Jump to content
IGNORERAD

Thai Airways chockhöjer Aprilkampanjen!!!!!!!!!!


Vikingen73

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    12

  • noBuzz

    7

  • Vikingen73

    7

  • L64

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med tanke på hur det idag ser ut i Thailand med turister så är dom nya priserna dyra.det är inte direkt folkstorm efter biljetter till Thailand nu.

Men vissa bryr sig inte vad det kostar, dom kanske til och med kan sponsra mellanskillnaden för så mycket pengar ferkar en del ha eller åtminstone låtsas ha. :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Med tanke på hur det idag ser ut i Thailand med turister så är dom nya priserna dyra.det är inte direkt folkstorm efter biljetter till Thailand nu.

Men vissa bryr sig inte vad det kostar, dom kanske til och med kan sponsra mellanskillnaden för så mycket pengar ferkar en del ha eller åtminstone låtsas ha. :na:

Har man varit i Los sedan mitten av 80 talet och redan på den tiden pröjsat

i princip samma pengar,då bryr man sig inte så mycket om det skiljer en 50 lapp

hit eller dit.för till Los ska man ju ialla fall :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Har man varit i Los sedan mitten av 80 talet och redan på den tiden pröjsat

i princip samma pengar,då bryr man sig inte så mycket om det skiljer en 50 lapp

hit eller dit.för till Los ska man ju ialla fall :yes:

Nu snackar vi ju inte 50-lappar... :kort:

Varför säljs det resor i mars på kampanjpris 3200+skatter = ca: 4800:-

och nu i april kallar de det för kampanj när de ska ha nästan 3000:- mer...hallååååååååå.50:- ???:whistle:

Håller verkligen med Vikingen och man kan undra med tanke på hur dött det var i LOS runt jul & nyår när vi var nere senast.

Har aldrig sett så lite folk under den perioden förut...

Finns med all säkerhet många här som ha så de kan gödsla med det, men många låtsas nog också rätt bra.  :D:whistle:

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller verkligen med Vikingen och man kan undra med tanke på hur dött det var i LOS runt jul & nyår när vi var nere senast.

Har aldrig sett så lite folk under den perioden förut...

Jag hänger med grabbarna!  :yes:

Få faranger var det i Chiang Mai, Phuket, Khao Lak, Krabi och Bangkok.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lamai64,idag har jag ätit hemgjord pyytipanna med rödbetor och ägg,,mummmsss.Mvh Måne  :good:

f-n, nu blev jag sugen på en riktig pytt!  :kort:

Får ta o skrapa ur frysen o fixa till nåt... klockan e mycket(eller lite) så en pytt-frukost skall nog funka  :whistle:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Nu snackar vi ju inte 50-lappar... :kort:

Varför säljs det resor i mars på kampanjpris 3200+skatter = ca: 4800:-

och nu i april kallar de det för kampanj när de ska ha nästan 3000:- mer...hallååååååååå.50:- ???:whistle:

Håller verkligen med Vikingen och man kan undra med tanke på hur dött det var i LOS runt jul & nyår när vi var nere senast.

Har aldrig sett så lite folk under den perioden förut...

Finns med all säkerhet många här som ha så de kan gödsla med det, men många låtsas nog också rätt bra.  :D:whistle:

Vad är det som är så fruktansvärt dyrt?

Ser ingen större skillnad på priserne nu..

9557_Thai_april_maj_gif5e3d7c536e4db578b

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag fick ett Nyhetsbrev från Siam Travel på mailen, som jag delger er ifall någon är intresserad:

header_siam1.jpg  [table]  [tr] [td] [table]  [tr] [td]

Den 8 Februari 2009. Thai Airways delar upp sin Höst / Vår Kampanj 2009 Bästa kund! Nu börjar det röra på sig. Kanske är det så att ni redan börjat få andra resebyråers nyhetsbrev ang. den kommande kampanjen? Vi kommer att uppdatera vår hemsida med alla olika priser och reseperioder under nästa vecka. För Er kunder som är uppskrivna på vår nyhetsbrevslista erhåller härmed förhands info på ett prisexempel som går att bokas. Dessa priser mer förmånliga att boka än till ordinarie priser. Det tåls att påminnas.

Prisexempel:

Res ut mellan 01 April - 09 April

Stockholm - Bankok/Phuket/Krabi från, 5380 kr

Barn mellan 2-15 år (ej fyllda 16år) - 33%. Spädbarn under 2 år utan säte - 90% rabatt.

Res ut mellan 10 April - 14 April

Stockholm - Bangkok/Phuket/Krabi från, 4780 kr

Barn mellan 2-15 år (ej fyllda 16år) - 33%. Spädbarn under 2 år utan säte - 90% rabatt.

Res ut mellan 15 April - 21 Juni

Stockholm - Bangkok/Phuket/Krabi från, 4180 kr

Barn mellan 2-15 år (ej fyllda 16år) - 75%. Spädbarn under 2 år utan säte - 90% rabatt.

Res ut mellan 03 Aug - 01 Okt

Stockholm - Bangkok/Phuket/Krabi från, 4180 kr

Barn mellan 2-15 år (ej fyllda 16år) - 75%. Spädbarn under 2 år utan säte - 90% rabatt.

OBS, Flygskatter tillkommer ca, 1680 kr - 1900 kr.

Då flygskatten ändras varje vecka ber vi er kontakta oss för aktuell flygskatt.

Villkor:

- Ej ombokningsbar, ej återbetalningsbar, ej namnändringar.

- Avbokning endast med separat försäkring, kan bokas genom oss 185kr / person.

- Observera, Betalning och biljettering inom 72 timmar efter bekräftad bokning.

- Om bokning sker mindre än 7dagar innan avresa så måste den skrivas ut omgående.

- Utresa Fre, Lör, Sön tillkommer 300kr.

- Får högst vara borta 1 månad.

[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Blir ju lite dyrare än AOB, Lars, om du lägger på flygskatten - i värsta fall 1900 :-

Är detta den "Thai Airs aprilkampanj", alla pratar om.

Verkar inte omöjligt att få tag i billig biljett under april - hittar flera möjligheter ...

9559_Thai_april_maj2_gif88398ca5d72fcf9e

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Blir ju lite dyrare än AOB, Lars, om du lägger på flygskatten - i värsta fall 1900 :-

Är detta den "Thai Airs aprilkampanj", alla pratar om.

Verkar inte omöjligt att få tag i billig biljett under april - hittar flera möjligheter ...

[attachment=1]

mvh GD

5718:- betalade jag för min höst biljett 21/9-17/10

Link to comment
Dela på andra sajter

Det billigaste man kan få med Thai är 7080:- och det är med start 6 April, det är inte billigt tycker jag med tanke på att det startar en lowseason då, man vill inte vara för länge in i Maj direkt för det blir lite för mycket regndagar då skulle jag tro.

Nu har jag i alla fall bokat biljetter och det vart med Austrian Airlines den 27 mars - 27 April, prislappen vart endast 5800:- inkl.skatter..billigare biljetter, fick åka dom datum vi ville samt att det inte är så mycket sämre plan av vad vi hört.

9 stycken var vi i mitt gäng som bokade där.några till ska boka andra datum.

:yahoo::yahoo::yahoo::yahoo:

Siam Travel vart det som jag bokade med..varken Odenresor eller Jade kunde ens matcha dessa priser, nästan så att dom inte trodde på mig när jag sa vilka biljetter jag fick tag på..inte lätt nu att få billiga biljetter på vettiga datum..ok om man vill åka den 15 april eller nåt sånt, då kan man få för dessa priser...massor av +++++ till Andrè på Siam Travel för mycket bra service

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Ja skulle du bokat på travelpartner.se skulle du kommit ner i 5674/ person... men personlig kontakt e ju värt lite kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntar fortfarande på min Faktura med Thai i höst SiamTravel ringde igår allt klart bara vänta på faktura inte dykt upp än mycket skumt :nono::nono:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också bokat med SiamTravel och André.

2 vuxna 2 barn - ner 16 Mars, sardin klassen och tillbaka 16 April, Premium Economy.

Klappat o klart för runt 25 lappar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, igår arbetade vi för våra många kunders skull för fram tills klockan var ca, 23.30 vi lovade att fakturan skulle komma idag och då vi haft ett EXTREMT hårt tryck har vi inte kunnat göra en enda faktura utan alla dessa kommer att få sina fakturor nu ikväll. Tycker det är himla trist att någon tycka det är något är skummt utan istället ha överseende att det kan dröja något. Varför inte maila oss istället för att skriva om det i ett forum? Tack för ordet ifrån Siam Travel som är just nu den mest hårt arbetade resebyrån för er alla kunder...

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det billigaste man kan få med Thai är 7080:- och det är med start 6 April, det är inte billigt tycker jag

... cut ...

9 stycken var vi i mitt gäng som bokade där.några till ska boka andra datum.

... cut ...

Gå till AOB travel. Välj "endast direktflyg" för att få upp Thai resultat.

Jag hade inga problem med att hitta ovanstående exempel 8-9 april för 5627:-

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

AOB och BIGTRAVEL bland andra har fått sina priser fel i sina online system har jag fått veta ikväll av Big Travel. De jobbar just nu med tekniker för att lösa det. Så alla som hinner boka de priserna kommer göra en god affär... :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Baklagar andresthlm om ni tog illa upp :wai:

Jag ber om ursäkt, men fick mail att jag skulle strax få fakturan det var KL09,14 där av har jag suttit och vänta för jag vill betala så inget strul uppstår.

Men nu är jag införståd med att ni har mycket att göra.

Än en gång ursäkta andresthlm  mitt ordval

Mvh.Ove

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

AOB och BIGTRAVEL bland andra har fått sina priser fel i sina online system har jag fått veta ikväll av Big Travel. De jobbar just nu med tekniker för att lösa det. Så alla som hinner boka de priserna kommer göra en god affär... :P

Hoppas ni köpte igår på tipset...

Idag har dom "fått ordning på torpet"

mvh GD

9647_Thai_april_maj3_gif5a38fa8ff36060e3

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej GD,

Är detta vanlig ekonomiklass? Verkar ju lite väl saftigt pris i så fall...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...