Jump to content
IGNORERAD

Poäng på ROP, men åka med annat SA-bolag


Benriach

Recommended Posts

Om man åker med ett annat StarAlliance-bolag men vill ha ev. poäng på sitt ROP-kort måste man då uppge nr. vid beställning eller räcker det att visa kortet vid incheckning?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    11

  • Mankan

    9

  • andrejsdenruskige

    5

  • Sam sip sam

    5

Mest aktiva i denna tråd

Om man åker med ett annat StarAlliance-bolag men vill ha ev. poäng på sitt ROP-kort måste man då uppge nr. vid beställning eller räcker det att visa kortet vid incheckning?

 

Jag brukar lägga in det när jag beställer och även visa när jag checkar in, brukar ändå missas ibland...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag ordnar det för det mesta vid bokning och sedan tar jag en extra koll om jag checkar in via automat.

Nu blir det lite omvänt då jag flyger med "annat" och kanske flyger med T.ex Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visar alltid mitt kort vid incheckningen men ser oftast inga poäng.

Beror kanske på att man inte kan få det på så många billiga biljetter längre.

Men tycker endå att man borde se resan på kontobeskeden från Thairop.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lite OT men ändå inte.

Äntligen har AMEX/EB fixat till så att det går att flyga med andra bolag än SAS och utnyttja 2-4-1.

Synd bara att frun inte tycker att vi ska till Thailand i år, för då har jag shoppat helt i onödan.

Kanske man skulle skaffa sig nytt jobb där jag måste pröjsa flyget själv så att man kan få användning av poängen.

Börjar bli en del poäng även om jag inte flugit så värst mycket de senaste kvartalet.

Diamondkortet lär nog ryka efter det här året, men guldkortet finns ju kvar som softlanding.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men ändå inte.

Äntligen har AMEX/EB fixat till så att det går att flyga med andra bolag än SAS och utnyttja 2-4-1.

Synd bara att frun inte tycker att vi ska till Thailand i år, för då har jag shoppat helt i onödan.

Kanske man skulle skaffa sig nytt jobb där jag måste pröjsa flyget själv så att man kan få användning av poängen.

Börjar bli en del poäng även om jag inte flugit så värst mycket de senaste kvartalet.

Diamondkortet lär nog ryka efter det här året, men guldkortet finns ju kvar som softlanding.

Ja men då får du väl flyga till Thailand själv då om inte hon vill följa med :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja men då får du väl flyga till Thailand själv då om inte hon vill följa med :good:

Äh, då hade jag valt något annat än Thailand när man ändå drar utan kärringen. Japan, Singapore, USA, Syd Amerika eller något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man flytta poäng från SAS till Thai och vice versa?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man flytta poäng från SAS till Thai och vice versa?

Ja

Om du inte har för billig biljett.

TG 960, 961, 950 och 951 är delat flyg

Dom går att boka via SAS.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja

Om du inte har för billig biljett.

TG 960, 961, 950 och 951 är delat flyg

Dom går att boka via SAS.

Poängen borde väl gå att flytta oavsett om man har någon biljett eller inte. Vad har det med billiga biljetter att göra.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja

Om du inte har för billig biljett.

TG 960, 961, 950 och 951 är delat flyg

Dom går att boka via SAS.

 

Nu var min tanke att flytta de poäng som jag i dagsläget har hos SAS till Thai pga att SAS inte flyger sträckan längre utan bara säljer biljetter med ca 50% prispåslag mot om jag köper av Thai på egen hand och om SAS börjar flyga egna plan igen så kan man flytta från Thai till SAS.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var min tanke att flytta de poäng som jag i dagsläget har hos SAS till Thai pga att SAS inte flyger sträckan längre utan bara säljer biljetter med ca 50% prispåslag mot om jag köper av Thai på egen hand och om SAS börjar flyga egna plan igen så kan man flytta från Thai till SAS.

Vad, jag vet så går detta inte.

Men kolla ned Thai i Stockholm

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt denna gamla tråd går det inte.

http://www.businessclass.se/forum/threads/g%C3%A5r-det-att-flytta-sas-eurobonuspo%C3%A4ng-till-thai-royal-orchid-plus-miles.5556/

Men jag tror det går att uppgradera en Thai biljett med SAS poäng

 

Vet du om man kan göra det i Thailand under pågående resa eller om det måste göras från Sverige före avresa?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt denna gamla tråd går det inte.

http://www.businessclass.se/forum/threads/g%C3%A5r-det-att-flytta-sas-eurobonuspo%C3%A4ng-till-thai-royal-orchid-plus-miles.5556/

Men jag tror det går att uppgradera en Thai biljett med SAS poäng

 

Ja men dyrt!

 

Länk:

https://www.sas.se/eurobonus/anvand-poang/Uppgradering/Uppgradering-/

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattade det rätt 50 000 för ekonomi till business det är väl vad det i alla fall tidigare kostat på Thai med ROP poäng. Men SAS poängen kanske har ett annat värde det har jag ingen koll på. Oavsett vad så är det i alla fall bättre än att låta poängen frysa inne om det är det man står inför.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder mina SAS poäng till anslutningarna till och från Umeå. 10.000 poäng TOR samt drygt 200kr i flygskatt om jag inte hittar ett bra pris från Umeå till Bangkok

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag fattade det rätt 50 000 för ekonomi till business det är väl vad det i alla fall tidigare kostat på Thai med ROP poäng. Men SAS poängen kanske har ett annat värde det har jag ingen koll på. Oavsett vad så är det i alla fall bättre än att låta poängen frysa inne om det är det man står inför.

 

Det är bara på de dyraste biljetterna som detta är möjligtt.

 

Biljett klass Y o B

Alltså normal 1åra biljett. 

 

Normalt flyger vi i W, V eller Q

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara på de dyraste biljetterna som detta är möjligtt.

 

Biljett klass Y o B

Alltså normal 1åra biljett. 

 

Normalt flyger vi i W, V eller Q

Är det inte samma som gäller på Thai med ROP poäng?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte samma som gäller på Thai med ROP poäng?

 

Nej!

 

Läs SAS länken jag la in ovan

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om man kan göra det i Thailand under pågående resa eller om det måste göras från Sverige före avresa?

 

Jag gjorde det sista resan, uppgraderade till Premium Economy på hemresan. Smög in på Thai Airways kontoret vid Silon och fixade detta. PE enkel väg kostade 25 000 poäng. Jag hade Thai poäng att uppgradera med.

 

 

Precis, hade nästan 15 000 poäng som förföll vid årsskiftet så då var det ju bättre att få något för dem, som en skön PE stol på nattflighten hem.

 

 

Fan, min inrikes biljett enkel kostar 6 000... En fördel är dock att man få med sig allt bagage ifall man checkar in sina 30-40 kilo i Thailand till slutdestinationen i Sverige.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...