Jump to content
IGNORERAD

Emiraten eller Qatar?


Issanbonde

Recommended Posts

  • Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    25

  • Soengsang

    19

  • stefan5300

    9

  • pigge01

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:good: Jag skulle satsa på thai eller nowegian raka spåret

 

Emirates :good:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

:good: Jag skulle satsa på thai eller nowegian raka spåret

 

Emirates :good:

Differens 3.500:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla tid för byten så det inte är stora skillnader

 

Flygplatsen i Dubai har väldigt bra shopping att döda tid med som är öppen dygnet runt. Vet inte hur det är Doha:s nya flygplats

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer 40:- samma restid men vilka är bäst.

Ge mig lite inputt

Låt avgångs och väntetider tider avgöra.

Jag har åkt med Emirates de fyra senaste resorna. Det blir sannolikt samma på nästa resa.

Och skulle vilja påstå när det gäller economy, så finns det säkert lika bra flygbolag, men knappast något bättre än Emirates.

Flygplatsen i Dubai får också högsta betyg.

Servicen ombord får betygen mellan mycket bra till suverän, rätt mycket beroende på vilken besättning som jobbar på den flighten du hamnar, samt hur mycket de har att göra, alltså hur fullsatt det är.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte med Emirates senaste resan förra månaden och jag måste ge flygvärdinnorna toppbetyg

 

Snyggaste tjejerna av alla bolag jag åkt med och dessutom väldigt trevliga och servicevänliga

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

thai 6300

norwegian 4623

Finnair 6017

 

På de datumen ligger flygstolen på 3956:- just nu med Qatar.

Och det är ju med mat och service ombord. Tre timmars väntan på ditväg och fyra timmar på hemväg. Helt OK enligt mig.

Dessutom lite skönt med bensträckare och annat halvvägs tycker jag.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg till väskor å mat!!

varför åker du inte nu du får väl 2 bijetter bara för värmekostnaden på kåken ,ölen ,ciggen,maten är ju billigare i byn

 

blir 5600 då

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har fått för mig att det är jämnt skägg mellan dom i ekonomi i alla fall, skulle kollat på totaltid och när man landar/avgår.

 

Riktigt snäva mellanlandningar är ju inte heller roliga, lagom är bäst.

 

Landa tidigt på morgonen (6-7) och avresa sent (efter midnatt) tex 01:00 ger ju nästan 2 extra dagar. En av sakerna som jag gillade med Thai, direktflyg har ju sina fördelar åxå, men sen finns det ju dom som vill ha en benrökare (bensträckare+rökpaus) mitt i åxå. Jag snusar så jag behöver inte den. Sträcker på benen med lite promenader i omgivningarna på planet.

 

Skiljer det 40kr så är det tiderna och ev kg bagage om du nu flyger tungt som jag skulle kikat på.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

 

På de datumen ligger flygstolen på 3956:- just nu med Qatar.

Och det är ju med mat och service ombord. Tre timmars väntan på ditväg och fyra timmar på hemväg. Helt OK enligt mig.

Dessutom lite skönt med bensträckare och annat halvvägs tycker jag.

 

3998 hittade jag

Sen måste jag ju passa in med gummans flyg hem.. Orkar fan inte åka upp efter 1-3 dagar å hämta henne

Link to comment
Dela på andra sajter

 

På de datumen ligger flygstolen på 3956:- just nu med Qatar.

Och det är ju med mat och service ombord. Tre timmars väntan på ditväg och fyra timmar på hemväg. Helt OK enligt mig.

Dessutom lite skönt med bensträckare och annat halvvägs tycker jag.

 

bensträckaren tar jag i bkk efter 9 timmar

Link to comment
Dela på andra sajter

bensträckaren tar jag i bkk efter 9 timmar

Skiljer dt över 3000 sek det blir många pekfingervalsar för dom kulorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer 40:- samma restid men vilka är bäst.

Ge mig lite inputt

Emerates utan tvekan

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiljer dt över 3000 sek det blir många pekfingervalsar för dom kulorn

ja det skiter jag i fan göra 2 långflygningar på rad är inget för mig ,då stannar jag hemma hi hi

Link to comment
Dela på andra sajter

varför åker du inte nu du får väl 2 bijetter bara för värmekostnaden på kåken ,ölen ,ciggen,maten är ju billigare i byn

 

blir 5600 då

7dagars jobb i Jan. 6 i feb... samt måste jobba lite med kåken också. Går ju fan så smidigare när gumman inte är hemma och ska peka..

Verktyg kan ligga framme samt man behöver ej röja varje dag

Link to comment
Dela på andra sajter

7dagars jobb i Jan. 6 i feb... samt måste jobba lite med kåken också. Går ju fan så smidigare när gumman inte är hemma och ska peka..

Verktyg kan ligga framme samt man behöver ej röja varje dag

lej ut jobben och dra för tusan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med Emirates ett par gånger och tänker göra det igen även om priset skulle närma sig thais direktflygspris.

Tycker det är perfekt med en bensträckare på halva vägen. 

Och tiderna passar bra. Faktiskt bättre än direktflyget som kommer in tidigt på morgonen om man ska in på hotell. Emiraten landar runt lunch och då brukar hotellen släppa in gästerna.

Fri sprit, kanonbra service och riktigt snygga flygvärdinnor är ju åxå ett plus.

Och inte minst, med två flygningar så får man ju dubbelt så mycket flygplansmat och den är nog bland det bästa i branchen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med Emirates ett par gånger och tänker göra det igen även om priset skulle närma sig thais direktflygspris.

Tycker det är perfekt med en bensträckare på halva vägen. 

Och tiderna passar bra. Faktiskt bättre än direktflyget som kommer in tidigt på morgonen om man ska in på hotell. Emiraten landar runt lunch och då brukar hotellen släppa in gästerna.

Fri sprit, kanonbra service och riktigt snygga flygvärdinnor är ju åxå ett plus.

Och inte minst, med två flygningar så får man ju dubbelt så mycket flygplansmat och den är nog bland det bästa i branchen.

 

Kan bara hålla med.

 

Emirates och Qatar är absolut ett i tid/pris/service/komfort, mycket prisvärt alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har ej åkt med Emirates, men däremot 2 resor T/R med Qatar CPH-BKK. Nu senast 4 veckor, hemma efter jul.

4207 Dkr. gav jag för den biljetten. Allt har varit helt perfekt, mat dricka osv. Och flygbytet i Doha

passar mig bra. 

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Emirates har jag inte åkt men Qatar var jag mycket nöjd med. Kort och lagon bensträckare i den nya flygplattsen på Doha!  och vill man handla så var det inget problem.

Var öppet i flera butiker och inga köer mitt i natten. Servicen i kabinen var mycket bra för de kom på stört, testade dock inte att kalla på dem när de serverade mat men jag tycker o andra sidan att det är lite ofint att göra.

 

Båda tillåter 30kg på ekonomi så det är väl dagspris och tider som gör skilnaden om vad som passar.

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...