Jump to content
IGNORERAD

Emiraten eller Qatar?


Issanbonde

Recommended Posts

Inget fel på arabtjejer.

 

BTT

Det har du rätt i. När du doppat in den och de roterar fläsket runt magen är det rent sensationellt skönt, som du är helt innesluten i en 5 dimentionell massagemaskin.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    25

  • Soengsang

    19

  • pigge01

    9

  • Steinlager

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det har du rätt i. När du doppat in den och de roterar fläsket runt magen är det rent sensationellt skönt, som du är helt innesluten i en 5 dimentionell massagemaskin.  

Typiskt. jag har aldrig fått vara med om någonting som ni andra erfarna :fool:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi fick ett pris med Thai den 15 juni runt 9000kr till udon. Är dom totalt korkade. Runt 7000kr till Bangkok sedan ca 1900till udon. Var  ser man emirates och Qatars priser

Link to comment
Dela på andra sajter

BTT kanske svamlar om något urtids charterflyg med Braathens som var norskt i begynnelsen.

 

Helt OT.  Jodå, jag har åkt med dem, företagschartrat, från ARN till och från en konferens i Wien på 70-talet. Men den roligaste företagschartern var med en gammal Caravelle från Finnair till Lissabon.

Anlände halvsatt till ARN lite sent och halvfull med finska anställda. En del av de väntande svenska hade redan 'korkat upp' vid gaten. Efter boarding så kom beskedet att vi hade tillfälligt startförbud

p.g.a. militärövning över Europa. Caravellens räckvid var nog inte längre än närmaste vägen till Lissabon. Då kom flygvärdinnorna på att de skulle servera kaffe, vilket var ett stort misstag då alla

fick tillgång till kopp, d.v.s. drickverktyg. Glada finnar och svenskar på väg till konferens i Estoril. Jojo. Limpan, min stolsgranne halade upp en flaska virre och en flygvärdinna kommer farande:

 

Hon, på riktig finlandssvenska: "Ni får int dricka eget brännvin".

Limpan, härmande, medans han skruvade av muttern: "Dä är int eget brännvin, dä ä hans", och pekade på mej.

 

Helt plötsligt så börjades det att prasslas med påsar i hela kabinen, flygvärdinnorna gav upp och vi hade en fantastisk umgänges och fylleresa ner till Lissabon. Slut OT.

 

 

Oscar, (som hade Emirates som absolut flygbolagsfavorit på den tiden jag flängde runt i världen, men jag har ju bara flugit första klass med dem).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tillbaka till topic i den här gamla tråden.

Jag satt och surfade runt lite och på Qatars hemsida såg jag att dom har kampanj i Business till hösten. Jag sökte på datum i september och oktober på resor runt 3 veckor. Fast pris på 10,700 kr ToR. Och bara 2 timmar i Doha åt bägge hållen. Lite sugen blev jag.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaka till topic i den här gamla tråden.

Jag satt och surfade runt lite och på Qatars hemsida såg jag att dom har kampanj i Business till hösten. Jag sökte på datum i september och oktober på resor runt 3 veckor. Fast pris på 10,700 kr ToR. Och bara 2 timmar i Doha åt bägge hållen. Lite sugen blev jag.

Är nog det bästa bolag jag flygit med.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog det bästa bolag jag flygit med.

Är helt OK om man inte vill flyga direkt.

2c67f74fa95530e33b7fef96ce5c3069.jpg

0cc8f66d33a3bee418de1012cc029693.jpg

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar Airways har just nu en kampanj med 2 för 1 i businessklass. Köp en biljett i business så kan man skämma bort tii-raaken med en businessklass biljett också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog det bästa bolag jag flygit med.

 

Gött att höra Stefan att du tycker de är bra :good: , åker med dem nu den 13 (kanske därför de var billiga) maj, skall försöka återkomma med en "review" jag också.

 

Angående Norwegian som många pratat om innan i tråden så tycker jag de är helt ok eftersom jag flyger från Oslo direkt, men skulle valet vara mellan Thai och Norwegian och priset det samma så hade jag valt Thai alla dagar i veckan pga att allt ingår när man flyger med thai. Sen hade vi oturen att blir försenade några timmar vid take off och det är inte kul... Dreamlinern är MYCKET plastig också kan jag tycka och trångt för oss lite välväxta pojkar... Sorry OT

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda lika bra tycker jag. Längre mellan landningstid på Emirates på väg ner.

Båda rekommenderas.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.sydsvenskan.se/danmark/jattarnas-kamp-pressar-priserna-pa-langflygen/

 

Priserna kommer att sjunka ännu mer under 2016, tror Ole Stouby.

Bland annat på grund av Emirates nya Airbus A380, som snart börjar flyga från Köpenhamn. Det utvecklar den samlade kapaciteten och kommer att pressa priserna.

Priset för biljetter til flera av destinationerna som är med i jämförelsen kan lätt sjunka under 4000 kronor nästa år.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En klar nackdel med Emirates är att deras 777:or har en 3-4-3 konfiguration på sätena. Mycket trångt i sidled. Ska man åka med dem ska man se till att få flyga 380 mellan Dubai och Bangkok.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Skulle ge en liten recension av Qatar.

Jag flyger gärna med dem igen och det är inte för att benutrymmet är bättre för det är det samma i alla apklasser tycker jag. Utan valet är för den trevliga personalen och den goda maten :).

 

post-5045-0-94140300-1432994060_thumb.jp

post-5045-0-84210000-1432994064_thumb.jp

post-5045-0-08619800-1432994069_thumb.jp

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En klar nackdel med Emirates är att deras 777:or har en 3-4-3 konfiguration på sätena. Mycket trångt i sidled. Ska man åka med dem ska man se till att få flyga 380 mellan Dubai och Bangkok.

 

// mrco

 

Du får ta och flyga från Kastrup

där kör emirates med A380-800.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får ta och flyga från Kastrup

där kör emirates med A380-800.

De flesta svenskar reser från Sverige(tror jag iaf)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

emirat absolut bästa bolaget maten service leende hela tiden. thai suger förutom direkt flyget . finnarna ok men stela inga leenden lite ok service  Med vänlig hälsning Med vänlig hälsning 7 dagar kvar till PARTY :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:good: 

emirat absolut bästa bolaget maten service leende hela tiden. thai suger förutom direkt flyget . finnarna ok men stela inga leenden lite ok service  Med vänlig hälsning Med vänlig hälsning 7 dagar kvar till PARTY :jester:

inte bryr jag mig om dom ler eller inte bara jag får flyga direkt och sova :good:ja suger låter ju bra också förstås

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

inte bryr jag mig om dom ler eller inte bara jag får flyga direkt och sova :good:

Och inte behöver betala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Spela inte dum.

jag förstår inte vad du menar så då är jag väl dum då ,tack så mkt för det

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan flög Qatar i år tyckte det var toppen!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

jag gillar att testa på lite nya flygplatser och plan 380an är klar och nästa flight blir med Finnairs 350 8 januari Med vänlig hälsning 5 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Skytraxx tycker QR är bäst igen. Kan inte annat än att hålla med.

 

 

Le Bourget, France (CNN)Qatar Airways has been voted the world's best airline at the annual Skytrax World Airline Awards.

The awards -- decided by 18.9 million passengers in 110 countries across the globe -- judge airlines on everything from the quality of their food and the comfort of their seats to the friendliness of their cabin crew.

Qatar has won the top prize twice before, in 2011 and 2012, and twice been voted runner-up; the airline also took home prizes for best airline in the Middle East an best business class seat.

"It's a very clear accolade on behalf of the staff -- they are the real recipients, I'm just their leader!" CEO Akbar Al Baker told CNN after the ceremony, held as part of the Paris Air Show at Le Bourget.

 

http://edition.cnn.com/2015/06/16/travel/skytrax-best-airlines-awards-2015/index.html?sr=cnnifb

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...