Jump to content
IGNORERAD

Emiraten eller Qatar?


Issanbonde

Recommended Posts

Lite kaxigt :)

 

post-4721-0-76924700-1434490474.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    25

  • Soengsang

    19

  • stefan5300

    9

  • Steinlager

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stämmer detta går Qatar bort som flygbolag.

Då finns det inte mycket du kan köpa isf. Kläder, möbler, frukt, mobiler, elektronik, etc. etc.

EDIT:

Man ska inte tro på allt som skrivs heller, kan vara rejält vinklat. Gammal artikel dessutom.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Två bolag som styrs av män som går i pyjamas och har en taskig människosyn :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Då finns det inte mycket du kan köpa isf. Kläder, möbler, frukt, mobiler, elektronik, etc. etc.

EDIT:

Man ska inte tro på allt som skrivs heller, kan vara rejält vinklat. Gammal artikel dessutom.

Så sant därför skrev jag om det stämmer.
Link to comment
Dela på andra sajter

Två bolag som styrs av män som går i pyjamas och har en taskig människosyn :wink:

 

Vet inget om hans kvinnosyn men tror inte han går i pyjamas.

 

Sir Timothy Charles Clark KBE is the current President of Emirates

https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Clark_(airline_executive)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Två bolag som styrs av män som går i pyjamas och har en taskig människosyn :wink:

Tänker du på HC? Men han kanske inte är i flygbranschen!? [emoji6]

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Vet inget om hans kvinnosyn men tror inte han går i pyjamas.

 

Sir Timothy Charles Clark KBE is the current President of Emirates

https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Clark_(airline_executive)

Och Qatars VD heter Akbar Al Baker

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Tänker du på HC? Men han kanske inte är i flygbranschen!? [emoji6]

Han sysslar nog mer i fruktbranchen

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

555, vad jag såg av bilderna från sthlm träffen så har HC snott hans pyjamas.

 

Aha, nu är du nog inne på nåt. HC var ju faktiskt i Dubai för inte så länge sen...

 

Han åkte ju dit för ett hemligt applekonvent som var så hemligt att inte han hittade det (ska vara i augusti är senaste ryktet nu) och i frustrationen så snodde han Tims pyjamas. It all makes sense now...

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalade några hundra (normalpris 1400) på Check in regency park för att checka in tidigare. Honeyhouse 2 har dom inte ens tagit extra för tidig incheck.

Shagwell manison kom jag åxå för tidigt till, inga problem.

 

Underbara namn de hittar på.  Var det passande?      :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Underbara namn de hittar på.  Var det passande?      :rolleyes:

Tja, en natt passade namnet (Shagwell) in, annars var jag tyvärr solo. Det var tiden före Teddy, nu är jag inte ensam längre stunder. Jäkla mjukisdjur som drar hem en massa pyssel för mig. att reda upp sen ;) Men arunotai var ju trevligt, inte så jäkla pattisfeeling över den gatan faktiskt.

 

Honeyhouse 1 om man får ett rum åt rätt håll så tror jag (har inte testat) att man kan "ragga" från fönstret. Ligger en bar alldeles kloss emot. Och damerna gillar att sitta ute på den lilla gården emellan hotellet och baren. Soi 22 i BKK.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Stod i valet mellan dessa två bolag precis och valde slutligen Qatar Airways. Reser med frugan i Business och ska vara borta ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stod i valet mellan dessa två bolag precis och valde slutligen Qatar Airways. Reser med frugan i Business och ska vara borta ett år.

Tror inte att du blir besviken, har flugit med dem de sista 2 resorna, tycker att de slår thai med hästlängder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte att du blir besviken, har flugit med dem de sista 2 resorna, tycker att de slår thai med hästlängder.

Inget slår direkt flighter, även om jag så måste åka med Norrbaggarna :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det kan vara skönt med en bensträckare, nu är ledtiden tyvärr endast 2h i Doha, men ska försöka se så mycket av loungen som möjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget slår direkt flighter, även om jag så måste åka med Norrbaggarna :)

Tycker det kan vara skönt med en bensträckare, nu är ledtiden tyvärr endast 2h i Doha, men ska försöka se så mycket av loungen som möjligt.

Ska man vara borta i ett år och servicen är mycket bättre, lägre pris på Qatar än Thai så gor ju inte en mellanlandning så mycket.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ska man vara borta i ett år och servicen är mycket bättre, lägre pris på Qatar än Thai så gor ju inte en mellanlandning så mycket.

Nog riktigt, men pendlar man var 8:e vecka som tex jag så är valet lätt, tom baggarna går bort där pga deras dåliga ank tid till Sverige.

Men har man inga tider och passa så kvittar det ju.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nog riktigt, men pendlar man var 8:e vecka som tex jag så är valet lätt, tom baggarna går bort där pga deras dåliga ank tid till Sverige.

Men har man inga tider och passa så kvittar det ju.

business med Qatar blev mycket billigare jämfört med vad en economy med Thai hade kostat för samma period + kostnad för bagageövervikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

business med Qatar blev mycket billigare jämfört med vad en economy med Thai hade kostat för samma period + kostnad för bagageövervikt.

Yes, då är det ju inget o tveka på, för har man blivit biten så har man :)

Men deras billigaste biz är inte gratis ombokningsbar, vilket är en av mina kriterier.

För övrigt har de just sjösatt en kanpanj nu, bra priser som fan på bla biz.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Varför jämföra BMW med en Merca??

 

Båda flygbolagen spelar i den absolut högsta klassen var det gäller service och komfort kontra det priset du får betala.

 

Att blanda in Thai i denna diskussion känns lite som konstgjord andning, då dom har tappat rejält på alla flygningar.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...