ?

Enligt dig har du alltid hävdat att han är juntans marionett som gör som han blir tillsagd ju !

Hej

 

Nappar han på juntans eventuella beten i framtiden så lär han inte bli lottlös men han får naturligtvis föra juntans politik och inte sin egen. 

 

Men som sagt, det är lovande att han nu står upp för demokratin och förkastar juntans militära konstitution och kallar den en stöld av demokratin ifrån folket, hoppas att han fortsätter på den vägen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nappar han på juntans eventuella beten i framtiden så lär han inte bli lottlös men han får naturligtvis föra juntans politik och inte sin egen. 

 

Men som sagt, det är lovande att han nu står upp för demokratin och förkastar juntans militära konstitution och kallar den en stöld av demokratin ifrån folket, hoppas att han fortsätter på den vägen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Varför skall dom ge beten till en som enligt dig redan är deras lakej och gör bara som dom bestämmer ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför skall dom ge beten till en som enligt dig redan är deras lakej och gör bara som dom bestämmer ?

Hej

 

Just nu tyder ju inte Abhisits uttalande på att han är överens med Juntan och diktatorn, hoppas att han fortsätter att vara aktiv på den demokratiska sidan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Just nu tyder ju inte Abhisits uttalande på att han är överens med Juntan och diktatorn, hoppas att han fortsätter att vara aktiv på den demokratiska sidan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det var ju skönt att du inser att du hade fel om honom !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var ju skönt att du inser att du hade fel om honom !

Hej

 

Det skulle jag inte säga men jag hoppas faktiskt att hans inhopp på den demokratiska arenan inte bara är tillfälligt.

 

Även en f.d marionett kan ju tycka att kuppmakarna går för långt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det skulle jag inte säga men jag hoppas faktiskt att hans inhopp på den demokratiska arenan inte bara är tillfälligt.

 

Även en f.d marionett kan ju tycka att kuppmakarna går för långt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Kan ju vara så att det är du som gör ett inhopp till demokratiska sidan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan ju vara så att det är du som gör ett inhopp till demokratiska sidan!

Hej

 

Knappast eftersom jag är minst sagt "allergisk" mot militärkupper, diktatur och juntor, jag håller mig alltid på den demokratiska sidan och kommer så att göra så länge jag lever.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hej

 

Nappar han på juntans eventuella beten i framtiden så lär han inte bli lottlös men han får naturligtvis föra juntans politik och inte sin egen. 

 

Men som sagt, det är lovande att han nu står upp för demokratin och förkastar juntans militära konstitution och kallar den en stöld av demokratin ifrån folket, hoppas att han fortsätter på den vägen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Abhisit är tveklöst den enda partiledaren i Thailand de senaste 10 åren som har en endaste DNA-sträng av demokrati i blodet. Precis som du är jag dock orolig för att han, precis som 2008, inte orkar stå emot trycket utan accepterar att leda en demokratiskt tveksamt tillkommen regering efter nästa val. Om ingen som någonsin fått bära Thaksins golfskor får ställa upp i nästa val så kan ju inte gärna Demokraterna förlora igen men samtidigt, har de verkligen vunnit då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det skulle jag inte säga men jag hoppas faktiskt att hans inhopp på den demokratiska arenan inte bara är tillfälligt.

 

Även en f.d marionett kan ju tycka att kuppmakarna går för långt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så han är nu en FD Marionett !?

 

Gäller det tills vidare eller bara så länge han säger saker du gillar ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Just nu tyder ju inte Abhisits uttalande på att han är överens med Juntan och diktatorn, hoppas att han fortsätter att vara aktiv på den demokratiska sidan.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du har i alla fall börjat stava hans namn rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så han är nu en FD Marionett !?

 

Gäller det tills vidare eller bara så länge han säger saker du gillar ?

 

Marionett har han aldrig varit då ingen annan thailändsk politiker sedan Chuan har haft så mycket integritet men helt klart har han gått emot sitt eget samvete för att blidka ljusskygga element åtminstone tre gånger; jag tänker på då Demokraterna kom till makten 2008, demonstrationerna 2010 samt bojkotten av valet 2014. Abhisit är en sann demokrat men många av de som vill hjälpa honom till den makt, som han är alldeles för ärlig för att vinna på ett ärligt sätt, är långt ifrån demokratiska. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...