Jump to content
IGNORERAD

Lär Dig Thailändska


Falken

Recommended Posts

Det är ett väldigt enkelt och pedagogiskt program, kan vara bra att starta med i alla fall. Dom mer avancerade kurserna, t ex "Rosetta Stone" kan vara för svåra i början helt enkelt, lite röriga. Men Euro Talk kan till och med ett barn använda utan problem.  :great:   Finns ju för att lära sig Svenska också, kan ju vara bra att köpa till sin tjej om hon vill pröva på att lära sig lite Svenska.

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Någon som testat denna och kan komma med utlåtande  :read:http://www.megastore...m?itemid=581943

Jag såg att denna var från 1998 så det kanske finns andra som är bra och basic. Så har du tips... ja tack.

Jo, jag har denna och kanske ett 20 tal andra språkkurser, mestadels thai/eng dock. Kan väl säga att den du frågar om är grundläggande, riktar sig till dom som inte har några kunskaper alls och utgör antagligen ett ganska bra första steg om man vill lära sig thai på egen hand. Dessutom är det en av väldigt få språkkurser som faktiskt går att få på thai/sv.

Så jag rekommenderar nog köp tilll alla som befinner sig på grundnivå. Hade du redan plöjt igenom 5-6 andra kurser så hade denna skiva kanske inte gett så mycket utöver dom, men som sagt, har du inte det så kan den rekommenderas.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att jag kanske tjatar om detta men jag vill ha lite klarhet i det bara.

Någon som gått/läst kurser via medborgarskolan?

http://www.medborgar...&p=Thailand&e=1

Varför vill jag lära mig detta för, jag gillar Thailand och jag kanske vill jobba mot Thailand, med Thailand, i Thailand och då kan det vara bra att lära sig språket eller i alla fall kunna kommunicera någorlunda.

Mer inputs tack...  :wai:

// Falken

| Divejobsonline.com |

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ni som har Thailändska som modersmål !

Har ni provat / google translate / ? Funkar det tex från engelska,svenska till thailändska eller blir orden i fel ordning,alltså när man skriver hela meningar ?

Skulle vara tacksam om någon kunde prova och berätta hur det gick! går det att förstå för en thailändare vad man skrivit överhuvudtaget ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som kan prata/förstå thailändska ! har ni prövat /google translate/  ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...
Oregistrerad

Quote

Ni som kan prata/förstå thailändska ! har ni prövat /google translate/  ?

Precis som alla internetöversättare så blir det knepigt med gramatik och i många fall även med ord, ofta i stil med

Quote

Jag älskar du om morgontid

Jag föredrar personligen www.thai2english.com , där jag kan få en fonetisk förteckning och jämföra med mina befintliga grammatik- och ordkunskaper för att dubbelkolla så det inte blir helt galet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...