Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways chockhöjer Aprilkampanjen!!!!!!!!!!


Vikingen73

Recommended Posts

Tanten kommer den 25 feb och en 6-månadersbiljett med Finnair för 64000 bath!

Jag upplever det här priset som svindyrt!  :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    12

  • noBuzz

    7

  • Vikingen73

    7

  • L64

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Håller med. Konstig prissättning kan man tycka.

Å andra sidan kostar en 6 månaders med Thai från Sverige ungefär lika mycket. Ringde och kollade

senast förra veckan och fick ett pris på ca 12000 kr vilket ju är samma pris som tjejernas biljetter.

Ett-års biljetten gick på strax under 15K.

Ska stanna lite längre så det vart mer ekonomiskt att köpa en enkel istället.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag förstår inte varför thaifrugorna tvunget ska kostas på 10-15000 med thai när det finns biljetter i 7-8000 kr klassen med andra flygbolag.

Varför måste det tvunget åkas med thai?

Men det är väl inte konstigare än när lilla Noi i baren fryner åt 400 baht hotellet.

Är det falang så ska det ju kostas på.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag förstår inte varför thaifrugorna tvunget ska kostas på 10-15000 med thai när det finns biljetter i 7-8000 kr klassen med andra flygbolag.

Varför måste det tvunget åkas med thai?

För dom vill det. Och vi har råd. Ut och leta burkar nu. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

Aha så det är alltså så enkelt som att frugorna vill det.

Och det dem vill det får dem?

Finns nog fler viljelösa nickedockor bland gubbarna än man kan tro.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Boffe.det var väl ett sådär pris,11-12000kr.nja  :kort:   Mvh Måne

Håller med.

8000 går lätt att hitta.

Även om det är från BKK.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Försök inte förstå.. :)

Eller hur! :crazy:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl det gamla vanliga sättet de lurar faranger på. Det står ett pris på biljetten men i skälva verket betalar de ca. 30% mindre. Samma procent har de på de dyrare resturangerna i Pattaya. Ni känner säkert igen er när du vill gå in på flera resturanger  och tjejen säger "no god" o släpar in er på en speciell rest. antagligen de har bra provision där. Har själv prutat ned 40% på fiskresturanger i pattis innan jag går in o äter. Vid de tillfällerna blivit ganska sura då de mist de pengarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl det gamla vanliga sättet de lurar faranger på. Det står ett pris på biljetten men i skälva verket betalar de ca. 30% mindre. Samma procent har de på de dyrare resturangerna i Pattaya. Ni känner säkert igen er när du vill gå in på flera resturanger  och tjejen säger "no god" o släpar in er på en speciell rest. antagligen de har bra provision där. Har själv prutat ned 40% på fiskresturanger i pattis innan jag går in o äter. Vid de tillfällerna blivit ganska sura då de mist de pengarna.

Lol... du låter som du blivit riktigt lurad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

nobuzz

aldrig på någon flygbiljett men i början när man var nybörjare på asien hände det några gånger innan man kom på det. speciellt på priset gällande priser på boende o resturangbesök. fanns ju stor prutmån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Den är här. Om du vill åka i senare halvan av april vill säga.

Thai air för ca 5600-6000. Tror inte det blir billigare än så här.

Turistklass iofs.

mvh GD

Ifrån STOCKHOLM ska ju då också nämnas va... ;)

Från köpenhamn skulle ju Thai ha 8600:- med utresa 16 april.  :bag:

Quote

Jag förstår inte varför thaifrugorna tvunget ska kostas på 10-15000 med thai när det finns biljetter i 7-8000 kr klassen med andra flygbolag.

Varför måste det tvunget åkas med thai?

Men det är väl inte konstigare än när lilla Noi i baren fryner åt 400 baht hotellet.

Är det falang så ska det ju kostas på.

BTT

ANDRA flygbolag... Nääää... finns det ??? Hhmm...

Nu pratar vi ju Thai... Finns det då något utanför dess gränser... :whistle:;)

Quote

Nobuzz!

Aha så det är alltså så enkelt som att frugorna vill det.

Och det dem vill det får dem?

Finns nog fler viljelösa nickedockor bland gubbarna än man kan tro.

BTT

:D:D:D

Finns garanterat en hel hög som bara låter sig hunsas och ännu fler som ger med sig för att de inte ska upplevas som snåla och fattiga, trots att de egentligen inte har någon speciellt hög inkomst...

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

aldrig på någon flygbiljett men i början när man var nybörjare på asien hände det några gånger innan man kom på det. speciellt på priset gällande priser på boende o resturangbesök. fanns ju stor prutmån.

Själv hoppas jag att jag alltid får vara nybörjare. Allt är mycket mer spännande då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Ifrån STOCKHOLM ska ju då också nämnas va... ;)

Från köpenhamn skulle ju Thai ha 8600:- med utresa 16 april.  :bag:

Från Stockholm ja...

Du får åka lite senare i april (efter den 20.) om du vill ha det riktigt billigt med Thai.

Just den 16 får du nöja dig med priset nedan vilket väl iofs inte heller är så farligt.

Annars återstår SAS via CPH. Inte fy skam att för det priset få se en världsmetropol.

mvh GD

9898_ThaiAprilMaj_gif675e862aed0e760fcd0

9898_ThaiAprilMaj_gif675e862aed0e760fcd0

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker 10/6. Hem 30/6. 2 vuxna, 3 ungar. Lite drygt 19.000. Direkt med Thai. Bokat hos thailandresor. Helt OK för oss. Skönt att slippa Sverige och det är värt ganska mycket.

Thai har höjt ? OK. Alla företag har problem - mer eller mindre just nu - beroende på bransch. Hellre kastar jag pengarna till Thai än att "spara" i ngn jävla pensionsfond.

Hur mkt loosade ni i PPM (L'experiment Suedoise) förra året ? Bara för att få diskussionen på en annan nivå... Tror att min loss var ca 30K

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det är väl det gamla vanliga sättet de lurar faranger på. Det står ett pris på biljetten men i skälva verket betalar de ca. 30% mindre. Samma procent har de på de dyrare resturangerna i Pattaya. Ni känner säkert igen er när du vill gå in på flera resturanger  och tjejen säger "no god" o släpar in er på en speciell rest. antagligen de har bra provision där. Har själv prutat ned 40% på fiskresturanger i pattis innan jag går in o äter. Vid de tillfällerna blivit ganska sura då de mist de pengarna.

Det här har inte mycket med Thai Airways att göra, men måste ändå kommentera erik-ssons inlägg vad gäller thairestauranger. I början av min relation med fru Chang så gick vi förstås till diverse thairestauranger i Chiang Mai. Och jag betalade.

Det hände ett antal gånger att personal på stället informerade dåvarande fröken Chang att: "Om du tar hit farangen fler gånger så ger vi dig viss procent av notan!" Underförstått då att att notan skulle saltas en hel del, vilket den dumme farangen ej skulle förstå. Vilket jag fick veta i efterhand.

Detta problem löstes på bästa vis genom att fru Chang fick ansvaret för att granska notan och betala (i och för sig med mina pengar). Dessa förslag uteblev då. Nu tänker väl alla cyniker att nu var det fritt fram för fru Chang att blåsa mig. Kalla mig naiv, men jag tror inte hon gjorde det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Håller med dig changen... vi råkade ut för samma sak...

För övrigt sköter alltid frugan pengarna och inköpen för JAG VET att det då inte rinner iväg en enda baht i onödan.

Jag har hand om min nöjeskassa och i övrigt får hon sköta resten för då kommer vi billigast undan eftersom jag har en tendens att bara gödsla med pengarna och handla och handla...  :D

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Kan bekärfta att priset var med Thai 44500 från BKK 3 månader 6 månader 50000

Detta gäller någon dag i maj troligtvis före 8/5 ( Hon vill vara här på min födelsedag)

Hon har en tvättbutik i Thalan När jag var där i september så låg dagskassan på 1000-1200bath

nu endast 200-300 om dagen Många har blivit avskedade från sina jobb ( Kickt out som hon säger)

Vet ni hur det är i övriga Thailand

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...