Jump to content
IGNORERAD

SIM-kort i Thailand?


Oregistrerad

Recommended Posts

Men jag har ju bara ett simkort!? Samma som jag köpte ifjol. Jag bara köpte till data för 399 baht till samma kort!

 

 

Lovelos

Någon inställning du missat kanske. Knata iväg till en AIS butik så får du hjälp där. På 7/11 är det inte säker vet mer än hur man tankar på mera pengar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    5

  • kitungmakmak

    5

  • Soengsang

    4

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanske gammal info men, det var typ detta jag fick knappra in förra gången.

 

Inställningar, More settings, mobile networks, Acces point names

APN (Android):
Name: ais internet
APN: internet
MCC: 520
MNC: 03

 

Name tror jag jag döpte till Internet åxå.

 

Men det skall komma automagiskt till telefonen i normalfall.

 

Testa utan att röra MCC/MNC från början.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett Freedom 3G Micronet simkort ifjol med 12call AIS, och det funkade bra med både telefon och internet, toppade upp på 7/eleven butiker.

Efter 7 månader då jag inte använt simkortet satte jag i det i mobilen igen för 5 dagar sen,och telefonringning fungerar men inget Internet,

så jag toppade upp med lite baht, och köpte sen 3G NetSIM 399 baht MaxSpeed2GB AIS WiFi, och fick SMS som bekräftade att det är aktiverat,

men det finns fortfarande inget internet det går inte att surfa ingen data!?

Finns det ingen data i Pattaya området just nu, kanske pga uppgradering eller annat underhåll, eller har simkortet helt enkelt gått ut?

När jag kollar *121* så står det hur mycket baht det finns kvar och att det gäller till den 18/07/2015.

Lovelos

Har det funkat tidigare brukar det gamla knepet att stänga av o sätta på luren igen faktiskt funka testa det...
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade liknande problem för ett år sedan när jag för första gången skulle ha internet i min telefon.

 

Fick lov att besöka ett AIS kontor i ett varuhus där dom hjälpte mig och ändrade i telefonen samt i deras dator.

 

Det är några koder som skall skickas fråntelefonen för att aktivera

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Testat som ni sa, men funkar inte, så det får bli och gå till AIS och ställa sej i kö!

Tack för hjälpen i alla fall!

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade liknande problem för ett år sedan när jag för första gången skulle ha internet i min telefon.

 

Fick lov att besöka ett AIS kontor i ett varuhus där dom hjälpte mig och ändrade i telefonen samt i deras dator.

 

Det är några koder som skall skickas fråntelefonen för att aktivera

 

Fick besöka Dtac för att få bort den funktionen.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det fixat!

Gick till Telewiz butiken i Tesco/Lotus uppe i Norra Pattaya och en tjej där fixade det på 2-3 minuter!

Vet inte vad som var fel dock, men kanske blivit avstängt pga att det inte använts på 7 månader,

men hon kunde öppna upp det igen på deras dator.

 

Lovelos

Ändrades av lovelos
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Telewiz finns lite varstans. Ofta på större köpcentrum. Finns på nedre plan i Central Festival och uppe på BigC extra bland annat.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick först till Tukcom och Central Festival, men var långa köer som jag hatar,

men inget folk alls uppe i Tesco/Lotus, bara att gå fram till kassan direkt!

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick först till Tukcom och Central Festival, men var långa köer som jag hatar,

men inget folk alls uppe i Tesco/Lotus, bara att gå fram till kassan direkt!

 

Lovelos

Ja den på Tukcom är en lite disk med mycket folk och inget vettigt kösystem i alla fall sist jag var där för ett år sedan. På central Festival har det i alla fall ett kösystem med lappar så där är det bara att sätta sig och vänta när man fått sin lapp. Men det brukar ta en stund

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den på Tukcom är en lite disk med mycket folk och inget vettigt kösystem i alla fall sist jag var där för ett år sedan. På central Festival har det i alla fall ett kösystem med lappar så där är det bara att sätta sig och vänta när man fått sin lapp. Men det brukar ta en stund

 

Big C extra har också kölappar.

 

Tuk Com går fetbort i alla sammanhang! Djävla rövarställe.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska alla kontantkort registreras. Undra hur det blir med alla turister...?

 

http://englishnews.thaipbs.or.th/nbtc-now-mandates-owners-prepaid-sim-cards-register-security-reason

 

Det är väl bara langa fram passet om vanligt... Indien var hårdare på det, då var det lite pappersjobb ändå,

men nu blir det väl en kopia på pass+IMSI och så iväg till nån stackare som skall försöka hålla reda på det.

 

Så länge dom inte vill ha IMEI (eller håller reda på det) så är det väl OK för mig.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara langa fram passet om vanligt... Indien var hårdare på det, då var det lite pappersjobb ändå,

men nu blir det väl en kopia på pass+IMSI och så iväg till nån stackare som skall försöka hålla reda på det.

 

Så länge dom inte vill ha IMEI (eller håller reda på det) så är det väl OK för mig.

 

Langa fram passet till vem då? Dom på 7/11? Eller ska man regga det i en telefonbutik? Lär bli långa köer.

 

Min bild är att att inget i Thai är att "bara" göra nåt. Det ska fyllas i blanketter, visas pass och kopior på samma papper och pass osv, osv.

 

För egen del spelar det ingen roll, redan reggad. Tänker mest på hur det ska genomföras rent praktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Langa fram passet till vem då? Dom på 7/11? Eller ska man regga det i en telefonbutik? Lär bli långa köer.

Min bild är att att inget i Thai är att "bara" göra nåt. Det ska fyllas i blanketter, visas pass och kopior på samma papper och pass osv, osv.

För egen del spelar det ingen roll, redan reggad. Tänker mest på hur det ska genomföras rent praktiskt.

Inte särskilt omständligt, man gör det i en butik som är auktoriserad av telefonoperatören.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Langa fram passet till vem då? Dom på 7/11? Eller ska man regga det i en telefonbutik? Lär bli långa köer.

 

Min bild är att att inget i Thai är att "bara" göra nåt. Det ska fyllas i blanketter, visas pass och kopior på samma papper och pass osv, osv.

 

För egen del spelar det ingen roll, redan reggad. Tänker mest på hur det ska genomföras rent praktiskt.

 

Tja, i Indien så fungerar det ju...

 

http://www.padhaaro.com/2013/11/26/buy-use-sim-card-india-foreigner/

 

Borde väl fungera i Thailand åxå.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har just kommit hem från Thailand där jag köpte ett SIMkort från AIS (one to call) som jag också registrerade. Nu så får jag meddelandet "ingen täckning" när jag försöker kolla saldot på thaitelefonen från Sverige (det har alltid fungerat tidigare år när jag köpt SIM-kort i Thailand att kolla saldot även från Sverige). Någon annan som har haft samma problem och vet vad det beror på?

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har just kommit hem från Thailand där jag köpte ett SIMkort från AIS (one to call) som jag också registrerade. Nu så får jag meddelandet "ingen täckning" när jag försöker kolla saldot på thaitelefonen från Sverige (det har alltid fungerat tidigare år när jag köpt SIM-kort i Thailand att kolla saldot även från Sverige). Någon annan som har haft samma problem och vet vad det beror på?

 

// mrco

 

 

Mitt kort går inte se saldo på oxå, vet man kunde det förut men nu "inget nät tillsvars" orsaken vet jag inte tyvärr

 

Mvh.Dolle

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt kort går inte se saldo på oxå, vet man kunde det förut men nu "inget nät tillsvars" orsaken vet jag inte tyvärr

 

Mvh.Dolle

 

Ja, det är lite drygt faktiskt.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom hem idag med mitt registrerade 12Call funkar utmärkt. Har du kollat att du slagit på roaming i telefonen?

 

//Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet att mitt räcker till 4/2 2016 fyller alltid på innin jag åker tillbaka till Sverige, närst på fyllning blir i juni när jag reser dit igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...