Jump to content
IGNORERAD

Trafikpolisens arbete


leifen

Recommended Posts

Ser ni någon skillnad i hur poliserna arbetar efter årsskiftet mot tidigare.

 

Här i Chaiyaphum hade inte ens trafikpolis och vanlig polis hjälm på huvudet före nyår och nu har alla poliser det.

 

Hela staden var hjälmlös av moppeförarna och nu plötsligt har nästan alla hjälm på morgon och eftermiddag men inte på kvällen.

 

Regelbundna kontroller varje morgon av i snitt tio poliser där man med röda konor delat av körbanan och vinkar in så många man hinner.

 

Ett mobilt kontor är upprättat där böter skrivs ut på löpande band mot kvitton.

 

Ser detta varje morgon när jag tar promenaden eller cykelturen in till city för motion och träning.

 

Inte en enda dag utan kontroller i någon del av city.

Hjälm, rödljus, försäkring skatt, överlast mm.

 

 

Hur som helst är jag positiv till förbättringen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ju inte riktigt jämföra du jag inte var har innan nyår men körde ner till Pattaya från Korat för en vecka sedan blev stoppad i 4 kontroller längs vägen, igår så körde jag från Pattaya till Koh Chang såg inte en polis längs vägen.

Så det kanske beror på vart man är???

Och ikväll så ska jag köra upp till Kai Bae beach från Lonely beach så hoppas att jag inte behöver se dom då heller ;)

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

I Lampang har folk kört med hjälm i åratal.

Men på kvällen jobbar inte trafikpolisen och då är det lite si och så med hjälm.

Songkran har amnesti från alla regler verkar det som, då åker hjälmarna av, bla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ni någon skillnad i hur poliserna arbetar efter årsskiftet mot tidigare.

 

Här i Chaiyaphum hade inte ens trafikpolis och vanlig polis hjälm på huvudet före nyår och nu har alla poliser det.

 

Hela staden var hjälmlös av moppeförarna och nu plötsligt har nästan alla hjälm på morgon och eftermiddag men inte på kvällen.

 

Regelbundna kontroller varje morgon av i snitt tio poliser där man med röda konor delat av körbanan och vinkar in så många man hinner.

 

Ett mobilt kontor är upprättat där böter skrivs ut på löpande band mot kvitton.

 

Ser detta varje morgon när jag tar promenaden eller cykelturen in till city för motion och träning.

 

Inte en enda dag utan kontroller i någon del av city.

Hjälm, rödljus, försäkring skatt, överlast mm.

 

 

Hur som helst är jag positiv till förbättringen

Ingen förbättring alls, så där har det varit i Udon många år, och dom där kvittona är bara spel för galleriet i många fall.

Om det skulle vara så att poliserna orkade arbeta kvällsskift fick dom in så mycket mer i "utanhjälmkassan" att dom kunde införa 4 dagarsvecka!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen förbättring alls, så där har det varit i Udon många år, och dom där kvittona är bara spel för galleriet i många fall.

Om det skulle vara så att poliserna orkade arbeta kvällsskift fick dom in så mycket mer i "utanhjälmkassan" att dom kunde införa 4 dagarsvecka!

Lugn Baa, snart drabbas ni också av riktigt polisarbete.

Vet att det finns ett kvällsskift i Korat som kör med kontroller av alkohol mm. men dom opererar på samma gata och samma checkpoint varje kväll så det är lätt att undvika dom.

 

Enligt ett rykte så har Udon haft kontroller av nykterhet i många år på kvällstid.

 

Här i Chaiyaphum ser jag inga ännu på kvällen men tar cykeln när jag dricker till.

 

Tänkte på en holländare som jag umgicks med en tid i Udon som var rabiat mot alla thai som körde i fyllan,

fast han själv åkt dit fem gånger för styrfylla.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn Baa, snart drabbas ni också av riktigt polisarbete.

Vet att det finns ett kvällsskift i Korat som kör med kontroller av alkohol mm. men dom opererar på samma gata och samma checkpoint varje kväll så det är lätt att undvika dom.

Enligt ett rykte så har Udon haft kontroller av nykterhet i många år på kvällstid.

Här i Chaiyaphum ser jag inga ännu på kvällen men tar cykeln när jag dricker till.

Tänkte på en holländare som jag umgicks med en tid i Udon som var rabiat mot alla thai som körde i fyllan,

fast han själv åkt dit fem gånger för styrfylla.

Kvällsskiftet fanns redan för ett par år sen då du fyllde 60, blev stoppad på hemvägen på blåskontroll, som tur var hade jag tagit med en chaufför.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugn Baa, snart drabbas ni också av riktigt polisarbete.

Vet att det finns ett kvällsskift i Korat som kör med kontroller av alkohol mm. men dom opererar på samma gata och samma checkpoint varje kväll så det är lätt att undvika dom.

 

Enligt ett rykte så har Udon haft kontroller av nykterhet i många år på kvällstid.

 

Här i Chaiyaphum ser jag inga ännu på kvällen men tar cykeln när jag dricker till.

 

Tänkte på en holländare som jag umgicks med en tid i Udon som var rabiat mot alla thai som körde i fyllan,

fast han själv åkt dit fem gånger för styrfylla.

Stämmer bra det, och dom spärrar i princip av alla möjligheter till smitvägar, bra polisarbete men lagen är för ihålig, kan du betala böterna på plats och inte är helt utslagen får du köra vidare. Korkat, men så är lagen skriven, eller i alla fall tolkad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...