Jump to content
IGNORERAD

Thaiaffärer


Ubon

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev stefan5300:

 

Varför är inte pet-flaskor en bra lösning, de går ej sönder vid transport, systembolaget säljer ju viner i både pet-flaskor ocg tetra, det är ju prerfekt.

 

Nu är det du som kommer med osanningar, jag bad er inte skicka några gratisprover, jag bad er skicka några flaskor, kostnad för detta och ditt bankkonto, då skrev du att vinet skulle vara gratis om jag betalade frakten.

 

Det går mycket bra att ta kontakt med ett företag om man behöver något, jag tog kontakt med en bonde i en by på Öland där jag är uppväxt och frågade om han hade bruna bönor som jag skulle ta med till Thailand, han frågade hur många kilo jag ville ha, vissa är om och kring sig andra inte.

 

Jag gillar vin så jag ville bedömma hur din frus vin och själv avgöra hur det smakar, inte läsa på forumet vad andra skriver hur det smakar, är det något fel med det?

 

Du skrev ju att du ville ha feedback på hur vinet smakade och det hade ni fått om ni skickat något, är ingen vinkännare men känner dock skillnad på vin och vinäger.

Missuppfattning broder, vi har alltid pratat om prover i små mängder, varför skulle vi ge bort vårt vin till någon okänd kostnadsfritt, vi ger i vissa fall bort vårt vin till närmaste vänner och i vissa fall goda kunder i form av presenter, om någon vill prova vårt vin i våra vanliga förpackningar så är det bara att köpa till ordinarie pris, det är en viss skillnad om någon bonde på Öland ger bort några kilo bönor, är skeptisk till att du vet något om vin framställning när du jämför det med någon bön bonde på Öland, vårt vin är designat för att passa den Asiatiska marknaden så troligen faller det inte in i ditt smaksinne, vårt vin är dessert vin alltså inte bordsvin och det är en viss skillnad som du troligen känner till, i vilket fall som helst har frun nått stora framgångar hittills, hon säljer i princip ut hela årsproduktion, omsätter 2.4 milj. bath, för att möta framtida efterfrågan är vi nu inne i valet och kvalet att expandera ytterligare men då krävs att vi anställer ett antal personer vilket vi är lite tveksamma till, vi har hela tiden haft tanken på att hålla det till micro winery, men det får framtiden utvisa, så här långt är det en framgångs saga  utan dess like vilket vi inte hade förväntat oss när vi startade 2011, men som jag nämnt tidigare är du hjärtligt välkommen att besöka oss på någon av dom mässorna vi deltar på eller besöka oss hemma för gratis provsmakning av samtliga av våra produkter, för dom som inte konsumerar alkohol har vi även mulberry tea, besök oss gärna på t.ex Facebook. 

Våra produkter är ekologiska och 100% naturliga, helt utan tillsatser, m.a.o passar det inte i PET förpackning.

 

Chan2014

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    36

  • stefan5300

    19

  • Soengsang

    8

  • Scandinaviancorner

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Du gör bra reklam för ditt vin må jag säga..

Om du vill ha lite expert hjälp att marknadsföra din verksamhet är det bara att du hör av dej, men det kostar lite guld så klart?.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Soengsang:


Att vara spydig i alla inlägg och samtidigt särskriva ser rätt fånigt ut, men gissar att vinägern sakta o säkert släcker de få celler som finns kvar?

Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

Och när har en sjöbuse som du plötslig blivit någon expert på Svenska språket, det blir bara töntigt i kubik, med tanke på ditt senaste besök hos SC förstår jag dej.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Chan2014:

Missuppfattning broder, vi har alltid pratat om prover i små mängder, varför skulle vi ge bort vårt vin till någon okänd kostnadsfritt, vi ger i vissa fall bort vårt vin till närmaste vänner och i vissa fall goda kunder i form av presenter, om någon vill prova vårt vin i våra vanliga förpackningar så är det bara att köpa till ordinarie pris, det är en viss skillnad om någon bonde på Öland ger bort några kilo bönor, är skeptisk till att du vet något om vin framställning när du jämför det med någon bön bonde på Öland, vårt vin är designat för att passa den Asiatiska marknaden så troligen faller det inte in i ditt smaksinne, vårt vin är dessert vin alltså inte bordsvin och det är en viss skillnad som du troligen känner till, i vilket fall som helst har frun nått stora framgångar hittills, hon säljer i princip ut hela årsproduktion, omsätter 2.4 milj. bath, för att möta framtida efterfrågan är vi nu inne i valet och kvalet att expandera ytterligare men då krävs att vi anställer ett antal personer vilket vi är lite tveksamma till, vi har hela tiden haft tanken på att hålla det till micro winery, men det får framtiden utvisa, så här långt är det en framgångs saga  utan dess like vilket vi inte hade förväntat oss när vi startade 2011, men som jag nämnt tidigare är du hjärtligt välkommen att besöka oss på någon av dom mässorna vi deltar på eller besöka oss hemma för gratis provsmakning av samtliga av våra produkter, för dom som inte konsumerar alkohol har vi även mulberry tea, besök oss gärna på t.ex Facebook. 

Våra produkter är ekologiska och 100% naturliga, helt utan tillsatser, m.a.o passar det inte i PET förpackning.

 

Chan2014

 

 

 

Du kan ju publicera våra 9 PM mellan varandra från Maj 2015. så kan ju folk själva bedömma saker och ting.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha lite expert hjälp att marknadsföra din verksamhet är det bara att du hör av dej, men det kostar lite guld så klart[emoji4].

 

Chan2014


Och när har en sjöbuse som du plötslig blivit någon expert på Svenska språket, det blir bara töntigt i kubik, med tanke på ditt senaste besök hos SC förstår jag dej.

 

Chan2014


Du måste lida av någon slags obyggdsproblem, det är nog inte bra för dig att vara i vinägerångorna för mycket.
Ensamhet kan få den bäste o bli bittergubbe.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Du kan ju publicera våra 9 PM mellan varandra från Maj 2015. så kan ju folk själva bedömma saker och ting.

Får gå tillbaka och kolla, återkommer snarast, nu är det ju som jag förklarat för dej i tidigare inlägg att Thailändska posten inte godkänner vätskor, det var anledningen av dröjsmålet, 

 

Precis nyss, skrev Soengsang:

 


Du måste lida av någon slags obyggdsproblem, det är nog inte bra för dig att vara i vinägerångorna för mycket.
Ensamhet kan få den bäste o bli bittergubbe.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Det är nog det minsta jag är, bitter, jag njuter varje gång jag kommer hem efter mässorna, njuter av lugnet, alla mina djur, det är livskvalitet för mej, nu är det stor skillnad på min vad du kallar obygden och din i Isaan, i frun obyggd norr om Buriram skulle jag inte stå ut mer än högst någon dag, dom få gånger jag av någon outgrundlig anledning jag måste besöka infödings byn föredrar jag att köra t.o.r samma dygn, frun har sin mor i livet, hon kommer hit ganska ofta och tar hand om våra djur när vi åker på mässor och av andra anledningar, det är för mej den perfekta setup en,  och då får frun tillfälle att umgås med sin mor.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Du kan ju publicera våra 9 PM mellan varandra från Maj 2015. så kan ju folk själva bedömma saker och ting.

Stefan, du har delvis rätt eftersom jag har uppfattat det som du var intresserad av smakprov och då bjuder jag givetvis det kostnadsfritt, nu har vi inga lämpliga förpackningar för smakprov, jag måste ha missuppfattat att du ville köpa samtliga av vårt sortiment, men det hade inte hjälp då vi i det läget inte hade någon lösning på att skicka vin inom Thailand, ber om ursäkt för detta, nu har vi en bra lösning på att skicka, snabbt och billigt dörr till dörr, så om du nu sväljer din tjurighet så är du givetvis välkommen tillbaka.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Soengsang:

 


Du måste lida av någon slags obyggdsproblem, det är nog inte bra för dig att vara i vinägerångorna för mycket.
Ensamhet kan få den bäste o bli bittergubbe.


Sent from my SM-A910F using Tapatalk
 

 

Tycker nog det är du som lider av någon form av lappsjuka och obyggdsproblem, då tänker jag närmast på ditt besök hos SC, du är iväg och jobbar häcken av dej månader vis, av bilderna att döma reser du singel ner till SC för att träffa dina idoler, i mina ögon tyder det på ett visst obyggdsproblem, men jag kan ha fel, det är en viss skillnad mellan oss två, jag är pensionär sedan 10 år, mitt liv och leverne har jag valt själv, och hur fan tror du jag är bitter och ensam om jag har valt min livsstil själv utan yttre påverkan.

Chan2014

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Chan2014:

ner till SC för att träffa dina idoler

 

Haha en gammal arbetskamrat.

För övrigt reser jag en del själv, alla behöver lite egentid.

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Chan2014:

Får gå tillbaka och kolla, återkommer snarast, nu är det ju som jag förklarat för dej i tidigare inlägg att Thailändska posten inte godkänner vätskor, det var anledningen av dröjsmålet, 

 

Det är nog det minsta jag är, bitter, jag njuter varje gång jag kommer hem efter mässorna, njuter av lugnet, alla mina djur, det är livskvalitet för mej, nu är det stor skillnad på min vad du kallar obygden och din i Isaan, i frun obyggd norr om Buriram skulle jag inte stå ut mer än högst någon dag, dom få gånger jag av någon outgrundlig anledning jag måste besöka infödings byn föredrar jag att köra t.o.r samma dygn, frun har sin mor i livet, hon kommer hit ganska ofta och tar hand om våra djur när vi åker på mässor och av andra anledningar, det är för mej den perfekta setup en,  och då får frun tillfälle att umgås med sin mor.

Chan2014

 

Nä det har du aldrig förklarat men det står väl också i våra PM om så är fallet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Stefan, du har delvis rätt eftersom jag har uppfattat det som du var intresserad av smakprov och då bjuder jag givetvis det kostnadsfritt, nu har vi inga lämpliga förpackningar för smakprov, jag måste ha missuppfattat att du ville köpa samtliga av vårt sortiment, men det hade inte hjälp då vi i det läget inte hade någon lösning på att skicka vin inom Thailand, ber om ursäkt för detta, nu har vi en bra lösning på att skicka, snabbt och billigt dörr till dörr, så om du nu sväljer din tjurighet så är du givetvis välkommen tillbaka.

Chan2014

 

Delvis rätt, sluta med dina skitskriverier och se nu till att publicera våra PM från 29 Maj 2015 om vinet, där är ju allt skrivet svart på vitt.

 

Har haft höga tankar om dig och försökt försvara dig mot andra skribenter men de tankarna är nog snart bortblåsta.

 

Se nu för fan till att publicera våra PM om vinet så räddar du ju lite av din heder, annars gör jag det med din tillåtelse.

 

Ja jag blir tjurig när folk gör efterkonstrutioner på vad som är sant.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

@stefan5300 & @Chan2014

Jag vet inte varför ni tjafsar öppet. Jag bryr mig inte om vem av er som har rätt och fel i vad som hände förut. 

Kanske finns det andra på forumet som bryr sig. 

 

Men jag tycker det är bättre att fixa till en provsmakning, kanske se bryggeriet. 

Jag är i Sverige så jag kan inte just nu.

 

Men för er som bor i Thailando borde det gå att fixa till en provsmakning och om vilja finns, se anläggningen. 

 

Ta lite bilder från eventet och publicera dom. Var bor du @Chan2014? Finns säkert några MPR som inte har allt för långt till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

@stefan5300 & @Chan2014

Jag vet inte varför ni tjafsar öppet. Jag bryr mig inte om vem av er som har rätt och fel i vad som hände förut. 

Kanske finns det andra på forumet som bryr sig. 

 

Men jag tycker det är bättre att fixa till en provsmakning, kanske se bryggeriet. 

Jag är i Sverige så jag kan inte just nu.

 

Men för er som bor i Thailando borde det gå att fixa till en provsmakning och om vilja finns, se anläggningen. 

 

Ta lite bilder från eventet och publicera dom. Var bor du @Chan2014? Finns säkert några MPR som inte har allt för långt till dig.

 

Vi är väl inte de första som tjafsar på forumet öppet eller, jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har inte någon lust att åka cirka 100 mil för att de deras vinproduktion.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

@stefan5300 & @Chan2014

Jag vet inte varför ni tjafsar öppet. Jag bryr mig inte om vem av er som har rätt och fel i vad som hände förut. 

Kanske finns det andra på forumet som bryr sig. 

 

Men jag tycker det är bättre att fixa till en provsmakning, kanske se bryggeriet. 

Jag är i Sverige så jag kan inte just nu.

 

Men för er som bor i Thailando borde det gå att fixa till en provsmakning och om vilja finns, se anläggningen. 

 

Ta lite bilder från eventet och publicera dom. Var bor du @Chan2014? Finns säkert några MPR som inte har allt för långt till dig.

 

Vi är väl inte de första som tjafsar på forumet öppet eller, jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har inte någon lust att åka cirka 100 mil för att de deras vinproduktion.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

 

Vi är väl inte de första som tjafsar på forumet öppet eller, jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har inte någon lust att åka cirka 100 mil för att de deras vinproduktion.

Han säger ju själv att vinet är gjort för den asiatiska marknaden och det säger väl en del, så varför bry sej.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jive:

Han säger ju själv att vinet är gjort för den asiatiska marknaden och det säger väl en del, så varför bry sej.

Exakt så varför bry sig, men lite häftigt är det allt att någon bonnläpp har fått till något, inte så vanlig.

 

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Vi är väl inte de första som tjafsar på forumet öppet eller, jag vill bara att rätt ska vara rätt. Jag har inte någon lust att åka cirka 100 mil för att de deras vinproduktion.

100 mil nu tar du väl ändå i.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

@stefan5300 & @Chan2014

Jag vet inte varför ni tjafsar öppet. Jag bryr mig inte om vem av er som har rätt och fel i vad som hände förut. 

Kanske finns det andra på forumet som bryr sig. 

 

Men jag tycker det är bättre att fixa till en provsmakning, kanske se bryggeriet. 

Jag är i Sverige så jag kan inte just nu.

 

Men för er som bor i Thailando borde det gå att fixa till en provsmakning och om vilja finns, se anläggningen. 

 

Ta lite bilder från eventet och publicera dom. Var bor du @Chan2014? Finns säkert några MPR som inte har allt för långt till dig.

Det är några från forumet som har varit här, alla är välkomna om dom har vägarna förbi.

 

Chan2014 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Chan2014:

100 mil nu tar du väl ändå i.

Chan2014

 

Hur långt är det då?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Chan2014:

Exakt så varför bry sig, men lite häftigt är det allt att någon bonnläpp har fått till något, inte så vanlig.

 

Chan2014

Nja, det finns mycket go i damerna från den thailändska landsbygden, det ser jag ofta hos min egen fru. I många fall är det dock en farang som håller tillbaka deras kreativitet, men tydligen dock inte i ditt/ert fall. Bra!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Persistant:

Hej CHAN2014

Älskar vin , var kan man få prova 

Hoppas bättre än Hua Hin Vine Yard

Persistant

 

Vi producerar dessert vin av frukt, alltså inte bordsvin som uteslutande är gjort på druvor, frukten producerar vi själva från vår ekologiska farm, en natur produkt helt utan tillsatser, du kan prova hemma hos oss eller på någon av dom mässorna vi deltar på.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...