Jump to content
IGNORERAD

Ladda ned fria drivers, var?


Kim

Recommended Posts

Behöver uppdatera drivrutinerna till grafikkortet på min stationära dator

Radeon X850 XT 6.14.10.6512

Radeon X850 XT Secondary 6.14.10.6512

Men blir tokig av att söka efter free downloads eftersom dom enda downloads jag hittar är diverse program som underrättar mig om hur många av mina drivers som behöver uppdateras och sedan erbjuder mig kontinuerliga uppdateringar mot en kostnad på runt 30 euro. Men jag vill ju inte ha kontinuerliga uppdateringar utan bara just dessa två till grafikkortet.  :diablo:

Borde väl gå att hitta någonstans på internet och hoppas att någon här vet var jag antingen kan ladda ned drivrutinerna fritt, alternativt mot betalning men bara dom drivers jag behöver och inte fler. Finns det några experter på detta här på MPR så skulle jag bli själaglad?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alltså du menar att du inte finner dem här...

http://ati.amd.com/support/driver.html

Tackar och bockar, där fanns dom. :)

Tyvärr löste det inte mina problem utan jag får nog inhandla lite ny hårdvara. Men nya drivers fick jag, tack.  :great:

Ps  Nerike, du googlade va? I alla fall visar du precis dom länkar jag redan hade testat som bara ville lura mig att ladda ner diverse dektektivprogram för att scanna av hur många föråldrade drivers jag hade i datorn (vilket väl i princip är alla i min drygt 3 år gamla). Sedan skulle man betala innan man klickade sig vidare för att ladda ner nya.

Men tack för hjälpen i alla fall.  :great:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim

Winfile brukar jag använda mig av när det uppstår fel i windows program

wareseeker har länk till ati med mera, finns många länkar där.

driversdoc. har jag ej använt ellr tittat närmare på.

Har en sida till men hittar den inte bland mina länkar, också en bra site som det finns många gratis drivers skall ladda upp den senare ska kolla om kompisen har länken för min verkar ha försvunnit.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Behöver uppdatera drivrutinerna till grafikkortet på min stationära dator

Radeon X850 XT 6.14.10.6512

Radeon X850 XT Secondary 6.14.10.6512

Men blir tokig av att söka efter free downloads eftersom dom enda downloads jag hittar är diverse program som underrättar mig om hur många av mina drivers som behöver uppdateras och sedan erbjuder mig kontinuerliga uppdateringar mot en kostnad på runt 30 euro. Men jag vill ju inte ha kontinuerliga uppdateringar utan bara just dessa två till grafikkortet.  :diablo:

Borde väl gå att hitta någonstans på internet och hoppas att någon här vet var jag antingen kan ladda ned drivrutinerna fritt, alternativt mot betalning men bara dom drivers jag behöver och inte fler. Finns det några experter på detta här på MPR så skulle jag bli själaglad?

Hårdvarutillverkarnas supportsidor är rätt ställe att hämta drivrutiner. Jag har meckat PC sedan begynnelsen, kan inte

komma ihåg att man någonstans skulle behöva betala för drivrutiner? ???

Det är ju i tillverkarnas intresse att tillhandahålla uppdateringar för sina prylar.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hårdvarutillverkarnas supportsidor är rätt ställe att hämta drivrutiner. Jag har meckat PC sedan begynnelsen, kan inte

komma ihåg att man någonstans skulle behöva betala för drivrutiner? ???

Det är ju i tillverkarnas intresse att tillhandahålla uppdateringar för sina prylar.

/biker

Jo det tycker jag också. Men åtminstone jag har ganska dålig koll på tillverkarnas namn av dom olika komponenter jag har inne i mina datorer och då är det inte alltid så lätt att hitta rätt. Googlar man sedan på det produktnamn man får fram i enhetshanterarn får man alldeles för mycket träffar på totalt oväsentliga sidor. Vilket var vad som hände.

Bytte även en av dom tre hårddiskar jag har internt i datorn för ett par dgr sedan och då uppstod genast problem med att veta vilken av dom kryptiska långa beteckningarna i enhetshanterarn som var den nya hårddisken. Ville ju inte råka formatera fel disk av misstag. Men efter att ha satt mig in i saken så hittade jag förstås rätt till slut. Har nu tre hårddiskar av olika märken och vet mycket väl av vilka märken och vilken beteckning som är vilken hårddisk. Men kommer jag ihåg det nästa gång en av diskarna börjar kärva? Näää, då har jag redan glömt allt om vad jag hade för olika fabrikat och vilken som var vilken och det blir till att läsa på igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo det tycker jag också. Men åtminstone jag har ganska dålig koll på tillverkarnas namn av dom olika komponenter jag har inne i mina datorer och då är det inte alltid så lätt att hitta rätt. Googlar man sedan på det produktnamn man får fram i enhetshanterarn får man alldeles för mycket träffar på totalt oväsentliga sidor. Vilket var vad som hände.

Bytte även en av dom tre hårddiskar jag har internt i datorn för ett par dgr sedan och då uppstod genast problem med att veta vilken av dom kryptiska långa beteckningarna i enhetshanterarn som var den nya hårddisken. Ville ju inte råka formatera fel disk av misstag. Men efter att ha satt mig in i saken så hittade jag förstås rätt till slut. Har nu tre hårddiskar av olika märken och vet mycket väl av vilka märken och vilken beteckning som är vilken hårddisk. Men kommer jag ihåg det nästa gång en av diskarna börjar kärva? Näää, då har jag redan glömt allt om vad jag hade för olika fabrikat och vilken som var vilken och det blir till att läsa på igen.

Jo, det är ju precis som du säger. Jag vill inte påstå att det i alla lägen är lätt att hitta rätt. Det finns ju en mängd olika

tillverkare. Och att googla fram rätt resultat är inte alltid det enklaste. Blir ju mängder med träffar, inte alla användbara...

Och nästa gång något strular igen, då har man ändå glömt hur det var...så sant

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...