Jump to content
IGNORERAD

Bangkokbor skrämda av lutande byggnadskonstruktion


MPR Nyheter

Recommended Posts

Ett stort byggnadsprojekt i Bangkok med en till synes illavarslande lutning är inget att oroa sig över, detta enligt tjänstemän.
Efter att ett antal personer blivit skrämda av synen av den lutande byggnaden nära Rama IX-korsningen så poängterade man att byggnaden ska luta och att ingen behöver få panik. Innan man gjorde uttalandet på en presskonferens under torsdagen så hade flera klagomål inkommit om att byggnaden kunde rasa. Byggnadsplanen har dock officiellt godkänts och man försäkrar att inspektioner kommer genomföras under byggnationen. Byggnaden ifråga heter G Land Tower och är en blivande kontorsbyggnad.

Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2015/01/16/dont-worry-about-leaning-building-its-supposed-do

 

post-8073-0-64637300-1421425034.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    4

  • leifen

    4

  • sarne

    3

  • kitungmakmak

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett stort byggnadsprojekt i Bangkok med en till synes illavarslande lutning är inget att oroa sig över, detta enligt tjänstemän.

Efter att ett antal personer blivit skrämda av synen av den lutande byggnaden nära Rama IX-korsningen så poängterade man att byggnaden ska luta och att ingen behöver få panik. Innan man gjorde uttalandet på en presskonferens under torsdagen så hade flera klagomål inkommit om att byggnaden kunde rasa. Byggnadsplanen har dock officiellt godkänts och man försäkrar att inspektioner kommer genomföras under byggnationen. Byggnaden ifråga heter G Land Tower och är en blivande kontorsbyggnad.

Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2015/01/16/dont-worry-about-leaning-building-its-supposed-do

 

attachicon.gif1.45.jpg

 

Japp, där vill jag hyra kontorsutrymme, lutande tornet i Pisa släng dej i väggen

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på att underlaget i Bangkok sjunker fortfarande så känns inte detta smart.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ser väl inte hundra på fotot, men nog tycker jag att det ser en smula underligt ut emedan golvytorna inte förefaller ligga helt i våg!

Jag tänker i alla fall inte parkera nedanför!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tanken är väl att slutprodukten är denna:

 

post-3076-0-58043100-1421471762.jpg

 

Men det ser inte riktigt rätt ut ändå. Fast i Thailand är saker oftast lite annorlunda. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske bygger som vanligt men lutar huset lite och sen går det åt en jäkla massa flytspackel på golvet och spackel i taket.

Ny takhöjd 1,70 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Billigare att ändra i ritningarna än att räta på kåken?

 

Åfan, lutar den... Tja, den ska ju luta. *rita rita rita* Nu i alla fall :wink:

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar man på huset på andra sidan gatan, så är den nog också felbyggd med tanke på att rummen är så pass olika stora.

Blir som roliga gatan det där. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gick förbi detta flera gånger runt nyår och det ser inte ut som på den förvrängda bilden.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De kanske bygger som vanligt men lutar huset lite och sen går det åt en jäkla massa flytspackel på golvet och spackel i taket.

Ny takhöjd 1,70 :)

Flytspackel? Här i Thailand? Skojar du?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flytspackel och latexfog fixar allt.

Tror man kan bygga ett helt hus med latexfog.

Är du bara skrivkåt eller?

 

Latexfog känner få thai till och dessutom är det för dyrt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du bara skrivkåt eller?

Latexfog känner få thai till och dessutom är det för dyrt.

Ok.

Återstår bara skrivkåt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du bara skrivkåt eller?

 

Latexfog känner få thai till och dessutom är det för dyrt.

Byggvaruhusen är ju fulla av olika sorters latexpatroner. Ivarjefall här i risbyn:-)

Däremot har jag inte (ännu) hittat någon som känner till om det finns flytspackel att köpa.

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Byggvaruhusen är ju fulla av olika sorters latexpatroner. Ivarjefall här i risbyn:-)

Däremot har jag inte (ännu) hittat någon som känner till om det finns flytspackel att köpa.

Finns väl lite var stans, men dyr som attan tror det var över 1000 bht för en säck

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl lite var stans, men dyr som attan tror det var över 1000 bht för en säck

 

Det var inte dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl lite var stans, men dyr som attan tror det var över 1000 bht för en säck

Du får ta med dig ett par säckar från Sverige istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Byggnaden är byggd för att luta, tror ni inte pålningen då är utförd rejäjlt för att uttrycka mig milt.

 

Nej.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Byggnaden är byggd för att luta, tror ni inte pålningen då är utförd rejäjlt för att uttrycka mig milt.

Praktiskt när golven också lutar. Man kan göra en massa mer på ett golv som har uppför/utför- lut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Praktiskt när golven också lutar. Man kan göra en massa mer på ett golv som har uppför/utför- lut.

villa villekulla hade ett sånt rum helt i rött.

 

Skulle nog vara ett perfekt ställe att placera personer som man önskar söker sig ett nytt arbete, eller från företaget i alla fall i.

 

Lutar golvet som man ser på bilden så lär det ju bli lätt att möblera, allt mot nedersta väggen och så ett rep som hänger ner från högsta väggen så man tar sig ut. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte dyrt.

Nu försökte jag se vad kostnaden skulle bli för en thai med medel inkomst, om de behövde fem säck. Så över en halv månads inkomst.

Tycker ni det är billigt.

Vet att det är dyrt hemma vid  också men inte en halv månads inkomst. 

 

Kackel o klinker fix för du väll för ungefär 150 bht det tycker jag är billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...