Jump to content
IGNORERAD

Guesthouse i Patong


matz

Recommended Posts

Sitter och kollar på boende i Phuket Patong och hittat ett Guesthouse som jag fastnat för men kan inte hitta mer än 1 komentar på detta ställe.

Det ligger även en sportsbar intill med namnet "The Legends Sports Bar"

Är det någon som har erfarenhet från detta Guesthouse så vore jag tacksam höra vad ni tyckte om det.

 

Baan Orchid Guesthouse.

 

post-9975-0-26786100-1420141930.jpg

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • matz

    8

  • kenneth073

    4

  • Galten

    2

  • Glenn Phuket

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

 

 

Ahmed A.EnsamresenärEgypt, den 15 december 2014
Very bad for me never go to this hotel again
2,3
No wifi. reception not helpful close from 10 pm till 10 am. room not good bed is very bad bathroom empty no soap or shampoo everything is bad I recommend to discard this hotel from agoda search and for me never come back to this hotel.

 

 

 

Ahmed gillade den inte

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahmed gillade den inte

 

 

/ENis

 

Nä det gjorde han inte och det är den enda kommentar som jag kan hitta om detta guesthouse, hmmm lite skumt så lite tveksam om det är ett bra ställe att bo på.

 

Någon som känner till ett liknade ställe som är bra??

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Nä det gjorde han inte och det är den enda kommentar som jag kan hitta om detta guesthouse, hmmm lite skumt så lite tveksam om det är ett bra ställe att bo på.

 

Någon som känner till ett liknade ställe som är bra??

 

/matz

Du får väl boka en natt eller två och ha n plan B i bakfickan om dt skulle skita sig men söker du boende utan "Joyner fee# så ska du vända dig till kvällspressen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl boka en natt eller två och ha n plan B i bakfickan om dt skulle skita sig men söker du boende utan "Joyner fee# så ska du vända dig till kvällspressen..

 

 

Ursäkta en okunnig.

 

"Joyner fee# så ska du vända dig till kvällspressen..  ?????

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Glenn Phuket

Ursäkta en okunnig.

 

"Joyner fee# så ska du vända dig till kvällspressen..   :huh:??

 

/matz

för en vecka sen eller två så hade kvällspressen en artikel om vilka hotell som släpper in galanta damer till rummen mot betalning...eller med andra ord ska du ta in en dam som säljer sin kropp då får du betala för nöjet 2 gånger...
Link to comment
Dela på andra sajter

för en vecka sen eller två så hade kvällspressen en artikel om vilka hotell som släpper in galanta damer till rummen mot betalning...eller med andra ord ska du ta in en dam som säljer sin kropp då får du betala för nöjet 2 gånger...

 

Ok.

Nä det blir nog inte aktuellt då sambon är med. :lol:

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.

Nä det blir nog inte aktuellt då sambon är med. :lol:

 

/matz

Då skulle jag söka mig mot korat eller kamala.

Sist jag bodde i Patong så var förvånansvärt nog de billiga mycket fräshare än de dyra etablerare.

Brukar bara ta en som ser fin ut från gatan och gå in och fråga.

Därför kommer jag inte ihåg namnen.

Bästa stället kostade 700b men det var 11 år sedan.

Sedan är det ju roligt och prova lite olika ställen.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Då skulle jag söka mig mot korat eller kamala.

Sist jag bodde i Patong så var förvånansvärt nog de billiga mycket fräshare än de dyra etablerare.

Brukar bara ta en som ser fin ut från gatan och gå in och fråga.

Därför kommer jag inte ihåg namnen.

Bästa stället kostade 700b men det var 11 år sedan.

Sedan är det ju roligt och prova lite olika ställen.

 

Jodå håller till i Korat den mesta tiden men är ju tvungen att åka ner till turisthålan Phuket då sambons dotter bor där och hon vill ju förstås träffa henne. 

Så försöker att göra det bästa av situationen och hitta ett drägligt boende där jag kan trivas när jag är där. 

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på Tutch Villa och det var för 15 år sedan.

Var ett frächt hotell i ett plan och skapligt pris.

goggla så får du färska nyheter. 285 kr/natt

Cnn hotell ligger på samma soi . Ett högt hotell.

Lätt att hitta.Gå från havet bangla road och ta till vänster i t-korsningen. Kanske ligger Chark dans o disco kvar i hörnet.

 

I närheten ligger ett bamsehögt hotell och runt detta hotell fans tidigare en räcka med gesthouse till bra priser.

För 15 år sedan var det högborg för trans -o ladyboy och bögar.Bodde 2 nätter där och "dom udda" var inte till något besvär för mig utan acepterade att jag inte gick in på deras barer.

Born41

Ändrades av born41
Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå håller till i Korat den mesta tiden men är ju tvungen att åka ner till turisthålan Phuket då sambons dotter bor där och hon vill ju förstås träffa henne. 

Så försöker att göra det bästa av situationen och hitta ett drägligt boende där jag kan trivas när jag är där. 

 

/matz

Sorry menade karon eller kamala..

Skall försöka lägga  in en från bild från google Earth till ett bra billig lägenhetshotell med litet kök bredvid balkongen.

Det är bara billigt boende i en massa olika byggnader i området men jag tog korttidsboende för 600 bath dygnet och var mycket nöjd.

Fanns lite sunkiga för 3000 bath månaden i andra byggnader typ men  det är ju semester.

Man får vad man betalar för.

obs 11 år sedan.

post-3333-0-88253200-1420218534_thumb.pn

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekomendera baan petcharat på saynamyen road strax ovanför Patong hospital,bodde där ifjol under högsässong för 1200 bath tror jag det var.

Dels ligger det närmare Bangla än det guesthouse du frågade om ,det finns även swimmingpool och rummen är fina med ballkong.

Relativt nybyggt.

Tror inte du blir missnöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekomendera baan petcharat på saynamyen road strax ovanför Patong hospital,bodde där ifjol under högsässong för 1200 bath tror jag det var.

Dels ligger det närmare Bangla än det guesthouse du frågade om ,det finns även swimmingpool och rummen är fina med ballkong.

Relativt nybyggt.

Tror inte du blir missnöjd.

 

Har kollat på detta ställe men även där så är det dåligt med info får inte riktigt kläm på var det ligger.

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur mycket du känner till Patong.

Vet du var Patong hospital och polisstationen i Patong ligger?

Om du fortsätter den gatan(sainamyen) lite längre upp så ligger det på höger sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag bor på C&N Hotel i Patong för fjärde gången snart. Bra läge nära stranden och nattlivet i Patong, men ändå lite avskilt. Hyfsad frukost ingår. Enda minus jag kan komma på är avsaknaden av pool.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor på C&N Hotel i Patong för fjärde gången snart. Bra läge nära stranden och nattlivet i Patong, men ändå lite avskilt. Hyfsad frukost ingår. Enda minus jag kan komma på är avsaknaden av pool.

 

Hyfsad frukost är väl i överkant kan jag tycka. Sängarna var inte sköna men det var billigt och läget är ju helt ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bott på Tutch Villa och det var för 15 år sedan.

Var ett frächt hotell i ett plan och skapligt pris.

goggla så får du färska nyheter. 285 kr/natt

Cnn hotell ligger på samma soi . Ett högt hotell.

Lätt att hitta.Gå från havet bangla road och ta till vänster i t-korsningen. Kanske ligger Chark dans o disco kvar i hörnet.

 

I närheten ligger ett bamsehögt hotell och runt detta hotell fans tidigare en räcka med gesthouse till bra priser.

För 15 år sedan var det högborg för trans -o ladyboy och bögar.Bodde 2 nätter där och "dom udda" var inte till något besvär för mig utan acepterade att jag inte gick in på deras barer.

Born41

 

Touch Villa har bytt namn. Heter idag Hacienda eller nåt sånt. Bodde där förra sommaren. Inget jag kan rekomendera TS.

 

Kan rekommendera Orchid Guesthouse på Soi san sabai. http://www.orchid-guesthouse.de/

Tror att det var i svensk regi förr, vet ej idag. Har lite svenska maträtter.

 

Kan även rekommendera Karlssons på beachroad, svenskt ställe med riktigt bra resturang. http://www.karlssons-phuket.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med Villa Patong? Har för mig att det låg på 3:rd road eller nåt sånt?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller ligger på ,vet ej om det finns kvar.

Har bott där för en massa år sedan,drevs av et Göttlaborgare

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Jag bor på C&N Hotel i Patong för fjärde gången snart. Bra läge nära stranden och nattlivet i Patong, men ändå lite avskilt. Hyfsad frukost ingår. Enda minus jag kan komma på är avsaknaden av pool.

Lustigt, jag har för mig att jag bodde där 1995 och då hade dom både bungalows och hotellrum, men nu när jag kollar på bilderna så ser jag inga bungar.

Kanske dom rev dom och byggde hotellrum där åxå. Var jäkligt lyxigt då i alla fall (om det nu är samma hotell) för 1000THB natten. En bunge gick väl på drygt 300THB eller nåt.

International breakfurst i "källaren" (½ trappa ner) i nåt hus en bit bort, med allt som ska vara till. Prinskorv, stekta ägg, äggstanning, stekt potatis, bacon, vita bönor, juice, rostat bröd.

 

Ett av dom finare hotellen utan joiner fee jag testade (troligen pga av bungarna) men damen fick lämna ID i alla fall. Tja mycket hinner hända på 20 år, och inte alltid till det bättre.

 

Kan väl inte finnas flera C&N i Patong, måste vara samma.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Lustigt, jag har för mig att jag bodde där 1995 och då hade dom både bungalows och hotellrum, men nu när jag kollar på bilderna så ser jag inga bungar.

Kanske dom rev dom och byggde hotellrum där åxå. Var jäkligt lyxigt då i alla fall (om det nu är samma hotell) för 1000THB natten. En bunge gick väl på drygt 300THB eller nåt.

International breakfurst i "källaren" (½ trappa ner) i nåt hus en bit bort, med allt som ska vara till. Prinskorv, stekta ägg, äggstanning, stekt potatis, bacon, vita bönor, juice, rostat bröd.

 

Ett av dom finare hotellen utan joiner fee jag testade (troligen pga av bungarna) men damen fick lämna ID i alla fall. Tja mycket hinner hända på 20 år, och inte alltid till det bättre.

 

Kan väl inte finnas flera C&N i Patong, måste vara samma.

Jo, det finns ett C&N Resort i Patong också. Där får man förresten bada om man bor på hotellet jag nämnde. En annan bra sak är att om du bokar minst tre nätter så hämtar de dig på Phukets flygplats om du vill. Smidigt och med fina bilar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och hustrun har tillsammans med Drivern och hans familj tagit in två ggr på billiga Guesthouse på Soi San Sabai. Det är den soien man kommer på om man fortsätter över gatan där Bangela Road slutar. Kommer inte ihåg namnen men läget var ju centralt och rummen dög åt lantisar som oss.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...