Jump to content
IGNORERAD

Avla barn med Thaifru / flickvän


S m i l e 1

Recommended Posts

S m i l e 1

Hej

 

 

Eran ålder när ni blev föräldrar till hasip-hasip barn ?

 

Bara undrar så vi inte är sent ute med planeringen.

 

Jag 55år (son i Sverige 30år)

Hon 37år (har inga barn ännu)

 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • evert 1

    4

  • Alarik

    3

  • John Khonken

    2

  • S m i l e 1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Hej

 

 

Eran ålder när ni blev föräldrar till hasip-hasip barn ?

 

Bara undrar så vi inte är sent ute med planeringen.

 

Jag 55år (son i Sverige 30år)

Hon 37år (har inga barn ännu)

 

 

Puman

Avla barn, det lät inte särskilt kärleksfullt, ni är för gamla, lägg ner... :wink:

 

 

Vi är 17 år yngre än er och jag tycker det är lite sent, men det är väl upp till er, kör på om det känns rätt...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk nu efter lite, sätt dig själv in i det eventuellt kommande barnets situation. Du kommer att vara minst 56+ när barnet föds, hur pigg du nu än är så kommer DINA ålderskrämpor förr eller senare och barnet får en VÄLDIGT gammal pappa som inte kommer att kunna hänga med barnet. Kommer du att kunna aktivera dig tillräckligt, leka med barnet på barnets vis, förstå varför barnet gör si och så?.

Vi har barnbarn, är själv 60++ tycker att det är väldigt roligt med dessa men gu va jobbigt, förstår inte hur föräldrarna bara orkar med, är väldigt tacksam att vi löste vår hemsjlöjd när vi var unga.

Tycker inte ni ska vara alltför egoistiska utan i första hand tänka på det eventuella barnets framtid - vad skulle du själv tyckt om din pappa varit nästan 70 när du själv blev tonåring?.

För din fru är det däremot inget problem - inte alls ovanligt att kvinnor runt 40 års ålder får barn, men det blir hon som få dra det tunga lasset. Å andra sidan är det kanske inte helt lämpligt att vara föstföderska vid så hög ålder - är inte riktigt insatt i den problematiken.

Vill din fru verkligen ha ett barn - kör på. Är det din ide - tänk om.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är klart att ni ska försöka. Finns både fördelar och nackdelar. Allt beror på ER båda om det blir bra eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

avla får man ju inte göra förrän man sprungit in en stor hög med pengar! Så det blir inte några valpar på många år.

Ändrades av Niro
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk nu efter lite, sätt dig själv in i det eventuellt kommande barnets situation. Du kommer att vara minst 56+ när barnet föds, hur pigg du nu än är så kommer DINA ålderskrämpor förr eller senare och barnet får en VÄLDIGT gammal pappa som inte kommer att kunna hänga med barnet. Kommer du att kunna aktivera dig tillräckligt, leka med barnet på barnets vis, förstå varför barnet gör si och så?.

Vi har barnbarn, är själv 60++ tycker att det är väldigt roligt med dessa men gu va jobbigt, förstår inte hur föräldrarna bara orkar med, är väldigt tacksam att vi löste vår hemsjlöjd när vi var unga.

Tycker inte ni ska vara alltför egoistiska utan i första hand tänka på det eventuella barnets framtid - vad skulle du själv tyckt om din pappa varit nästan 70 när du själv blev tonåring?.

För din fru är det däremot inget problem - inte alls ovanligt att kvinnor runt 40 års ålder får barn, men det blir hon som få dra det tunga lasset. Å andra sidan är det kanske inte helt lämpligt att vara föstföderska vid så hög ålder - är inte riktigt insatt i den problematiken.

Vill din fru verkligen ha ett barn - kör på. Är det din ide - tänk om.

Kloka ord.Som 45 åring så anser jag att jag är för gammal.Det gäller att ha energi då man leker med "småfolket".Det är lindrigt att springa marathon he he.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

 

Eran ålder när ni blev föräldrar till hasip-hasip barn ?

 

Bara undrar så vi inte är sent ute med planeringen.

 

Jag 55år (son i Sverige 30år)

Hon 37år (har inga barn ännu)

 

 

Puman

Du är för gammal.Jag var 45 och nu känns det att jag borde varit några år yngre när jag blev far till vår hasip-hasip(och vi har inte haft några större problem med honom)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

NiceBeaver

Jag pratade med en kollega igår som har barn med en thailändsk tjej. Han är 63, hon 33 och sonen 8. Väldigt stor åldersskillnad och han var 55 när dom fick barn.

Men det är väl deras val. Han bodde ett gäng år i Thailand men flyttade tillbaka hit får några år sedan. Frun och sonen kom hit för ett halvår sedan.

 

I senaste programmet av Radiokorrespondenterna i Sveriges radio tar man upp just detta faktum och hon intervjuar några, både i Thailand och Sverige.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2946

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Känns för mig som att du nog är lite över åren för att fundera på sånt, morsan var 42 och farsan 45 när jag föddes. Det blev en helt annan uppväxt än vad min äldsta bror (som är 15 år äldre) fick. Inga campingturer, resor, aktiviteter eller egenteligen nåt kul då farsan helst ville sitta i stugan när jag var runt 10-15 år och skulle ha uppskattat lite aktivare sommarlov/semestrar.

Dom tog ju väl hand om mig, men när jag såg bilder och super8 filmer av bröderna på resor, lekar, stoj och stim så kändes det som att jag fick en torftigare uppväxt.

 

Jag är inte ens 50 och har då lagt ner tankar på att skaffa ungar just på grund av detta.

 

Sen var det ju en märklig rubrik, ordet "avel" förde tankarna till nåt rasbiologiskt experiment.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.. avla barn gjorde vi, med IVF behandling. Jag var 45 och frugan 36, grabben är snart 1 år och 2 mån. 

Sin ålder känner man bäst själv. Det är mycket jobb och lite sömn och man vill ju hjälpa till så mycket man kan. Det är det värt, helt underbart att vara farssa.

Vi funderade på att skaffa fler men vi kommer nog inte orka det! 

Link to comment
Dela på andra sajter

S m i l e 1

Hej

 

Tack för alla svar både positiva och negativa.

 

Nu väntar jag på svar (Pm:a gärna) från de som var äldre än mej, när de avlade hasip-hasip barn.

 

 

Puman

Link to comment
Dela på andra sajter

Puman, risken är inte liten att du då får vänta förgäves. När man kommit upp i den aktningsvärda ålder som du just är i brukar man ha nog förstånd för att inte hålla på med sådana dumheter :y2:  Köp en hund i stället - tillräckligt med jobb - med hundvalpen :D .

Är det din frus ide - skynda då på - kvinnor ge sig nämligen aldrig. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Fördelen med att ha träffat sitt partner på andra sidan jordklotet och tänker på att skaffa sig en avkomma är ju att inavelskofficienten borde vara synnerligen låg!

Link to comment
Dela på andra sajter

                         Jag var 77. planerar ett barn till. Varför undrar Du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker din ämnesrubrik, mentalt diskvalificerar dig till att bli far, sen kan det med ålder alltid diskuteras.

 

Själv var jag 43 för min yngsta, jag kan tycka det är gränsfall, men det är väl individuellt. 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Embler, du planerar, men tror du inte det mest handlar om torrhosta :heat:

Å andra sidan gör kanske du och Puman det rätta, avla fram en flicka så att ni får någon som kan ta hand om er på ålderns höst för äldrevården är snart nedlagd. :girl_dev:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nordsvensk

Sedan är det väl också att tänka på eventuell ekonomi i fall du går & kolar.
Har din fru arbete?
En livförsäkring räcker nog inte så långt.

Tänkte så att inte din kvarvarande familj blir socialbidrags beroende för sitt uppehälle.

Lån, tillgångar etc kan vara värda att se över.

 

Eller är detta ännu ett troll inlägg?

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan var 32 och jag 41 när vi fick vår dotter.

Fast då hade vi jobbat på det i fem - sex år innan det tog. 

Link to comment
Dela på andra sajter

49 med en 3åring och mer eller mindre ensam vårdnadshavare..

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina grannar hemma i Svedala, Falanger han 53 hon 34 när de fick sitt första barn har två nu , verkar funka hur bra som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest J666

Å jag tycker jag börjar bli gammal. Fan hälften av er borde ju ha "farfars-ledigt" istället för pappaledigt som han säger i stefan å krister. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Okey jag erkänner. När Maria föddes var jag 53 år. Frugan tyckte jag behövde ett eget barn också. Det var hennes förslag. Det kan jag säga under den tiden var man i paradiset. Nu när Maria blir större och större är det helt underbart. Ångrar inte en sekund. Bara att se Maria varje dag är en stor lycka. Få se hennes leende när man kommer hem. Värt allt

Så Puman kör hårt

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner man sig för trött för barn redan när man är drygt 40 är det hög tid att sätta igång att träna :)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...