Jump to content
IGNORERAD

Visum till england för Thailändsk medborgare?


JohanR

Recommended Posts

Hej

Jag och frugan planerar att åka en helg till London i mars eller april. Hon är fortfarande bara thailändsk medborgare men har PUT.

 

Någon med erfarenhet av hur man lättast söker visum till England för henne? Måste man till engelska ambassaden i Stockholm eller går det att göra online?

 

Tack på förhand!

 

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon med erfarenhet av hur man lättast söker visum till England för henne?

 

Tack på förhand!

 

Johan

 

 

 

Tror inte det finns någon som informerar ang sina egna erfarenheter hur att lättast söka visa till UK för sin Thai-donna på ambassadens hemsida, men säkert på MPR!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försökte för ett antal år sedan när frugan bara hade PUT, mitt svar är tråkigt men sant, i det närmaste omöjligt så länge du inte har en Engelsk garant. 

 

Ansökningshandlingarna är på 12 sidor och kräver så mycket svar att man dånar, sedan skall du dessutom bevisa att du inte ljuger(hur fattade vi aldrig), samt att man måste besöka ambassaden i Stockholm minst två gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det finns någon som informerar ang sina egna erfarenheter hur att lättast söka visa till UK för sin Thai-donna på ambassadens hemsida, men säkert på MPR!

 

det var inte det jag menade i mitt svar, utan frågan var ju om att söka visa för sin thaidam via online eller ett besök på ambassaden vilket av det? mitt svar var att han kan se o få infon på hemsidan = där står ju telefonnr som han kan ringa eller maila en fråga, eftersom thai som bara har shengenvisa å GBR inte är med i shengen så måste hon ansöka om visa för ett besök i GBR men det vet du ju om . antingen ringer man eller maila sin fråga,

Link to comment
Dela på andra sajter

det var inte det jag menade i mitt svar, utan frågan var ju om att söka visa för sin thaidam via online eller ett besök på ambassaden vilket av det? mitt svar var att han kan se o få infon på hemsidan = där står ju telefonnr som han kan ringa eller maila en fråga, eftersom thai som bara har shengenvisa å GBR inte är med i shengen så måste hon ansöka om visa för ett besök i GBR men det vet du ju om . antingen ringer man eller maila sin fråga,

 

Ok, jag fattade(vilket jag fortfarande tror) det som TS hade full koll på att visum fixar man via ambassaden, men vill fiska lite efter erfarenheter här på MPR i saken, vilket kan vara klokt.

Tror också TS har full koll på att man kan både ringa och maila till ambassaden, tom kolla på deras hemsida. . . .

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla här för visa till England.

 

https://www.gov.uk/government/world/organisations/british-embassy-Bangkok

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ni söker visa som familjemedlem till EU medborgare

Man börjar på nätet och blir sen kallad till Ambassaden

OBS igentligen inget visa utan ett tillstånd att medfölja

en EUmedborgare till England

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ni söker visa som familjemedlem till EU medborgare

Man börjar på nätet och blir sen kallad till Ambassaden

OBS igentligen inget visa utan ett tillstånd att medfölja

en EUmedborgare till England

Per

 

Tackar, det låter ju mer hoppfullt än det 12-sidiga som nämndes ovan. Men detta kanske är svårt också. Tack alla för era tips. Jag får leta mig fram via ambassadens hemsida. Löser sig förhoppningsvis med visa, annars får vi vänta till frugan har sitt svenska pass.

 

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...