Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways chockhöjer Aprilkampanjen!!!!!!!!!!


Vikingen73

Recommended Posts

Starka rykten har gått från Thai Airways om att det skulle bli en otroligt billig Aprilkampanj med tanke på att det är så väldigt lite turister i Thailand för tillfället. Det har snackats om priser på 3000:--5000:- inkl.skatter tack vare att thailändska staten skulle gå in och sponsra en del för att få fart på det hela. Men vad händer..Aprilkampanjen blir den dyraste på mycket länge och det som staten skulle gå in och sponsra är enbart biljetter FRÅN Thailand till Sverige.öööö hur tänker man nu!! skulle man inte öka antalet turister till Thailand!!

Idag kan man köpa fabriksnya Renault Megan för 102000:-*ord.204000:- i Sundsvall tack vare finanskrisen som huserar, folk har sovit utanför butiken hela natten trots att det varit -15 grader.Thai Airways dom höjer sina priser.smart Thai Arways :not_i::not_i::not_i::not_i:

Hoppas det blir ändring på detta inom kort.

Om någon vet andra resvägar,bolag osv så tipsa gärna...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    12

  • noBuzz

    7

  • Vikingen73

    7

  • L64

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Har du någon länk man kan läsa om kampanjen?

Priserna släpps imorgon om jag förstått det rätt...ingen resebyrå har gått ut med priserna idag...dom är förmodligen lika chockade som jag är över detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

6000 är väl inte så farligt iallafall

men om dom ska sänka priserna på biljetter till sverige är väl inte så konstigt egentligen, dom vet ju att många tjejer åker till sverige då och vill väl inte att dom väljer andra bolag än thai, inget knstigt alls och bra för mig då tjejen kommer i april, hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte problemet här?

Inte riktigt samma sak att jämför med en bilhandlare som är tvungna att sälja ut för att göra plats för nya modeller. Man vill ju inte köpa gammalt till samma pris som nytt.

Att flygbolagen höjer eller justerar sina priser i och med den krisen som är eller vart ser jag knappast som ett problem för är det något som är dyrt så är det väl att flyga folk. Det jag kan tycka är att man kanske har kvar eller erbjuder till samma pris som kampanjen ska men riktar sig till sådana turer där folk gärna inte flyger men jag förstår om flygbolagen drar in på kampanjer.

Jag fick biljetter utan kampanj etc. fast då i november  :mdr: för 6800:-/pers

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

6000 ink skatter bra pris det samma som ifjol ungefär inget att laga på

Nä inget att laga:spiteful:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag förstår inte problemet här?

Inte riktigt samma sak att jämför med en bilhandlare som är tvungna att sälja ut för att göra plats för nya modeller. Man vill ju inte köpa gammalt till samma pris som nytt.

Att flygbolagen höjer eller justerar sina priser i och med den krisen som är eller vart ser jag knappast som ett problem för är det något som är dyrt så är det väl att flyga folk. Det jag kan tycka är att man kanske har kvar eller erbjuder till samma pris som kampanjen ska men riktar sig till sådana turer där folk gärna inte flyger men jag förstår om flygbolagen drar in på kampanjer.

Jag fick biljetter utan kampanj etc. fast då i november  :mdr: för 6800:-/pers

Det var bilar av 2009 års modell  :whistle::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Då har man gått och hoppats i onödan då. Fast 6000 i april är billigare än tidigare. Sökningar runt Song Kran har klart visat en prisnedgång de senaste veckorna.

De blir nog mer sänkningar fram i maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Då har man gått och hoppats i onödan då. Fast 6000 i april är billigare än tidigare. Sökningar runt Song Kran har klart visat en prisnedgång de senaste veckorna.

De blir nog mer sänkningar fram i maj.

Förra året betalade vi 5700:- inkl skatter 1 april. Nu kommer det ligga på över 7000:- 1 april..detta är vad jag har fått höra.kan ju bli ändring som sagt men då blir jag mycket förvånad. Däremot från 15 April blir priserna kring 6000:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter SongKran brukar det bli skillnad pga. Thaiarna vill hem och fira Nyår

Men jag har läst 6060:- för en biljett helt ok tycker jag, jag betalade det för 4 år sen 1/4-21/4 6300:-

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Gnällspikar.stanna hemma då vällllll

ja hänger en resa på 1300 kr är det nog bäst att stanna hemma ha ha och vem fan vill ner till Thailand i april och den olidliga hettan som är då

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

ja hänger en resa på 1300 kr är det nog bäst att stanna hemma ha ha och vem fan vill ner till Thailand i april och den olidliga hettan som är då

Ja man åker för värmen antagligen :great:

Var i Thailand och Ayuttahaya nu i januari har aldrig varit med om en sådan kall semester, på 4 veckor körde vi AC 1 dag det var bland dom sista dagarna det blev så varmt, annars gick man med Jeans och tröjja på sig fram till kl:11.00 typ innan solen hade värmt upp luften, då föredrar jag April med garanterad värme :wai:

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja man åker för värmen antagligen :great:

Var i Thailand och Ayuttahaya nu i januari har aldrig varit med om en sådan kall semester, på 4 veckor körde vi AC 1 dag det var bland dom sista dagarna det blev så varmt, annars gick man med Jeans och tröjja på sig fram till kl:11.00 typ innan solen hade värmt upp luften, då föredrar jag April med garanterad värme :wai:

Mvh.Plätt

där är du nog lite fel ute det är snåljåpar som åker då pga det billiga biljettpriset he he

jämför man januari så hade du det nog rätt bra i Thailand då mot sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

6000:- för oss och 3000:- för dom små

är bra för mig iaf.

Så nu blir det en tripp i augusti... :jester:

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

chiangmaithai

ja jag säger som några andra här, att bara gå och vänta på aprilkampanjen och sen bli sur för att det skiljer 500-1000 kronor jämfört med förra året, då kan man lika gärna stanna hemma tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

där är du nog lite fel ute det är snåljåpar som åker då pga det billiga biljettpriset he he

jämför man januari så hade du det nog rätt bra i Thailand då mot sverige

Kalla mig gärna snåljåp :D:D:D

Åker typ 5-6 ggr per år till Thailand och varför jag åker i April/Maj har en enkel förklaring jag och min tjej + en dotter till hon fyller år då :wai:

Mvh. Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kalla mig gärna snåljåp :D:D:D

Åker typ 5-6 ggr per år till Thailand och varför jag åker i April/Maj har en enkel förklaring jag och min tjej + en dotter till hon fyller år då :wai:

Mvh. Plätt

bara att gratulera då hipp hipp hurra

Link to comment
Dela på andra sajter

Jämföra en Thailands resa med "Renault Megan" :diablo: ...  Var det inte en Fransman som kom på Rondell  (Cirkulationsplats)  Frankrike bör man hålla sig ifrån :slow_en:

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu finns kampanjen ute enligt Oden Resor!

Får hoppas att dom uppdaterar hemsidan typ genast med priser osv.

Oden Resor 08-6541900 eller 031-7434380

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...