Jump to content
IGNORERAD

Landet tvärtimot.


stefan5300

Recommended Posts

De har lagts ny asfalt och målats sträck på väg 212 som går längs med Mekongfloden här i obygden

Här målas det heldragna mittlinjer på raksträckorna :nono:

post-3132-0-59042900-1423817451.jpg

 

men i kurvorna är det minsann streckade mittlinjer :nono:​ , jag måste ha missat något då jag tog mitt thaikörkort. :neo:

post-3132-0-15298600-1423817486.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    8

  • Wangthong

    8

  • Cavemannen

    5

  • Kenneth4618

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är väl för svårt att göra en rak heldragen linje i en kurva.

Thai logik.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De har lagts ny asfalt och målats sträck på väg 212 som går längs med Mekongfloden här i obygden

Här målas det heldragna mittlinjer på raksträckorna :nono:

attachicon.gif148.JPG

 

men i kurvorna är det minsann streckade mittlinjer :nono:​ , jag måste ha missat något då jag tog mitt thaikörkort. :neo:

attachicon.gif146.JPG

Ganska enkelt faktiskt då jag kör ganska många mil i Thailand.

Om du tittar på bilden med raksträckan så är det omkörningsförbud där för att du har en regnvatten tunnel på mitten med barriärer på sidorna. Vägen smalnar av där och saknar vägren där. Det är således alltid omkörningsförbud vid dessa övergångar.

Man kan ju tycka att det borde vara heldraget i kurvor. Men jag tror inte ens Sverige håller sig till det.

Dock faller det ju på sin egen orimlighet att göra en omkörning i en kurva. Även fast Thai oftast inte bryr sig om vad som är rimligt i verkligheten.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska enkelt faktiskt då jag kör ganska många mil i Thailand.

Om du tittar på bilden med raksträckan så är det omkörningsförbud där för att du har en regnvatten tunnel på mitten med barriärer på sidorna. Vägen smalnar av där och saknar vägren där. Det är således alltid omkörningsförbud vid dessa övergångar.

Man kan ju tycka att det borde vara heldraget i kurvor. Men jag tror inte ens Sverige håller sig till det.

Dock faller det ju på sin egen orimlighet att göra en omkörning i en kurva. Även fast Thai oftast inte bryr sig om vad som är rimligt i verkligheten.

 

.Nu var det ju helstreckat på raksträckor även där det inte var några regnvattentunnlar och korta streck där det var skymd sikt, tog ett par foton där det var lämpligt att stanna till med bilen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

.Nu var det ju helstreckat på raksträckor även där det inte var några regnvattentunnlar och korta streck där det var skymd sikt, tog ett par foton där det var lämpligt att stanna till med bilen.

 

Beror nog på vilken väginspektör som ansvarar för dom vägavsnitten. Ingenting är logiskt och konsekvent i Thailand. :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror nog på vilken väginspektör som ansvarar för dom vägavsnitten. Ingenting är logiskt och konsekvent i Thailand. :)

Forstår i och for sig inte varfor det ska vara omkorningsforbud där det är en regnvattentunnel, for 2 lastbilar mots ju där utan problem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forstår i och for sig inte varfor det ska vara omkorningsforbud där det är en regnvattentunnel, for 2 lastbilar mots ju där utan problem.

Dom menar väl på att man inte kan gå ut på vägrenen för att bereda plats om man till exempel möter en motorcykel.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på uppkörningen för motorcykeln så körde den ansvarige ett varv på körbanan och visade hur man skulle göra.

Vid varje kurva så använde han blinkers.  :whoco5: Så då gjorde hela gruppen likadant.

Igår så när jag var ute och åkte med moppen i Pattaya så såg jag en kvinna som använde blinkersen vid varje kurva. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var på uppkörningen för motorcykeln så körde den ansvarige ett varv på körbanan och visade hur man skulle göra.

Vid varje kurva så använde han blinkers.  :whoco5: Så då gjorde hela gruppen likadant.

Igår så när jag var ute och åkte med moppen i Pattaya så såg jag en kvinna som använde blinkersen vid varje kurva. :rotfl:

Det är ju logiskt! 

Ska man svänga, ska man blinka.

Varför krångla till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och varningsblinker på om man ska rakt fram i en fyrvägskorsning :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och varningsblinker på  :good:
Eller om man kör mot trafiken, man visar att man kör bara en liten bit, inte alls långt på fel sida.
Link to comment
Dela på andra sajter

Och varningsblinker på om man ska rakt fram i en fyrvägskorsning :good:

 

 

Ett par aggresiva blinkningar med helljuset funkar också bra om man ska köra rakt fram i korsningen.  

Funkar även mycket bra att mota bort mötande trafik vid omkörningar  :im_happy:

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag svänger med bilen i Thailand, brukar jag ganska ofta hoppa över blinkers, och köra vindrutetorkare i stället... Brukar skylla på att det kommit ett par regndroppar... :y2:

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen kör ju de flesta på fel sida vägen ock, skitjobbigt att väja för alla dessa idi*ter :girl_dev:

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni låter som ett gäng ny ankomna Araber, dvs. klagar på allt och det roliga är att det är samma personer som klagar på invandrarna i Sverige, komiskt

Ni får lära samma som ni försöker lära ut till invandrarna i Sverige att ni är gäster.. TA SEDEN DIT NI KOMMER ELLER ÅK HEM IGEN!!!!!   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

De har lagts ny asfalt och målats sträck på väg 212 som går längs med Mekongfloden här i obygden

Här målas det heldragna mittlinjer på raksträckorna :nono:

attachicon.gif148.JPG

 

men i kurvorna är det minsann streckade mittlinjer :nono:​ , jag måste ha missat något då jag tog mitt thaikörkort. :neo:

attachicon.gif146.JPG

Man kan tro att målarn va lite på röken under tjänste tid.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni låter som ett gäng ny ankomna Araber, dvs. klagar på allt och det roliga är att det är samma personer som klagar på invandrarna i Sverige, komiskt

Ni får lära samma som ni försöker lära ut till invandrarna i Sverige att ni är gäster.. TA SEDEN DIT NI KOMMER ELLER ÅK HEM IGEN!!!!!   :D

Det vore bättre om alla flyttade till Sverige ju, då kan jag stanna här i lugn o ro, köra på vilken sida jag vill och till o med ha ett parasoll!

 

PS Jag förutsätter att ävan humorbefriade följer med dit DS

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vore bättre om alla flyttade till Sverige ju, då kan jag stanna här i lugn o ro, köra på vilken sida jag vill och till o med ha ett parasoll!

 

PS Jag förutsätter att ävan homorbefriade följer med dit DS

ja alla homo-befriade borde ha fritt inträde, där håller jag med dig till 100% :D

 

ps. ändrade du din text nu?

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni låter som ett gäng ny ankomna Araber, dvs. klagar på allt och det roliga är att det är samma personer som klagar på invandrarna i Sverige, komiskt

Ni får lära samma som ni försöker lära ut till invandrarna i Sverige att ni är gäster.. TA SEDEN DIT NI KOMMER ELLER ÅK HEM IGEN!!!!!   :D

Javisst är det för jävligt, inga socialbidrag får vi och boendena får vi bekosta själva likaså maten, begår vi brott mot thailändare så kallas vi för thailändare i media och när vi sköter oss så kallas vi för svenskar, sjukvård/tandvård får vi också betala för, nä det blir nog till att åka hem igen och ta del av kakan innan den är uppäten..

 

 

Ehh, just det, jag är ju svensk, så det blir väl till att knega istället så inte kakan äts upp...

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Javisst är det för jävligt, inga socialbidrag får vi och boendena får vi bekosta själva likaså maten, begår vi brott mot thailändare så kallas vi för thailändare i media och när vi sköter oss så kallas vi för svenskar, sjukvård/tandvård får vi också betala för, nä det blir nog till att åka hem igen och ta del av kakan innan den är uppäten..

 

 

Ehh, just det, jag är ju svensk, så det blir väl till att knega istället så inte kakan äts upp...

Vad kostar det och åka hem? ja menar, du slipper ju att vara bitter..då har du ju allt..

ps. välkommen hem :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ni låter som ett gäng ny ankomna Araber, dvs. klagar på allt och det roliga är att det är samma personer som klagar på invandrarna i Sverige, komiskt

Ni får lära samma som ni försöker lära ut till invandrarna i Sverige att ni är gäster.. TA SEDEN DIT NI KOMMER ELLER ÅK HEM IGEN!!!!!   :D

 

Men att du själv skriver opassande i andra trådar går tydligen bra. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...