Jump to content
IGNORERAD

Hur ska vi göra?


chrisnils075

Recommended Posts

chrisnils075

Lämnade in  ansökan i slutet av november men tjejen har fortfarande inte varit på intervju :-( Ringde till ambassaden och frågade vad jag kunde göra. Min plan var att söka besöksvisa efter att tjejen varit på intervju i Bangkok eftersom väntetiden troligen skulle vara längre än sex månader efter intervjun var gjort. men nu har det snart gått 4 mån och fortfarande ingen kallelse för tjejen. Och Mig rekommenderade inte att vi skulle ansöka om besöksvisum samtidigt som vi ansökte om UT.

 

Vad har ni för erfarenheter i detta ämne?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min fru är i samma situation som er, vi sökte i början av december och har inte heller hört ett knyst från MIG. Vet inte heller vad man ska göra, börjar bli riktigt ledsamt att bara vänta utan att kunna göra någonting.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Migrationsverket håller på med e-ansökningar inlämnade i augusti - september för att få iväg sökande till intervju.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man få UT beviljat direkt efter man har varit på intervjun, eller hur långt efter beräknas det att ta innan man får ett beslut

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

UT kan beviljas direkt efter intervjun om Migrationsverket anser detta eller så vill de utreda ärendet mer.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid kan det då ta ytterligare om man lämnat in sin ansökan i November/December 2014? Om dom nu håller på med Augusti/September ansökningar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Beräknad väntetid är väl ca 14 månader numer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beräknad väntetid är väl ca 14 månader numer?

Så Hon kommer Feb?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Så Hon kommer Feb?

 

Snarare april nästa år :wacko:

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare april nästa år :wacko:

Oki trodde Du sökte Jan?

Trevlig helg föressten öl eller Jobb?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde

Oki trodde Du sökte Jan?

Trevlig helg föressten öl eller Jobb?

Lite OT. Svampen hur lång tid tog det för er? Måne på din tid?? Vi fick vänta nästan 6 mån för 8 år sen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT. Svampen hur lång tid tog det för er? Måne på din tid?? Vi fick vänta nästan 6 mån för 8 år sen!

10 000 BTH  2 DGR!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Beräknad väntetid är väl ca 14 månader numer?

Jo jag vet det! (Formulerade frågan lite konstigt) Men jag tänkte mer på när det kunde bli dags för en intervju om man lämnade in sin ansökan November/December 2014 om dom nu håller på med ansökningar från Augusti/September 2014! Och kanske ha lite tur att man kan få UT ganska snart efter intervjun i så fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo jag vet det! (Formulerade frågan lite konstigt) Men jag tänkte mer på när det kunde bli dags för en intervju om man lämnade in sin ansökan November/December 2014 om du nu håller på med ansökningar från Augusti/September 2014! Och kanske ha lite tur att man kan få UT ganska snart efter intervjun i så fall!

 

Ingen aning, migrationsverket är nog Sveriges, om inte världens mest sysselsatta myndighet just nu så det lär tyvärr ta sin tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen aning, migrationsverket är nog Sveriges, om inte världens mest sysselsatta myndighet just nu så det lär tyvärr ta sin tid.

Jo det är nog så tyvärr!

 

ha de gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, ta inte detta på fullaste allvar, men ändå... 

Sverige har åtagit sig att ta emot "alla" flyktingar från Syrien. Dessutom får alla som kan uppvisa flyktingliknande skäl uppehållstillstånd i Sverige. Kan man sen påvisa att man tillhör en förtryckt minoritet så är chanserna stora att man får uppehållstillstånd i Sverige. 

 

Alltså, kan inte en thai hänvisa till förtryckt minoritet, alltså muslim, och få uppehållstillstånd? Kan inte en thai uppge att de är från Syrien? Kan ju vara så att thai jobbat där? Jag vet inte. Men om nu alla "Abdullas" som vill komma hit får göra det, om de bara säger att de är syrianer, så varför kan inte en thai hävda? Är jag ute och seglar? 

 

Jag bara funderar om vi kan utnyttja systemet för att få våra nära och kära hit... 

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Alltså, ta inte detta på fullaste allvar, men ändå... 

Sverige har åtagit sig att ta emot "alla" flyktingar från Syrien. Dessutom får alla som kan uppvisa flyktingliknande skäl uppehållstillstånd i Sverige. Kan man sen påvisa att man tillhör en förtryckt minoritet så är chanserna stora att man får uppehållstillstånd i Sverige. 

 

Alltså, kan inte en thai hänvisa till förtryckt minoritet, alltså muslim, och få uppehållstillstånd? Kan inte en thai uppge att de är från Syrien? Kan ju vara så att thai jobbat där? Jag vet inte. Men om nu alla "Abdullas" som vill komma hit får göra det, om de bara säger att de är syrianer, så varför kan inte en thai hävda? Är jag ute och seglar? 

 

Jag bara funderar om vi kan utnyttja systemet för att få våra nära och kära hit... 

Byt namn och konvertera så går det nog snabbare for dig att få dina nära och kära till Sverige.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att man tröttnar på att vänta om det gått ett år vilket tyvärr en del får vänta ju. Men har det bara gått några månader så är det väl inget att gnälla över? Tog nästan på dagen 5 mån från ansökan till min tjej fick email att boka tid för intervju intervju och då sökte hon i mitten på Juli 2014. Efter intervjun så tog det nån månad innan hennes Visum var beviljat. Så totalt 6 mån. Migrationsverket har väl inte fått mindre att göra på sista tiden men säg att det tar i snitt 7-8 mån att fixa visum i dagsläget i snitt kanske. 

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Men men e det bara jag som i min enfald tror att Thailändare kan besöka Svedala i 3 månader med turistvisum?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...