Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways chockhöjer Aprilkampanjen!!!!!!!!!!


Vikingen73

Recommended Posts

GammalDansken

Ja tyvärr är det så. Billigast möjliga (med Thai). Samma dag kan du åka för 4800 över Kiev.

Jag har fortfarande inte begripit hur man ena avresedagen bara hittar biljetter i denna prisklass

medan dagen efter eller före kan vara 9000 billigare.

Eller att vissa sökmotorer bara hittar dyra medan andra hittar både och.

Generellt verkar det som om samtidig sökning på flera datum (t.ex. +/- 3 dagar)

nästan aldrig hittar de billigaste biljetterna.

Och när jag ändå är igång så har Finnair det senaste halvåret inte en enda gång kommit

upp i närheten av dom prisvärda. Har för mig att dom var rimligt billiga förra året.

Jag åkte iaf med dom på två resor. Vad har hänt med dom?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    12

  • noBuzz

    7

  • Vikingen73

    7

  • L64

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Roade mig med att kolla direkt hos Thai dom dagarna jag vill åka, observera att båda är economy restricted.  :crazy:

Som hittat, lite väl högt helgpåslag tycker jag dock.

[table][tr][td][/td][td][/td][td]Stockholm to Bangkok [/td]  [/tr] [tr]  [td]

[/td][td]

[/td][td]

[/td] [/tr]      [tr]        [td]Flight 1[/td]      [td][/td][td] Saturday, April 18, 2009 [/td] [/tr] [tr]        [td] [/td][/tr][/table]        [table] [tr][td]  [table] [tr]  [td]Departure:[/td] [td]14:30[/td] [td]                              Stockholm, Sweden - Arlanda, terminal 5        [/td] [/tr] [tr]  [td]Arrival:[/td] [td]05:50          +1 day(s)        [/td] [td]                              Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International        [/td] [/tr] [/table] [/t][/t][/t][/t]  [table][tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td]

[/td] [/tr] [tr]    [td]Airline:[/td] [td] Thai Airways Intl TG961  e  [/td][/tr][/table]            [table]      [tr] [td]Aircraft:[/td] [td]      Boeing 747 All Series Passenger      [/td] [/tr]    [/table]  [/t]    [table][tr] [td]

[/td]  [td]       

[/td] [/tr]    [tr] [td]Fare type:[/td] [td]                                                  Economy Restricted      [/td] [/tr]          [tr] [td]

[/td] [td][/td][td] [/td] [/tr]          [tr]            [td][/td][td][/td][td] Bangkok to Stockholm [/td]  [/tr] [tr]  [td]

[/td][td]

[/td][td]

[/td] [/tr]      [tr]        [td]Flight 1[/td]      [td][/td][td] Saturday, May 02, 2009 [/td] [/tr] [tr]        [td] [/td][/tr][/table]        [table] [tr][td]  [table] [tr]  [td]Departure:[/td] [td]01:10[/td] [td]                                Bangkok, Thailand - Suvarnabhumi International      [/td] [/tr] [tr]  [td]Arrival:[/td] [td]07:00        [/td] [td]                            Stockholm, Sweden - Arlanda, terminal 5          [/td] [/tr] [/table] [/t][/t][/t]  [table][tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td]

[/td] [/tr] [tr]    [td]Airline:[/td] [td] Thai Airways Intl TG960  e  [/td][/tr][/table]            [table]      [tr] [td]Aircraft:[/td] [td]      Boeing 747 All Series Passenger      [/td] [/tr]    [/table]  [/t]    [table][tr] [td]

[/td]  [td]       

[/td] [/tr]    [tr] [td]Fare type:[/td] [td]                                                  Economy Restricted      [/td] [/tr]          [tr] [td]

[/td] [td][/td][td] [/td] [/tr][/table]                                           

[*] Legend:

[*] e = e-ticket option, 

[*] SEK = Swedish Krona

[table][tr][td]Travellers[/td] [td] [/td]  [td]Flights[/td] [td] [/td]  [td]    Taxes  [/td] [td] [/td]    [td]

[/td] [td] [/td] [td]

[/td][/tr][/table]

[/td][/tr]                  [tr][td]

    [table][tr][td] 1 adult(s) [/td]  [td] x [/td]    [td](14,975.00[/td]      [td]+[/td]      [td] 1,697.00) [/td]          [td] = [/td]  [td]  16,672.00 SEK    [/td] [td] [/td][/tr][/table] 

[/td][/tr]                                                                  [tr] [td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td]

[/td] [/tr]                          [tr][td]

[table][tr][td][/td][td][/td][td][/td][td][/td][td]    total for all travellers  [/td] [td] [/td] [td]    16,672.00 SEK  [/td] [td] [/td][/tr][/table]

[/td][/tr][/table]

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Är inte denna avgång något att ha, wvax?

Nästan direkt (från Köpenhamn), och en del säger ju att SAS har bättre underhållning.

18 april - hem 2 maj

mvh GD

9667_cph-bkk_gifa457a97e7e66dbeaf2e8cbd2

9667_cph-bkk_gifa457a97e7e66dbeaf2e8cbd2

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst men har tio minuter till Arlanda med upptåget. :)

Förr när man beställde direkt ifrån Thai kunde man tjäna några hundralappar, nu på senare år är dom alltid många tusen dyrare än Erawan, Nonki, Oden etc.

Betalar hellre lite extra för direktflyg.

Är lite sur då jag som vanligt fått flytta min semester av jobbskäl, skulle ju ha åkt 14'e Mars vilket som det ser ut nu hade varit mycket billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Visst men har tio minuter till Arlanda med upptåget. :)

Förr när man beställde direkt ifrån Thai kunde man tjäna några hundralappar, nu på senare år är dom alltid många tusen dyrare än Erawan, Nonki, Oden etc.

Betalar hellre lite extra för direktflyg.

Är lite sur då jag som vanligt fått flytta min semester av jobbskäl, skulle ju ha åkt 14'e Mars vilket som det ser ut nu hade varit mycket billigare.

Du menar inte att du betalar 10000 för att slippa 40 minuters flygtid till Köpenhamn?

Om det är "lite extra" då är det inte synd om dig alls :-)

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Köper dina förslag GD, men allting har att göra med i vilken minut man söker och bokar biljett... :whistle:

Just nu hittar man inga höjdarbiljetter...

Dock bryr jag mig inte så mycket för nu blev det SAS direkt från Kastrup till 6900:-  :mdr:

Utresa 16 april

Hemresa 9 maj

Kan iaf inte hitta billigare än detta någonstans i dagsläget...  :whistle:

Skönt att komma iväg 4v till detta året...  :crazy:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du menar inte att du betalar 10000 för att slippa 40 minuters flygtid till Köpenhamn?

Om det är "lite extra" då är det inte synd om dig alls :-)

mvh GD

Du missförstår mig eller så har jag missförstått tråden.

Handlar väl om Thais så kallade kampanj, billigaste biljett jag lyckats hitta via dom går på 16317:- med utresa Mån 6'e hem Mån 20'e.

~8400 blir det totalt med SAS datumen jag vill åka.

Tack för tipset, avvaktar någon vecka till. Ska höra runt med småbyråerna i stan som brukar kunna rota fram en billig resa.

Man blir lite bortskämd när man bor någon mil ifrån Arlanda och Thai "brukar" vara billiga vid denna tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara en liten grej som inte har med Thai att göra, desto mer med SAS.Hade bråttom att få tag i en biljett till Lyon i Frankrike. Sökte över billigaste resan med SAS för att få milespoäng. Notan stannade på över 18000 kronor tor. Läs mer här:http://tabberaset.blogspot.com/2009/01/bocuse-dor-en-resa-mellan-3630-och.html

Inte konstigt att bolaget gör brakförluster

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det gnälls något otroligt över priserna här.Vill man åka ner får man väl lätta på lädret och pröjsa det de begär,det kostar ju för fan ännu mer att åka till kanarieholmarna eller mallorca för att inte tala om vad det kostar att vistas i dessa länder,nej betala  kan vi göra och spendera våra stålars i Thailand ska vi göra för det är ju fortfarande billigt att härja runt därnere,det jag spenderar på en kroghelg i sverige räcker två veckor därnere och då talar jag om att spendera.  :yahoo:   Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker att det gnälls något otroligt över priserna här.Vill man åka ner får man väl lätta på lädret och pröjsa det de begär,det kostar ju för fan ännu mer att åka till kanarieholmarna eller mallorca för att inte tala om vad det kostar att vistas i dessa länder,nej betala  kan vi göra och spendera våra stålars i Thailand ska vi göra för det är ju fortfarande billigt att härja runt därnere,det jag spenderar på en kroghelg i sverige räcker två veckor därnere och då talar jag om att spendera.  :yahoo:   Mvh Måne

Haha nästan lika givande inlägg som snubben som la upp bilder på sitt mångmiljonbygge i tråden "Hus för oss dödliga"

Tycker det är suveränt med sånna här trådar, man får många nyttiga tips dessutom desto billigare resa desto mer att spendera när man väl är nere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spamvarning på mig nu  :kort:

Bokade just med AOB 25/4-9/5 för 6152:- fanns även 18/4-2/5 för samma pris.

Lite märkligt att ex en sökningar på flygvaruhuset.se, supersavertravel.se slutar notan på +16.000:- hoppas ingen här blir "blåst".

Ähhh letade runt lite till och hittade för 5947:- hos bigtravel.se  :bag: .. det svider i mitt cheap charlie hjärta  :shout:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

... cut ...

Bokade just med AOB 25/4-9/5 för 6152:- fanns även 18/4-2/5 för samma pris.

Lite märkligt att ex en sökningar på flygvaruhuset.se, supersavertravel.se slutar notan på +16.000:- hoppas ingen här blir "blåst".

Ähhh letade runt lite till och hittade för 5947:- hos bigtravel.se  :bag: .. det svider i mitt cheap charlie hjärta  :shout:

Det finns nog dom som blir det.  Måste du åka ett visst datum kanske det bara finns dyra biljetter kvar.

Eller, om du bara söker på Flygpoolen så är det 16 papp som gäller som du ser här (20/4 - 9/5) :-)

9754_Thai_april_maj5_gif93cbcdf12bb7efe8

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

he he - vem vill byta en 10 timmars SAS direktresa från Köpenhamn

med en 30 timmars Aerosvit resa med ett låååångt stop i Kiev.

mvh GD

:D:D:D

Nä, knappast intressant och dessutom från Stockholm vilket inte är jämförbart ju...

Jag brukar inte jämföra äpplen och päron... ;)

Quote

Var väl inte frågan  ;)

Dessutom för 5800:- SAS via köpenhamn om

du tittat efter.

Kanske fanns precis i detta ögonblick med tanke på att folk bokar och sen inte löser ut biljetterna vilket gör att de släpps ut på marknaden igen...

Men det var just det jag menade att det ändrar sig hela tiden och man ska ha flyt för att komma över så billiga biljetter och framförallt från Köpenhamn...

Har faktiskt nu också hittat direkt med SAS för ca: 6500:-, men samtidigt är det värt lite med en bra personlig kontakt jämfört med allt strul bokningar via internetresebyråer brukar medföra.

Bara att bita i det sura äpplet och inte gråta efter spilld mjölk.  :whistle:

Jag är dock nöjd med våra biljetter till 6900:- då Thai skulle ha 8600:- för samma datumar !!

OCH...det var väl detta tråden handlade om egentligen... HUR dyra Thai är !  :whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

:good: Har just bokat 9april med Andre siam travel toppen service den bästa service jag fått vid resebokning och det har varit några förut.Tycker personlig service är viktig så det inte uppstår några tveksamheter och man inte kommer iväg.Perra :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade igår 3 veckor runt höstlovet i oktober-november och fick pris på Thai 7000 kr inkl skatt vilket är helt Ok tycker jag

Bokade med Asian travel (www.asiantravel.se)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra när kampanjen dyker upp?  :whistle:

Förhoppningsvis snart eftersom man inte har bokat ännu  :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Undra när kampanjen dyker upp?  :whistle:

Förhoppningsvis snart eftersom man inte har bokat ännu  :drinks:

Den är här. Om du vill åka i senare halvan av april vill säga.

Thai air för ca 5600-6000. Tror inte det blir billigare än så här.

Turistklass iofs.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:good: Har just bokat 9april med Andre siam travel toppen service den bästa service jag fått vid resebokning och det har varit några förut.Tycker personlig service är viktig så det inte uppstår några tveksamheter och man inte kommer iväg.Perra :great:

Kan bara hålla med dig, där kan man snacka om personlig service.bokade för några dagar sen biljetter åt 15 pers hos honom, har även förmedlat kontakten till en massa vänner som bokat en massa med honom.ger man den service som han ger så betalar det sig tillbaka 100ggr om..i alla fall om man ger bra service till mig för sån är jag som person...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Vikingen,

Du har ju själv bra servicekänsla vill jag minnas de få gånger jag ringde in och köpte annonsplats av dig då jag jobbade på informationsavdelningen på CSN...

Service är A och O.

Jag gick ut från vår lokala Pizzeria här i Sthlm igår då gubben, som skulle stänga om 30 min, blev sur över att jag beställde en Hawaii. Han hade nämligen ställt in ananasen i kylen redan. Köper aldrig av honom igen. Jäkla mupp!

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej Min TGF fick ett pris FRÅN BKK till Sto omk.45000 bath 3månadersbilljett i sommar ( maj )

Boffe

Ps Vet ej om det var thai hon har bara flygit med dom så jag tror hon menar thai

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...