Jump to content
IGNORERAD

En liten efterlysning


Guest Siam-Nilsson

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Hej,

Sedan jag lyckades hitta "den rätta" år 2003,

så blev det inte så mycket mer Pattaya-resor  för min del,

och jag tappade liksom kontakten med dessa trevliga och glada herrar som syns på bilden.

Vi umgicks och festade en hel del kring det runda bordet på Hotel Midtown och det saknar jag ibland.

Jag skulle därför vilja göra en förfrågan om det är någon här på forumet som känner igen någon av dessa trevliga semesterfirare, och om ni vet var de håller hus idag.

Hälsningar

Siam-Nilsson

[attachment=1]

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana här förfrågningar kan man förvisso förstå, men det är inte säkert att de efterfrågade personerna vill bli identifierade på detta forum eller ens ha kontakt med Siam-Nilsson.

Jag föreslår att den som vet något skickar PM till Siam-Nilsson och ber om hans emailadress, alternativt lägger han ut den själv i denna tråd. Sedan kan personerna ifråga få Siam-Nilssons emailadress plus länk till denna tråd och själva välja om dom vill kontakta honom.

Jag vill inte se några namn eller vistelseplatser i denna tråd. Inget illa ment Siam-Nilsson.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kanske det var lite ogenomtänkt av mig att "efterlysa" gamla polare på detta sätt.

Jag tänkte att det inte var några problem eftersom det då och då förkommer att folk lägger ut resebilder på sig själva ifrån olika miljöer. På dessa resereportagebilder finns det även andra ej tillfrågade turister som i fyllan och villan ses besöka ex horkvarteren i Pattaya mm. De kanske inte heller gillar att synas på forumet i sådana samband?

Vad vet jag? Men jag har inte sett några protester från forumsledningen i de fallen, så jag utgick från att det var ok att göra som jag gjorde.

Jag har inget otalt med någon av herrarna på bilden, och jag skrev även dit min egen signatur på bilden för att visa vem som är Siam-Nilsson.

Jag gjorde så eftersom det kunde vara av intresse att få veta vem det är som frågar.

Skit samma - Ta och radera bort hela tråden istället, så behöver ingen vara orolig för att behöva sammankopplas med mig.

Adios amigos..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade diskussioner om denna regel redan innan forumet var i full gång.

Detta är inget personligt ifrån vår sida, men det är ju faktiskt omöjligt för oss att veta vad som egentligen ligger bakom alla efterlysningar.

Jag skulle kunna dra ett par riktigt ruskiga historier om detta ifrån mitt förra jobb på en "konkurrerande" hemsida.

Men det tänker jag inte göra... ;)

Siam-Nilsson, du hade säkert goda avsikter med din efterlysning, men jag hoppas du förstår vår sits också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Siam-Nilsson,

Som du skriver är det i regel inga problem att lägga ut bilder, så länge bilden inte visar någon i en pinsam situation. Helst ska man förstås frågat personerna först, men det är ju inte möjligt i din situation. Och det finns förstås många (både thai och faranger) som råkat slinka med på alla de bilder som finns här utan att vara tillfrågade.

En helt annan sak att skriva vad personerna heter och var dom bor.

Ja, du visar bild på dig själv, vilket uppskattas. Men du skriver inte ditt eget namn och adress?

Jag kan tillägga om något reggat sig och som första inlägg skapat en sådan här efterlysning hade jag antagligen raderat tråden. Jag litar dock på att Siam-Nilsson är seriös, ville bara tydliggöra lämplig procedur för att han förhoppningsvis ska få kontakt med sina gamla polare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat: "Som du skriver är det i regel inga problem att lägga ut bilder, så länge bilden inte visar någon i en pinsam situation."

Och hur vet man att det inte är en pinsam situation? Ett till synes oskyldit sammanhang kan ju vara pinsamt för den avbildade. Bara det faktum att synas på en bild från Thailand kan ju vara pinsamt om det är pastorn eller kyrkoherden som syns på bilden.

(Skulle inte förudra mig om "pastor Arne" skriver en kommentar till detta)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Ok inga namn men om du kommer ihåg vem som var maskinist och vars namn börjar på D så sprang jag på honom i Lamai för 2-3 år sedan.

På 90 talet var han en ständig gäst i Lamai och i synnerhet på Monalisa bar.

Mvh Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråden får mig att tänka på att det var alltid morgon för middag när man ringde hem och berättade att man var i Paradiset kunde liksom inte behålla det för mig själv.

Skulle någon haft kamera skulle jag betala mycke för att få se dessa bilder igen.

Skulle någon haft bilder för att visa dem på internet skulle jag betal mycke för att han inte gjorde det.

Var och en får bedöm vad som är lämpligt när han vissar bilder denn risken får man ta.

Men hur som helst den tiden känslan går inte att få tillbacka det är som de första fyllan.

Jag känner inte igen någon på bilderna.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr Lunga, vill bara förtydliga att i vår församling så har vi gud ske lov inga thailandsresenärer.

[move]

Pastor Arne

[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...