Jump to content
IGNORERAD

Non-Immigrant 3 year?


Soengsang

Recommended Posts

Kommer det att bli möjligt att få non immigrant visa för tre år tro?

Även lite höjningar på kostnaderna för visum.

804b6ad7d3478f9d68d0a5b3a538572a.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer det att bli möjligt att få non immigrant visa för tre år tro?

Även lite höjningar på kostnaderna för visum.

804b6ad7d3478f9d68d0a5b3a538572a.jpg

 

Fantastiskt... Jag som förnyade mitt 1 åriga på ambassaden och hämtade ut det i förrgår. Bara för att slippa krångla i mars när det jag hade går ut (Åker på söndag).

Hade ju suttit bra med ett treårigt. Får fixa det nästa år.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt... Jag som förnyade mitt 1 åriga på ambassaden och hämtade ut det i förrgår. Bara för att slippa krångla i mars när det jag hade går ut (Åker på söndag).

Hade ju suttit bra med ett treårigt. Får fixa det nästa år.

Hahaha, typiskt isof.

Bara att vänta och se, vore ju fantastiskt om det går att få för tre år i taget.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, typiskt isof.

Bara att vänta och se, vore ju fantastiskt om det går att få för tre år i taget.

 

I så fall borde ju även de som har 1 årsvisering och befinner sig i landet kunna få 3 års uppehållstillstånd, vore ju kanon nu när o om 90 dagars rapporteringen datoriseras.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall borde ju även de som har 1 årsvisering och befinner sig i landet kunna få 3 års uppehållstillstånd, vore ju kanon nu när o om 90 dagars rapporteringen datoriseras.

Så tolkar jag det också, ska bli intressant att se i slutet av denna månad.

Vore skönt att slippa den årliga pappersexersisen (eller hur fan det stavas)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mig att det bara var NON B som gick att få på tre år, men men ändringar sker.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade för mig att det bara var NON B som gick att få på tre år, men men ändringar sker.

Non B får man första gången bara på 3 månader.

Så att dom skulle ändra den till 3 år låter mindre troligt?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller bara för Asean medborgare.

Dom har kunnat få 3 års visa i många år redan.

Då är det förvirrande om det kommer från ambassaden i Stockholm med priser i Svenska kronor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry gubbar..

b665383fe9acdad2ef6eef53ca2c8f00.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det förvirrande om det kommer från ambassaden i Stockholm med priser i Svenska kronor.

Kanske finns Asean medborgare i Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Non B får man första gången bara på 3 månader.

Så att dom skulle ändra den till 3 år låter mindre troligt?

Det var flera år sedan dom började med treåriga Non B visum.

Att man första bara på tre månader stämmer inte en bekant fick sitt första på ett år i fjol, detta var dock i Hongkong.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tur man är bekant med Thai damerna på konsulatet i Gbg

Få ta med mig Joel den barska damen smälte för honom sist jag var där

Nu blir det 6 månader med start 10 november 2015 till 1 april 2016

så alla tipps är välkomna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Tur man är bekant med Thai damerna på konsulatet i Gbg

Få ta med mig Joel den barska damen smälte för honom sist jag var där

Nu blir det 6 månader med start 10 november 2015 till 1 april 2016

så alla tipps är välkomna

Den här gången får du komma ner till Khao Lak Clion

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du kan ju pga mig om priser förutom flyget

blir det inte nu 21 februari till 20 mars så får det bli till hösten

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var flera år sedan dom började med treåriga Non B visum.

Att man första bara på tre månader stämmer inte en bekant fick sitt första på ett år i fjol, detta var dock i Hongkong.

Ja detta är en djungel. Då inte ens ambassaderna har koll på vilka regler som gäller. Förra året när jag skulle ha arbetstillstånd rådde ambassaden mig att makulera mitt 1 åriga non-o. Efter råd från P3 samt efter att min fru kollade med labor departement. Så gick det utan problem att söka arbetstillstånd med non-o visum. Vilket är bättre då visumet och arbetstillståndet lever egna liv. Och man behöver inte besöka immigration för att få reentry stämpel.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...