Jump to content
IGNORERAD

hur skicka pengar till kina konto från sverige ?


Nicholas

Recommended Posts

vill köpa lite saker i kina men vare sig skandiabanken eller SEB kan skicka pengar till kina konto.

 

Skandiabanken definitivt inte, och SEB inte över sitt interetkontor iallafall.

 

någon som har tips på hur man kan få över dom ?

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

tyvvär är Forex återförsäljare för western union, så räkna med kostnader, här är länken

http://www.forex.se/Ovriga-tjanster/Skicka-pengar/

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

vill köpa lite saker i kina men vare sig skandiabanken eller SEB kan skicka pengar till kina konto.

 

Skandiabanken definitivt inte, och SEB inte över sitt interetkontor iallafall.

 

någon som har tips på hur man kan få över dom ?

 

Går det inte att betala med kort?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem med PayPal och Swedbank, funkar för mig, kortbetalningar med Master Card funkar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt grejer från Kina och betalat via mitt Handelsbanken konto utan problem. Har man bara mottagarens namn, Kina bankens namn, konto nummer, IBAN och SWIFT/BIC så ska det inte va nåra problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem med PayPal och Swedbank, funkar för mig, kortbetalningar med Master Card funkar med.

PayPal har väl inget med Swedbank att göra, det kräver att mottagaren också använder PayPal.

Vilket denna leverantör inte gjorde.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har beställt grejer från Kina och betalat via mitt Handelsbanken konto utan problem. Har man bara mottagarens namn, Kina bankens namn, konto nummer, IBAN och SWIFT/BIC så ska det inte va nåra problem

Jo.

Problemet var att jag hade bara skandiabanken och seb att välja på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade pengarna med Western Union, allt klart, för ögonblicket.

Link to comment
Dela på andra sajter

PayPal har väl inget med Swedbank att göra, det kräver att mottagaren också använder PayPal.

Vilket denna leverantör inte gjorde.

Jag menar att jag betalar med PayPal eller överför pengar med Swedbank eller betalar med kort.

Därför har jag flera olika alternativ att betala. 

I värsta fall så Western Union funkar med men det är dyrt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu bättre är väl att få in på egna kontot??  :nyam:  :drinks:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...