Jump to content
IGNORERAD

Vilken sida sitter tanklocket på?


Krallas

Recommended Posts

Jag har sysslat med bilar i hela mitt liv.
Men alltid lär man sig något nytt.
Igår lärde min lillebror för mig något väldigt nytt när vi skulle tanka en bil.

Vilken sida sitter tanklocket på?
Kolla på mätaren sa bror min.. Ja ha, vaa?

 

Dom flesta nyare bilar här ju en liten pil vid symbolen i tankmätaren som visar vilken sida tanklocket sitter på...

 

GENIALT... Tycker jag...

Är det fler som inte visste om detta?

Som kanske fick lära sig något nytt idag...

 

post-4402-0-35855200-1420794746.jpg

 

post-4402-0-26325400-1420794604_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    3

  • Gustav

    3

  • UglyFarang

    3

  • 1609offe

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Fränt, har jag aldrig noterat.

Men pilen finns inte på alla, bildgooglade och såg ätt på vissa bilmärken saknas pilen, men finns som du skriver på många.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Månne denna bil var utrustad med pil, eller om ens det hade hjälpt...

 

 

Hon verkade inte ha alla indianer eller pilar hemma.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker jag vet en himla massa om bilar men det där var nått nytt. Tack.

Nu måste jag kolla min bil. 

//G

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Månne denna bil var utrustad med pil, eller om ens det hade hjälpt...

 

 

Hon verkade inte ha alla indianer eller pilar hemma.

nä men här är det pumparna som står på fel sida

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

nä men här är det pumparna som står på fel sida

Eller för kort slang.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det "" brukar" vara tanken på  vänster sida om du kör japanare och på höger om du kör europeisk.

Stämmer nog inte till hundra

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det fler som inte visste om detta? Som kanske fick lära sig något nytt idag...

 

Jajjamensan, nu fick man lära sig något idag också trots att man redan vet ALLT! :good:  -  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla bilar jag ägt de senaste åren har haft tanklocket på det som är passagerarsida i hemlandet utom USA bilar givetvis.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vissa Us bilar hade tanklocket under Regplåten Min Falcon hade mellan baggageluckan och kofångarn Segt att tanka 

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps på 740 sitter det på förarsidan V70 tvärtom Har fått åkt runt som gumman i videon 

Ds

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ps på 740 sitter det på förarsidan V70 tvärtom Har fått åkt runt som gumman i videon

Ds

Förvånar mig inte ett dugg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack kommer att sno denna berättelse, tittade på passaten o det fanns på den, ska titta på caddyn imorgon..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej min Cheva Colorado har ingen pil.  Jag hade en Chevrolet Chevell en gång och första gången jag skulle tanka så höll jag på och leta mig galen efter tanklocket. Var medveten om att vissa bilar hade locket under  skylten. Men skylten satt så jäkla lågt ned så jag tänkte först nä där kan den inte sitta så jag letade... Jodå tanklocket satt under skylten. Man fick nästan stå på knäna när man tankade. 

Så nu får man kolla hur tankmätar symbolen ser ut igen. Slangen.

Okej om man inte har slang på symbolen vad ska man kolla efter då?

Kul att lära sig nått nytt

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Heheh, stämmer på min Trition, mycket riktigt en pil där bredvid tanksymbolen!

 

 

post-3210-0-05622100-1420875486.jpg

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu kommer nästa grej: om sidorutorna är nere när du lämnar bilen efter att du låst med fjärrkontrollen, så tryck in låsknappen några extra sekunder och rutorna far upp, eller om du närmar dig din låsta bil i sommarhettan så  håll in knappen och rutorna åker ned en bit.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer nästa grej: om sidorutorna är nere när du lämnar bilen efter att du låst med fjärrkontrollen, så tryck in låsknappen några extra sekunder och rutorna far upp, eller om du närmar dig din låsta bil i sommarhettan så  håll in knappen och rutorna åker ned en bit.

På min Saab är detta extrautrustning och heter komfortlåsning.Finns alltså inte på alla bilar men dom flesta premium bilar har det...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Okej min Cheva Colorado har ingen pil. Jag hade en Chevrolet Chevell en gång och första gången jag skulle tanka så höll jag på och leta mig galen efter tanklocket. Var medveten om att vissa bilar hade locket under skylten. Men skylten satt så jäkla lågt ned så jag tänkte först nä där kan den inte sitta så jag letade... Jodå tanklocket satt under skylten. Man fick nästan stå på knäna när man tankade.

Så nu får man kolla hur tankmätar symbolen ser ut igen. Slangen.

Okej om man inte har slang på symbolen vad ska man kolla efter då?

Kul att lära sig nått nytt

Var det inte bara att vicka ner regplåten?

Link to comment
Dela på andra sajter

På min Saab är detta extrautrustning och heter komfortlåsning.Finns alltså inte på alla bilar men dom flesta premium bilar har det...

 

Gammal Saab?

VW har haft detta som standard länge(minst 10-12år).

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Gammal Saab?

VW har haft detta som standard länge(minst 10-12år).

Min gamla Honda Prelude hade den funktion redan 1988 och det var standard utrustning. 

Stängde man dörren med nyckel så åkte rutan upp. 

Ändrades av JJC
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer nästa grej: om sidorutorna är nere när du lämnar bilen efter att du låst med fjärrkontrollen, så tryck in låsknappen några extra sekunder och rutorna far upp, eller om du närmar dig din låsta bil i sommarhettan så  håll in knappen och rutorna åker ned en bit.

 

Min 'fullsketna' 740 Turbo som jag köpte i Saudi för en 24 - 25 år se'n hade ingen fjärrkontrol men rutor och taklucka stängdes när den låstes med nyckel.

Demobil som ägdes av Volvo GBG, hade också ET-motor med c:a 20 'kameler' mer än de som såldes i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min 'fullsketna' 740 Turbo som jag köpte i Saudi för en 24 - 25 år se'n hade ingen fjärrkontrol men rutor och taklucka stängdes när den låstes med nyckel.

Demobil som ägdes av Volvo GBG, hade också ET-motor med c:a 20 'kameler' mer än de som såldes i Sverige.

Vad jag vet så sitter väl tanklocket på utsidan av bilen??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...