Jump to content
IGNORERAD

Köpa kassaskåp


Niro

Recommended Posts

Är det någon som vet något om kassaskåp? Jag ska köpa ett större och lite säkrare än de som brukar finnas på hotellrum.

Kanske 50kg eller så. Ska jag välja elektronisk kod eller ett med den klassiska snurrhjuls låset?

Är det något speciellt märke som är säkrare än andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Två mil väster om Chantaburi har jag ett skåp ståendes.För 5 år sedan kostade det 6000 Thb.

Det används inte och är till salu. tror att det väger ca 50 kg.

mins inte storleken men A4 pärmar går in.

Det har snurrhjul plus nyckel.

 

Är du intresserad så PM:a mig

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet något om kassaskåp? Jag ska köpa ett större och lite säkrare än de som brukar finnas på hotellrum.

Kanske 50kg eller så. Ska jag välja elektronisk kod eller ett med den klassiska snurrhjuls låset?

Är det något speciellt märke som är säkrare än andra?

Först och främst ska du kolla så att du inte köper ett dokumentskåp. Det Har bra brandskydd men inte mycket till inbrottsskydd.

Ett Värdeskåp har bra inbrottsskydd men inget brandskydd.

Ett betongfyllt kassaskåp har oftast båda egenskaperna.

Kan du hålla rätt på nyckeln och hålla den för dig själv så anser jag att det är bästa alternativet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall du ha skåpet till,förvara? Bara du vet. Så jag håller med thomas001. Åk till dem stora varuhusen. Så får du säkert vad du behöver. Ev säkerhetsvakter betongbunker el dyl. Får du kolla med G4S i Thailand el liknande företag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst ska du kolla så att du inte köper ett dokumentskåp. Det Har bra brandskydd men inte mycket till inbrottsskydd.

Ett Värdeskåp har bra inbrottsskydd men inget brandskydd.

Ett betongfyllt kassaskåp har oftast båda egenskaperna.

Kan du hålla rätt på nyckeln och hålla den för dig själv så anser jag att det är bästa alternativet.

Jag tänker förvara lite papper och alt mitt guld i skåpet. Så det är bra om det både är brandskyddat och inbrottssäkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Global House och dom andra stora byggvaruhusen har allt från små till stora att välja på.

Jag inbillar mig att de skåpen man kan köpa på varuhusen inte är så bra. Jag vill ha något som inte går att öppna med en tandpetare och ett sugrör.

Om det finns en låssmed som kan rekommendera ett bra märke. Eller om någon känner en tjuv så hade det kanske varit bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet något om kassaskåp? Jag ska köpa ett större och lite säkrare än de som brukar finnas på hotellrum.

Kanske 50kg eller så. Ska jag välja elektronisk kod eller ett med den klassiska snurrhjuls låset?

Är det något speciellt märke som är säkrare än andra?

Du får nog hyra ett bankfack, verkar vara skrämmande lätt att bryta sig in i ett vanligt kassaskåp.

https://www.youtube.com/watch?v=BjHnklj6PAs

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker förvara lite papper och alt mitt guld i skåpet. Så det är bra om det både är brandskyddat och inbrottssäkert.

Vi har en Leeco 704 PL  380 kg tung ska klara brand i 2 timmar. ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog hyra ett bankfack, verkar vara skrämmande lätt att bryta sig in i ett vanligt kassaskåp.

https://www.youtube.com/watch?v=BjHnklj6PAs

 

Fritz..

De boxarna som sitter i de flesta hotel öppnars enkelt med en potatis! Det är därför jag frågar. Kanske lika säkert att gräva ner värdesakerna på något hemligt ställe.

Kanske fem steg ner mot vattnet från Miss Chang och sedan tre snubbel åt vänster. Det är ingen som kommer att leta där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som vet något om kassaskåp? Jag ska köpa ett större och lite säkrare än de som brukar finnas på hotellrum.

Kanske 50kg eller så. Ska jag välja elektronisk kod eller ett med den klassiska snurrhjuls låset?

Är det något speciellt märke som är säkrare än andra?

Har Du ingen Thaifru säkrare skåp finns inte släpper inte ifrån sig 1B !!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Du ingen Thaifru säkrare skåp finns inte släpper inte ifrån sig 1B !!

Trotts att hon är en drake så är hon inte den typ av drake som ligger och ruvar på guldet dygnet runt. I bland flyger hon iväg till shoping centert och låter kortet gå varmt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle om jag hade något av värde hyra en bankfack.

Skall mycket i  om ett kassaskåp skall betala sig.

Med kylning kanske några Chang :wink:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle om jag hade något av värde hyra en bankfack.

Skall mycket i  om ett kassaskåp skall betala sig.

Det är inte så enkelt att hyra bankfack i Thailand. Inte alla banker har dem och det kan vara väntetid. Jag är inte helt säker på hur det fungerar men har läst om säkerhetsvakter som plundrat bankfack här i landet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte hyr bankfack, vilket är det säkraste, så leta upp någon specialaffär för kassaskåp i ChinaTown.

Jag har sett såna när jag rantat runt där, men kommer inte ihåg exakt var.

Kineserna brukar vara väldigt om sig och kring sig när det gäller deras pengar och guld.

 

Ska vara med kraftig och tung dörr, kraftiga låskolvar helst både på sidan och upp/nere samt självlåsande på gångjärnssidan.

Försök hitta ett som du kan gjuta in med betong emot golvet/väggen.

 

Ett vanligt går också att gjuta in om man gör en bur av armeringsjärn runt och sen en form av plywood/fiberboard på sidorna.

Ett par säckar portland-cement, sand och kross i formen, så är det ingen tjuv som ens gör sig besväret ge sig på det.

 

Om du gjuter in det mot golv och en vägg på bakom & på låssidan, så kommer tjuven inte åt att bryta i dörrspringan. Det räcker inte att bulta det i golv/vägg om det bara väger runt 50Kg. Tjuvarna bryter loss det och bär i väg med det för att öppna nån annan stans.

 

Det på videon verkar vara av väldigt tunn plåt och mera att betrakta som ett brandsäkert värdeskåp, inget kassaskåp.

 

Nyckel och ratt är det som gäller. Såna där batteridrivna digitala leksakslås brukar dom hitta på sätt att lura.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så enkelt att hyra bankfack i Thailand. Inte alla banker har dem och det kan vara väntetid. Jag är inte helt säker på hur det fungerar men har läst om säkerhetsvakter som plundrat bankfack här i landet.

Det gör de här hemma också.

Glest befolkat så det händer inte så ofta.

Läste om en vakt som skulle vakta i Norge för länge sedan på en bank som hade problem med dörren.

Han skaffade en kofot och bröt upp alla.

Litar dock alla gånger mer på en bankfack än ett skåp hemma om tillgång finns.

Bara att du skriver här signalerar till de oärliga att du har värdesaker hemma :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte hyr bankfack, vilket är det säkraste, så leta upp någon specialaffär för kassaskåp i ChinaTown.

Jag har sett såna när jag rantat runt där, men kommer inte ihåg exakt var.

Kineserna brukar vara väldigt om sig och kring sig när det gäller deras pengar och guld.

 

Ska vara med kraftig och tung dörr, kraftiga låskolvar helst både på sidan och upp/nere samt självlåsande på gångjärnssidan.

Försök hitta ett som du kan gjuta in med betong emot golvet/väggen.

 

Ett vanligt går också att gjuta in om man gör en bur av armeringsjärn runt och sen en form av plywood/fiberboard på sidorna.

Ett par säckar portland-cement, sand och kross i formen, så är det ingen tjuv som ens gör sig besväret ge sig på det.

 

Om du gjuter in det mot golv och en vägg på bakom & på låssidan, så kommer tjuven inte åt att bryta i dörrspringan. Det räcker inte att bulta det i golv/vägg om det bara väger runt 50Kg. Tjuvarna bryter loss det och bär i väg med det för att öppna nån annan stans.

 

Det på videon verkar vara av väldigt tunn plåt och mera att betrakta som ett brandsäkert värdeskåp, inget kassaskåp.

 

Nyckel och ratt är det som gäller. Såna där batteridrivna digitala leksakslås brukar dom hitta på sätt att lura.

Tack för ett bra svar. Ungefär så här fårr det bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör de här hemma också.

Glest befolkat så det händer inte så ofta.

Läste om en vakt som skulle vakta i Norge för länge sedan på en bank som hade problem med dörren.

Han skaffade en kofot och bröt upp alla.

Litar dock alla gånger mer på en bankfack än ett skåp hemma om tillgång finns.

Bara att du skriver här signalerar till de oärliga att du har värdesaker hemma :wink:

Jag är inte rikare än någon annan men vill behålla de få saker jag har av värde. Jag har mitt pass, ett 14 karats guld kors från min konfirmation och en fin ölburk från Tuborg som jag hittat i ett dike. Jag pratar om den gamla burken, den som är gjord i riktig plåt och inte billig alluminium.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker förvara lite papper och alt mitt guld i skåpet. Så det är bra om det både är brandskyddat och inbrottssäkert.

 

Köp ett skåp, vilket som och lägg lite krafs där, dina värdefulla prylar lägger du på ett dolt ställe.'

Har funkat för mej vid inbrott i sverige.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

och en fin ölburk från Tuborg som jag hittat i ett dike.

 

 

post-3356-0-99809700-1424641661_thumb.jp

 

Min är inte så fin för den har också legat i ett dike.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag hade inbrott hemma i Thailand så hade jag ett skåp som var en ganska enkelt men det var fastskruvat i både vägg och bänkskiva. De fick inte loss det. De hade förstört skåpet men fick inte upp det.

Så se till att det är fastskruvat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle inte lita på banken då det gäller fysiska eller digitala pengar ens.Köp fysiskt guld eller silver och förvara det utanför banksystemet.Nu när bail-in taktiken skrivits in i lagarna.100.000€ garanti gäller bara vid ett mindre scenario.Cypern var ett test där dom tog småspararnas pengar och det kommer att följas av EU etc.Man får inte ha guldmynt eller pengar i facken och det finns heller inget sätt att bevisa att ditt bankfack innehåller det du säger.

Guldet har varit pengar i tusentals år och vi kommer att bli tvungna att gå tillbaka till att pengarna är uppbackade av guld igen.

 

Igenom hela historien så har alla tidigare fiat-pengar gått ner till 0 i värde. Historiskt sett brukade en fiat valuta hålla som längst 20-30 år.Alla valutor idag är fiat.Euro sedan 2002 och dollarn sedan redan 1971 då Nixon blev tvungen att ta det uppbackade guldet från USA-dollarn.Men den sjunger verkligen på sista versen nu.

 

P.S Grattis till att du är en av de få privatpersoner idag som har guld 24k ?. Nu när det kommer att bli en omfördelning av rikedomar igen.Bara att denna gången så kommer det att bli den största igenom alla tider.

 

Fiatpengar är pengar som har ett värde enbart på grund av att den institution som ger ut dessa pengar säger att de är värda något. Institutionen är i praktiken alltid en stat. Fiatpengar saknar myntfot och har endast begränsad täckning av till exempel en guldreserv.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...