Jump to content
IGNORERAD

Guesthouse i Patong


matz

Recommended Posts

Vad hände med Villa Patong? Har för mig att det låg på 3:rd road eller nåt sånt?

 

Är också nyfiken på vad som hände med stället. Är ju ett svårt namn att googla på!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • matz

    8

  • kenneth073

    4

  • Galten

    2

  • Glenn Phuket

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag bodde på Seven Seas i april 2014 i änden på Patong tyckte det var ok och gångavstånd till neonljusen på Bangla.

http://www.phuketsevenseas.com/

Ändrades av Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

där bodde jag 1980 och då var det VÄLDIGT avsides

 

Patong har vuxit en liiiiiiiiten aning sedan du var där 1980...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och kollar på boende i Phuket Patong och hittat ett Guesthouse som jag fastnat för men kan inte hitta mer än 1 komentar på detta ställe.

Det ligger även en sportsbar intill med namnet "The Legends Sports Bar"

Är det någon som har erfarenhet från detta Guesthouse så vore jag tacksam höra vad ni tyckte om det.

 

Baan Orchid Guesthouse.

 

attachicon.gifbaan.jpg

 

/matz

Har bokat på Phusita house 3 så vi får se hur det är ska kolla upp Baan Orchid när jag är på plats hör av mig senare!

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt, jag har för mig att jag bodde där 1995 och då hade dom både bungalows och hotellrum, men nu när jag kollar på bilderna så ser jag inga bungar.

Kanske dom rev dom och byggde hotellrum där åxå. Var jäkligt lyxigt då i alla fall (om det nu är samma hotell) för 1000THB natten. En bunge gick väl på drygt 300THB eller nåt.

International breakfurst i "källaren" (½ trappa ner) i nåt hus en bit bort, med allt som ska vara till. Prinskorv, stekta ägg, äggstanning, stekt potatis, bacon, vita bönor, juice, rostat bröd.

Ett av dom finare hotellen utan joiner fee jag testade (troligen pga av bungarna) men damen fick lämna ID i alla fall. Tja mycket hinner hända på 20 år, och inte alltid till det bättre.

Kan väl inte finnas flera C&N i Patong, måste vara samma.

Hoppas fan äggstanningen har försvunnit från frukosten. Det måste vara ett av de få sätt man kan göra ägg oätbara på... Annars är det gamla härliga kvarter där uppe vid C and änn!
Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas fan äggstanningen har försvunnit från frukosten. Det måste vara ett av de få sätt man kan göra ägg oätbara på... Annars är det gamla härliga kvarter där uppe vid C and änn!

Tja, det var ju frukostbuffé så man fick liksom ta det man gillade. Dock tycker jag personligen att äggstanningen inte är så tokig med bacon och stekt potatis+prinskorv som frukost.

 

Är ju på väg åt det hållet, men hade nog inte tänkt mig mer söderöver än Khao Lak, dock är ju min planering försumbar efter besöket hos SC så det kanske bär av söderöver (närmaste flygplats) om jag blir less på buss.

Annars lutar det mot buss tillbaka till pattis.

 

Tror inte jag hade känt igen mig därnere efter 20 år i alla fall. Ao Nang var ju bara en väg med en kurva i slutet typ. Railay några bungar, en "supermarket" lite större än en kvartersbutik och en restaurang&bar.

 

Men C&N skulle vara kul att återse igen. Kommer ihåg att det var första gången vi hade AC efter 3v med flugkarusell i taket.

Spred ut kläderna ifrån ryggan så dom skulle få torka upp, den luktade surt trots att det var rena kläder i den, rena men fuktiga. Lurade nyckellåset till ACn och drog den på min temp (18°C eller nåt) och sen iväg på promenad. Gick ju inte att vara på rummet när det var så jäkla kallt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jaha då var Patong avklarat för denna gången, lägesrapport angående Baan Orcide såg väldigt välskött ut kanska har några år på nacken men rummen såg OK ut var aldrig inne i något rum utan bara kollade från dörren, trevlig liten resort med trädgård och fiskedammar. Så kan nog tänka mig att bo där nästa gång om jag ska bo i Patong.

Phusnita House 3 som vi bodde på var väl sådär ett nybyggd hotell så allt var nytt och rent men tråkig personal och ett hotell i mängden, kommer inte att bo där igen.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Lite OT, som ju faktiskt är en av mina specialiteter.

2003 bodde jag på nåt jävla charterhotell i Karon. Blue Orchid tror jag det var.

Riktigt trevlig personal på det hotellet var det.

Bjöd alltid in några från personalen på rummet och så tömde vi minibaren och lite annat smått och gott som hade inhandlas på närmaste sjuelva.

Dom vinglade oftast ganska rejält efter dagens slut och hängde då och då med till Patong.

Att jag sedan hade med min strokedrabbade polare som saknade alla hämningar, men kostade mer än tre barnfamiljer att supportra, gjorde inte saken sämre.

Man får väl själv bjuda till och vara lite trevlig med folk som annars bara är där och sliter för turisternas eget höga nöjes skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...