Jump to content
IGNORERAD

Varm router?


Guest jlh66

Recommended Posts

Jag har en sån http://www.asus.com/se/Networking/RTN56U/ router. Den har funkat riktigt bra i ca 1,5år. Men nu dom senaste veckorna har jag haft problem men uppkopplingen,från fullt ös kan det helt plötsligt tappa nätverket helt. Trodde först att det det beror på mitt bredband=Riksnet 100/10 lina,men det gör nog inte det. Prova igår under en sån svacka att koppla förbi router och då funka allt bra. Det jag märkte var att routern va ganska varm. Är det nån som vet hur man kan fixa detta?Kanske kan man pilla bort skalet så den kyls bättre? Prova att lossa skalet,men det känns som att det inte går att lossa utan våld? Nån som har koll på detta? 

Mvh jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en sån http://www.asus.com/se/Networking/RTN56U/ router. Den har funkat riktigt bra i ca 1,5år. Men nu dom senaste veckorna har jag haft problem men uppkopplingen,från fullt ös kan det helt plötsligt tappa nätverket helt. Trodde först att det det beror på mitt bredband=Riksnet 100/10 lina,men det gör nog inte det. Prova igår under en sån svacka att koppla förbi router och då funka allt bra. Det jag märkte var att routern va ganska varm. Är det nån som vet hur man kan fixa detta?Kanske kan man pilla bort skalet så den kyls bättre? Prova att lossa skalet,men det känns som att det inte går att lossa utan våld? Nån som har koll på detta? 

Mvh jocke

 

Ställ den på balkongen eller i snön eller utöver det köp kylarvätska.

Bara en tanke.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör en factory resett på den.

Funkar inte det så kanske det är dags att köra ett annat operativ i den.

https://code.google.com/p/rt-n56u/

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

fan att jag inte tänkte på det

Det gjorde inte jag heller. Utan höll på med uppdateringar med ny firmwares och fan och hans moster. Sen orkade jag inte hålla på och mickla mer och köpte mig en ny... vilken skillnad det blev. Det är så när en router börjar bli varm så blir dom oftast sega och trötta. En bra router är inte så dyr så det är helt klart värt att köpa en ny än att gå och irritera sig på nätverket suger. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har på flertalet olika routers fått byta nätenheten dvs strömförsörjningen, ibland har den dött totalt och vid andra tillfällen så ser routern ut att fungera som vanligt dvs alla lampor och annat lyser. Har du en annan nätenhet så testa det.

mvh

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får tacka för era förslag. Efter att ha blåst ut lite damm ur den har den funkat bra. Om den börjar sega igen ska jag testa att ställa den på kylplatta . Funkar inte det blir det en ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, varför hålla på att krångla. Internet är ju ändå bara en fluga som kommer att försvinna inom ett år eller så.  :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...