Jump to content
IGNORERAD

Emiraten eller Qatar?


Issanbonde

Recommended Posts

Quatar är hur bra som helst men undvik Norwegians boskapsflyg.

 

BTT´?

har du åkt med norwegian?

åker nog hellre direkt med Norwegian än  planbyte i en sandöken, medans du byter plan i sandöken har jag nog hunnit med både soi sex Lolitas och :good: lite annat mys

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 204
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    25

  • Soengsang

    19

  • stefan5300

    9

  • pigge01

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

har du åkt med norwegian?

åker nog hellre direkt med Norwegian än  planbyte i en sandöken, medans du byter plan i sandöken har jag nog hunnit med både soi sex Lolitas och :good: lite annat mys

 

Vem orkar sitta i 12 timmar inklämd i ett litet trängt säte där man knappt kan röra sin armar??

 

Skönt att gå av efter 6 timmar och sträcka på benen och ta en ordentlig piss.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem orkar sitta i 12 timmar inklämd i ett litet trängt säte där man knappt kan röra sin armar??

Skönt att gå av efter 6 timmar och sträcka på benen och ta en ordentlig piss.

BTT

Njae jag åker ju pe och sedan har dom toaletter på norskarnas plan så man slipper vänta 6 timmar för att få gå av och [emoji1] pissa
Link to comment
Dela på andra sajter

Vem orkar sitta i 12 timmar inklämd i ett litet trängt säte där man knappt kan röra sin armar??

 

Skönt att gå av efter 6 timmar och sträcka på benen och ta en ordentlig piss.

 

BTT

Bra att få synpunkter av en erfaren resenär.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Quatar är hur bra som helst men undvik Norwegians boskapsflyg.

 

BTT

Longhaulen med Norwegian var det inte nåt fel på till det priset.

Har åkt sämre och dyrare med Star alliance lösningar.

 

Min personliga åsikt såklart, men ogillar man låga priser, dreamlinern och direktflyg så förstår jag din ståndpunkt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan dom flyga från Linköping

Där går det till Köpenhamn och Amsterdam

 

Blir det inte onödigt många mellanlandningar då?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Quatar är hur bra som helst men undvik Norwegians boskapsflyg.

 

BTT

 

 

Norrbaggarna fanns väl inte på 80-90 talet då du lär ha setts i en spegelbild! Fast den va ju också tveksam!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Longhaulen med Norwegian var det inte nåt fel på till det priset.

Har åkt sämre och dyrare med Star alliance lösningar.

 

Min personliga åsikt såklart, men ogillar man låga priser, dreamlinern och direktflyg så förstår jag din ståndpunkt.

 

Visst norbaggarna är billiga men dom är charterflyg så inget man kliver på i första taget.

 

Sen detta dumma system att man ska behöva betala för maten ombord vilket är onödigt och skapar bara sämre service.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst norbaggarna är billiga men dom är charterflyg så inget man kliver på i första taget.

 

Sen detta dumma system att man ska behöva betala för maten ombord vilket är onödigt och skapar bara sämre service.

 

BTT

Efter att själv ha åkt med baggarna till Bkk (och tillbaka) måste jag säga att vi har helt olika uppfattning om hur de är.

 

"Visst norbaggarna är billiga men dom är charterflyg..."

Om det är sant (tveksam till det) var det inget som märktes.

 

"Sen detta dumma system att man ska behöva betala för maten ombord vilket är onödigt och skapar bara sämre service."

Själv anser jag att valfrihet är bra, och vill du så kan du betala maten långt i förväg så slipper du betala ombord.

 

Antingen så har du inte åkt med dem till Bkk (som de flesta som klagar på dem), eller så har vi helt olika uppfattning om vad som är viktigt på en transport...

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Efter att själv ha åkt med baggarna till Bkk (och tillbaka) måste jag säga att vi har helt olika uppfattning om hur de är.

 

"Visst norbaggarna är billiga men dom är charterflyg..."

Om det är sant (tveksam till det) var det inget som märktes.

 

"Sen detta dumma system att man ska behöva betala för maten ombord vilket är onödigt och skapar bara sämre service."

Själv anser jag att valfrihet är bra, och vill du så kan du betala maten långt i förväg så slipper du betala ombord.

 

Antingen så har du inte åkt med dem till Bkk (som de flesta som klagar på dem), eller så har vi helt olika uppfattning om vad som är viktigt på en transport...

 

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

förstår inte vad man ska till Köpenhamn att göra om man bor omkrets 20 mil sthlm dels är det ju längre till bkk från Köpenhamn + dyrare biljetter

Hahaha exakt, man har nog inte alla besticken i lådan om man anser att Kastrup är smidigast och typ "sin" flygplats om man bor 2-3h från Arlanda. Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

Måste ha skett nyligen då?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst norbaggarna är billiga men dom är charterflyg så inget man kliver på i första taget.

Sen detta dumma system att man ska behöva betala för maten ombord vilket är onödigt och skapar bara sämre service.

BTT

Charterflyg?, mig veterligen så är det ett lågprisflyg som flyger reguljärt på bla. Bkk?

Rätta mig om jag har fel?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

Du kan ju inte klaga på att det tar lång tid att flyga direkt, vad ska de göra åt det?

 

Den enda du ska klaga på är ju dig själv som valde att åka med baggarna, de gjorde väl det de skulle.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

 

Berätta vad som inte var bra jämfört med andra bolag !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

aasoiskawbeach

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

 

Det var kanske Novair mannen åkte med??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha exakt, man har nog inte alla besticken i lådan om man anser att Kastrup är smidigast och typ "sin" flygplats om man bor 2-3h från Arlanda.

 

Med tanke på att Kastrup är Danskt så är deras avgifter troligen högre än andras, det tyder lite så när man kollar flyg från GBG eller Sthlm.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nej men jag har genomlidit en 12 timmars mardrömstripp från Bangkok till Köpenhamn med norrbaggarna och inget jag gör om igen.

 

BTT

Kom ju hem med dom för några veckor sen.. tja när det nu var, vettigt käk och dreamlinern var inte dum att åka med heller.

Men det jag uppskattade var priset+direktflyg. Alternativet är ju Thai för några tusen extra.

 

Men när det gäller Emirates eller Qatar med mellanlandning så förstår jag att den pausen kan vara uppskattad.

Det beror väl lite på hur man vill resa helt enkelt. Och alla är vi inte lika.

 

Tur att man kan välja olika lösningar, förhoppningsvis finns det nåt som passar för alla. Och är en resa en "mardrömsresa" så kan man välja nåt annat nästa gång.

 

Det finns ju flyg i massor som går åt det hållet, ryssar, finnar, thai, och araber, samt några europeiska bolag via SA. Nästan så det finns för mycket att välja bland. Air China fanns väl åxå, men då blev det en jäkla restid - eller som kompisen uttryckte det mycket flygande för pengarna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ju hem med dom för några veckor sen.. tja när det nu var, vettigt käk och dreamlinern var inte dum att åka med heller.

Men det jag uppskattade var priset+direktflyg. Alternativet är ju Thai för några tusen extra.

Men när det gäller Emirates eller Qatar med mellanlandning så förstår jag att den pausen kan vara uppskattad.

Det beror väl lite på hur man vill resa helt enkelt. Och alla är vi inte lika.

Tur att man kan välja olika lösningar, förhoppningsvis finns det nåt som passar för alla. Och är en resa en "mardrömsresa" så kan man välja nåt annat nästa gång.

Det finns ju flyg i massor som går åt det hållet, ryssar, finnar, thai, och araber, samt några europeiska bolag via SA. Nästan så det finns för mycket att välja bland. Air China fanns väl åxå, men då blev det en jäkla restid - eller som kompisen uttryckte det mycket flygande för pengarna.

Nu behöver du inte ta för hårt på vad BTT skriver, för han har troligen aldrig rest till Thailand.

Det han skriver är med all sannolikhet bara sånt som han läst efter att ha suttit och stämt i Googles värld.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu behöver du inte ta för hårt på vad BTT skriver, för han har troligen aldrig rest till Thailand.

Det han skriver är med all sannolikhet bara sånt som han läst efter att ha suttit och stämt i Googles värld.

Bar-oraklet har nog skippat Google denna gång eller så har han alldeles nyss kommit hem från Bangkok.

 

Linjen startade 30 oktober 2014, för drygt för 2 månader sedan.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ju hem med dom för några veckor sen.. tja när det nu var, vettigt käk och dreamlinern var inte dum att åka med heller.

Men det jag uppskattade var priset+direktflyg. Alternativet är ju Thai för några tusen extra.

 

Men när det gäller Emirates eller Qatar med mellanlandning så förstår jag att den pausen kan vara uppskattad.

Det beror väl lite på hur man vill resa helt enkelt. Och alla är vi inte lika.

 

Tur att man kan välja olika lösningar, förhoppningsvis finns det nåt som passar för alla. Och är en resa en "mardrömsresa" så kan man välja nåt annat nästa gång.

 

Det finns ju flyg i massor som går åt det hållet, ryssar, finnar, thai, och araber, samt några europeiska bolag via SA. Nästan så det finns för mycket att välja bland. Air China fanns väl åxå, men då blev det en jäkla restid - eller som kompisen uttryckte det mycket flygande för pengarna.

med thai tar det ca  9 timmar ,,,,,jag tycker det är ett elände att bli väckt efter 6 timmar för att byta plan ,liksom börja om resan en gång till ,men det är min åsikt ,alla är vi olika och eftersom restiden är 12 timmar med emirates och Qatar måste det ju var en jäkla omväg också

Link to comment
Dela på andra sajter

med thai tar det ca  9 timmar ,,,,,jag tycker det är ett elände att bli väckt efter 6 timmar för att byta plan ,liksom börja om resan en gång till ,men det är min åsikt ,alla är vi olika och eftersom restiden är 12 timmar med emirates och Qatar måste det ju var en jäkla omväg också

Då vill det till att det blåser ordentlig medvind, från Arlanda tar det 10:15 enligt min biljett.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Då vill det till att det blåser ordentlig medvind, från Arlanda tar det 10:15 enligt min biljett.

Har faktiskt kommit ner i åtminstone närheten av 9 timmar med Thai (Arn-Bkk). De har en god vana att ofta vara ute i god tid. Dock tar det längre tid åt andra hållet, men det är väl för att det är uppförsbacke :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt kommit ner i åtminstone närheten av 9 timmar med Thai (Arn-Bkk). De har en god vana att ofta vara ute i god tid. Dock tar det längre tid åt andra hållet, men det är väl för att det är uppförsbacke :good:

Stämmer, det tar 11:20 enligt samma biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania

Tja tycker Qatar är några jävlar att bruka PA i tid och otid, flyget ett antal gånger med dom  från Perth, Phuket och Oslo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...