Jump to content
IGNORERAD

Ta ut pengar i Thaibank


Downlake

Recommended Posts

Var på banken (Siam Comercial) idag och tänkte ta ut lite pengar, 150 000 baht med mitt svenska köpkort, Swedbank, Mastercard.

 

Har aldrig varit några problem förut, har tagit ut många gånger och större summor, senast i december 2014.

Då jag hade guesthouse så hänvisade jag alltid gästerna till bankerna då de skulle ta ut pengar och de fungerade ju klockrent, men det var ju iofs ett par år sen.

 

Nu frågade de ifall det var debit or creditcard och jag svarade debit eftersom jag inte har någon kredit, de hänvisade mej då till ATM och sa att det kommit nya bestämmelser.

 

Det innebär ju lite problem då man bara kan ta ut 15 000 skr i veckan och bara 20 000 baht per gång.

 

Så mina funderingar är, stämmer det?

Någon som upplevt samma sak?

 

Har upplevt att detta varit det bästa och billigaste sättet att använda pengar till ex vis husbygge.

Vid överföring från Swedbank till Siam så försvann det alltid 3-4 000 baht i olika avgifter utöver de som banken säger att det ska kosta. Har provat att betala alla avgifter från både avsändar- och mottagarkontot.

 

Ska prova att lägga till kredit på mitt bankkort och säga att det är ett kreditkort, borde ju fungera och hoppas att det går att göra härifrån Thailand.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...