Jump to content
IGNORERAD

Juntaledaren General Prayut frustrerad på befolkningen.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

 

I dagens Bangkok Post http://www.bangkokpost.com/news/politics/490766/prayut-laments-low-ratings kan man läsa om Juntaledarens frustration över att befolkningen föredrar såpoperor före hans egna "Returning Happiness to Thai People programme", juntaledaren är även besviken på övrig media som han tycker misslyckas med att föra ut hans "viktiga budskap".

 

Att folk inte står ut med att se denne diktators långa monologer som till stor del är ren propaganda och som har visats på bästa sändningstid varje fredag kväll nu i 10 månader är nog inte så konstigt, han använder ca 9000 ord eller mer och pratar non stop i 50-80 minuter, det är nog bara hans trognaste fans som står ut med detta.

 

Själv känner jag inte till en enda människa i vår by som ser på juntaledarens program, man byter kanal så fort det startar, något tråkigare får man nog leta efter, det finns betydligt roligare sätt att tillbringa en fredag kväll på, jag tycker att Thailands medborgare gör helt rätt som struntar i juntaledaren och avstår hans långa monologer. 

 

Ser det som ett friskhetstecken att folk bojkottar sån här propaganda av en diktator.

 

Prayut to public: 'Listen up'

 

Prime Minister Prayut Cha-o-cha has vented his frustration over apparent public indifference to his government's attempts to promote its work.
 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kalas

    10

  • Soengsang

    4

  • MaiChai

    4

  • leifen

    4

Mest aktiva i denna tråd

och pratar non stop i 50-80 minuter

 

Hur länge pratar han i genomsnitt?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Folket byter väl kanal och/eller äter som vanligt.

 

Inte många som hör/ser samma sak dag efter dag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige är det inte långa tal av diktatorer, nej, här matas vi med mindre bitar av diktaturens hantlangare, exempelvis Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. 

 

Här är inte alla lika inför lagen och "hater" är endast ett epitet en s.k. rasist kan få, alltså en blåögd blond svensk. Allt som den s.k. multikulturen gör är inte hatbrottsligt. Allt detta försöker diktaturen dölja genom att försöka rikta 87:ans blickar åt andra håll. 

 

Nu funderar jag på, och kanske i fel forum, men hur kommer det sig att "all världens folk" klumpas ihop och blir till en enda massa i Sverige? För det ska ju multikultas på alla plan... Borde det inte vara mer att plats efter mängd? Att bunta ihop alla som kommer till Sverige och benämna dem som "nysvenskar" och behandla dem som en homogen grupp? Tänker bara på SVT och deras satsning på multikulti... Kanske någon grupp känner sig felfördelad? 

 

Jag vilar mig nu... Fick ur mig lite... Sorry,...

 

Avpixlat

Exponerat 

fria tider

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige är det inte långa tal av diktatorer, nej, här matas vi med mindre bitar av diktaturens hantlangare, exempelvis Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. 

 

Här är inte alla lika inför lagen och "hater" är endast ett epitet en s.k. rasist kan få, alltså en blåögd blond svensk. Allt som den s.k. multikulturen gör är inte hatbrottsligt. Allt detta försöker diktaturen dölja genom att försöka rikta 87:ans blickar åt andra håll. 

 

Nu funderar jag på, och kanske i fel forum, men hur kommer det sig att "all världens folk" klumpas ihop och blir till en enda massa i Sverige? För det ska ju multikultas på alla plan... Borde det inte vara mer att plats efter mängd? Att bunta ihop alla som kommer till Sverige och benämna dem som "nysvenskar" och behandla dem som en homogen grupp? Tänker bara på SVT och deras satsning på multikulti... Kanske någon grupp känner sig felfördelad? 

 

Jag vilar mig nu... Fick ur mig lite... Sorry,...

 

Avpixlat

Exponerat 

fria tider

Tror det är läge för er att flytta till Thailand.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror det är läge för er att flytta till Thailand.

Vad baserar du detta uttalande på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad baserar du detta uttalande på?

Ditt eget inlägg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt eget inlägg.

Du får gärna klargöra dina direkta kopplingar, 87:an... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får gärna klargöra dina direkta kopplingar, 87:an... 

 

Ok 91:an

 

Använder man såna ord som " Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. ",

som hustruimportör får man räkna med kritik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 91:an

 

Använder man såna ord som " Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. ",

som hustruimportör får man räkna med kritik.

91:an? Nej, jag och min fru tillhör de stolta 13% som vill försöka rädda Sverige från en invasion. Du, sorry to say, verkar tillhöra de 87% som inte bryr sig om Sverige, svenskarna och alla som betalat, och betalar skatt.

 

Du är välkommen att gå i strid mot att jag benämnde kvällstidningarna och Sveriges Television och Sveriges Radio som verktyg för diktaturen i Sverige. 

 

Att blanda ihop mitt förakt för det styre Sverige har idag med att jag är lyckligt gift med en thailändska tyder på att du blandar ihop begrepp...

Link to comment
Dela på andra sajter

50-80 minuter var väl att ta i .. Han pratar kanske i 20 minuter :-) ...

I Sverige matas vi dagligen av diktaturens hantlangare... Kanske bättre med 20-80? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige är det inte långa tal av diktatorer, nej, här matas vi med mindre bitar av diktaturens hantlangare, exempelvis Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. 

 

Här är inte alla lika inför lagen och "hater" är endast ett epitet en s.k. rasist kan få, alltså en blåögd blond svensk. Allt som den s.k. multikulturen gör är inte hatbrottsligt. Allt detta försöker diktaturen dölja genom att försöka rikta 87:ans blickar åt andra håll. 

 

Nu funderar jag på, och kanske i fel forum, men hur kommer det sig att "all världens folk" klumpas ihop och blir till en enda massa i Sverige? För det ska ju multikultas på alla plan... Borde det inte vara mer att plats efter mängd? Att bunta ihop alla som kommer till Sverige och benämna dem som "nysvenskar" och behandla dem som en homogen grupp? Tänker bara på SVT och deras satsning på multikulti... Kanske någon grupp känner sig felfördelad? 

 

Jag vilar mig nu... Fick ur mig lite... Sorry,...

 

Avpixlat

Exponerat 

fria tider

 

Ja du är på fel forum.

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

I Sverige är det inte långa tal av diktatorer, nej, här matas vi med mindre bitar av diktaturens hantlangare, exempelvis Aftonlögnen, Expesten, SVekTv och vår "älskade multikulti radio, SR. 

 

Här är inte alla lika inför lagen och "hater" är endast ett epitet en s.k. rasist kan få, alltså en blåögd blond svensk. Allt som den s.k. multikulturen gör är inte hatbrottsligt. Allt detta försöker diktaturen dölja genom att försöka rikta 87:ans blickar åt andra håll. 

 

Nu funderar jag på, och kanske i fel forum, men hur kommer det sig att "all världens folk" klumpas ihop och blir till en enda massa i Sverige? För det ska ju multikultas på alla plan... Borde det inte vara mer att plats efter mängd? Att bunta ihop alla som kommer till Sverige och benämna dem som "nysvenskar" och behandla dem som en homogen grupp? Tänker bara på SVT och deras satsning på multikulti... Kanske någon grupp känner sig felfördelad? 

 

Jag vilar mig nu... Fick ur mig lite... Sorry,...

 

Avpixlat

Exponerat 

fria tider

 

Snälla Kalas, ta detta i älgtråden istället! Har för mig att P3 nämnde att han låter den tråden vara så länge det inte spiller över på andra ämnen och trådar.. För vi vill ju inte ha nolltolerans här igen.

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du är på fel forum.

 

/Krille

Kanske inte fel forum, då det finns en off topic avdelning, men kanske i fel tråd... Krille... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla Kalas, ta detta i älgtråden istället! Har för mig att P3 nämnde att han låter den tråden vara så länge det inte spiller över på andra ämnen och trådar.. För vi vill ju inte ha nolltolerans här igen.

Jag tycker att det finns en korrelation mellan en militärdiktatur i Thailand och den diktatur som råder i Sverige idag. Och det var det tråden handlade om från början... Köp eller löp...  

Ändrades av Kalas
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag tycker att det finns en korrelation mellan en militärdiktatur i Thailand och den diktatur som råder i Sverige idag. Och det var det tråden handlade om från början... Köp eller löp...  

 

Om diktatorn här på MPR bestämmer sig för att köra nolltolerans igen tacka vare att det spiller över i andra trådar så är det bäst att du börjar löpa :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om jag inte blir tystad eller censurerad betyder det att mina inlägg väger mer, i öppenhetens namn, än dina, som vill tysta... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alla som stör sig på mitt inhopp här är välkomna att ta vidare diskussioner via PM... Eller tro sig veta vad som är ok eller inte öppet... Skolpoliser finns överallt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Och om jag inte blir tystad eller censurerad betyder det att mina inlägg väger mer, i öppenhetens namn, än dina, som vill tysta... 

 

Tro mig, jag vill också diskutera dessa ämnen men jag inser att diktatorns makt är stor även här på MPR och om han lessnar för att det spiller över på andra trådar så sitter vi snart där igen med att vi som största meningsskiljaktighet tillåts ha är om hur diverse visum är utformade.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi enas om sak? Att saker och ting i konungariket Sverige inte är som det bör? Då gräver jag ner... Och låter fodervärden vila... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kan vi enas om sak? Att saker och ting i konungariket Sverige inte är som det bör? Då gräver jag ner... Och låter fodervärden vila... :)

 

Ja vi kan enas om det :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte Prayuth ensam om att hålla långa tråkiga tal i TV där han framhäver sin egen förträfflighet, så har varenda PM innan honom gjort, Yingluck, Abhisit, Samak och Thaksin. Ingen mer än de mest fanatiska supportrarna tittade på dessa spektakel, ja osså IL förstås...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

50-80 minuter var väl att ta i .. Han pratar kanske i 20 minuter :-) ...

Scoopet är ju presenterat av vår egen propagandaminister,och då får du alltid dra bort ca.90%,minst

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu är ju inte Prayuth ensam om att hålla långa tråkiga tal i TV där han framhäver sin egen förträfflighet, så har varenda PM innan honom gjort, Yingluck, Abhisit, Samak och Thaksin. Ingen mer än de mest fanatiska supportrarna tittade på dessa spektakel, ja osså IL förstås...

Yingluck hadde man önskat närmare bekantskap med, :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...