Jump to content
IGNORERAD

SIM-kort i Thailand?


Oregistrerad

Recommended Posts

God fortsättning!

Jag ser att DTAC har sitt Happy Tourist som fungerade bra när jag var två veckor i Thailand senast. DTAC erbjuder sina paket för en vecka (299 baht) och för två veckor (599 baht). Men jag ska vara tre veckor i Thailand nästa gång. Går det att tex köpa ett tvåveckors och förlänga det, eller måste jag skaffa ett nytt och därmed nytt telenummer? Eller kanske har någon något ett helt annat förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • lovelos

    5

  • kitungmakmak

    5

  • Soengsang

    4

  • Mankan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag behöver bara kunna skicka lite sms och kolla lite på internet om jag för stunden skulle vara utan wifi. Inga röstsamtal behövs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förra veckan köpte jag  One 2 Call ,laddade med 500 bath och fick 50 b extra , utav dessa 500 var 300 b för internet som var 3 Gb för nerladdning  för 1 månad.. 

 

Är helt nöjd med detta o funkar bra i fart ,den mesta kontakten hemma vid hålls över WhatsAppo då räcker 3 gb en bra stund 

 

Har laddat lite mera sedan för samtal o nu är den giltligt 1 år.

 

Tetra

Ändrades av Tetra
Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också DTAC, absolut bäst för data, har också en bra webbsida från var man kan hantera sitt simkort, till skildnad för one 2 call som har en värdelös webbsida, såvida man inte läser Thai.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör också DTAC, absolut bäst för data, har också en bra webbsida från var man kan hantera sitt simkort, till skildnad för one 2 call som har en värdelös webbsida, såvida man inte läser Thai.

 

Vilken webadress hittar man den sidan på?

Jag kollade lite men hittade inget vettigt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte något som heter True-H för 399Bt. Har surfat och ringt som en galning nu i 3 veckor och det fungerar kanon. T.o.m. När Wi-Fi-nätverken krånglar, vilket de ofta gör.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken webadress hittar man den sidan på?

Jag kollade lite men hittade inget vettigt.

http://www.dtac.co.th/en/.

Man registrerar sitt nr där, sen får man tillgång till div tjänster, även enkelt att få ett ersättningskort etc om så behövs då.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.dtac.co.th/en/.

Man registrerar sitt nr där, sen får man tillgång till div tjänster, även enkelt att få ett ersättningskort etc om så behövs då.

 

Vet du om det går att registrera på mej som inte är boende i Thailand så jag kan behålla detta nummer tillsvidare och även använda i de delar av landet som kräver registrerade nummer för att få access till nätet?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du om det går att registrera på mej som inte är boende i Thailand så jag kan behålla detta nummer tillsvidare och även använda i de delar av landet som kräver registrerade nummer för att få access till nätet?

Det är jag ganska säker på att det går, bara att uppge någon adress, de kollar ju inget visum eller liknande vid online registrering.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

God fortsättning!

Jag ser att DTAC har sitt Happy Tourist som fungerade bra när jag var två veckor i Thailand senast. DTAC erbjuder sina paket för en vecka (299 baht) och för två veckor (599 baht). Men jag ska vara tre veckor i Thailand nästa gång. Går det att tex köpa ett tvåveckors och förlänga det, eller måste jag skaffa ett nytt och därmed nytt telenummer? Eller kanske har någon något ett helt annat förslag?

Det finns 30-dagars för 999 bath som jag köpte. Har använt det i två veckor nu utan klagomål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack till alla som tagit sig tid att svara. Om 5 veckor har jag landat. ..

Ändrades av Lagun
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag hört så har AIS och DTAC bäst täckning på landsbygden.

 

 

Det fanns en tid då det var så, dom lever fortfarande på ryktet, i vart fall AIS. True är den operatör som dom flesta i min bekantskapskrets bytt till just för att täckning på telefon, 3/4g är bättre både i stad och landsbygd, men det finns självfallet alltid platser där den ena är sämre eller bättre.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde hem till Sverige på julafton med mitt DTAC och det kostade ca 20THB/min, med dagens SEK-THB kurs så blir det ganska jämt skägg med min Tele2/Comviq kostnad på 4,90SEK/min.

Nu slipper jag tanka mitt Thai-sim mera.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej.

Behöver hjälp. För jag förstår inget. Inte et skit av det jag drabbats av. Jag har besökt två True Move butiker. Vänlig och hjälpsam personal. Jag har inget behov av surf. När jag kommer till WIFI område så surfar jag.

Men jag är beroende att ringa ca 5-7 st samtal per månad. Typ, när jag kört vilse eller annat akut läge. Då har jag en billig telefon (ej SMART)samsungmobil.

Nu efter tre månader börjar True Move ta betalt 3 bath för alla inkommande SMS. Så det "suger i snitt 5-6 st sms per dygn och 18 bath. Varje gång jag skall ringa så har jag oftast slut pengar.

 

I butikerna säger de att de ej kan ändra. De provade stoppa genom  #137 - ta bort inkommande SMS reklam Spam etc...

 

Kan detta stämma? Att efter 3 st månader så måste jag byta telefonnummer. Eller vilket bolag/sim kort skall man ta om man ej vill surfa.??

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar märkligt att du betalar för inkommande SMS. Kör ju AIS nånting... 12go blinkar svagt i minnet, men det kan vara nåt annat.

Slår *121* eller nåt sånt (kommer upp på menyn hur det ska slås när jag börjar) och den rör sig inte (beloppet) om jag får reklam.

 

Däremot är det lite kul att jag inte kan se mitt eget telefonnummer, men det är ju enkelt fixat genom att ringa en annan telefon.

 

Prova ett annat abb, fast då får du ju ett nytt nummer, men är det bara för utgående så spelar det ju ingen roll.

 

Tankar en hundring och den räcker långt för mig, ända tills damen får slut på sin telefon. Då går min pott åt på ett nafs.

Det som drar är maps och lite mail ibland när jag är ute i obygden. Ringer väl nästan aldrig, tja det är om jag tappat bort gumman...

tidsuppfattningen hos henne är aningen fel, en timme=4 eller nåt.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett Freedom 3G Micronet simkort ifjol med 12call AIS, och det funkade bra med både telefon och internet, toppade upp på 7/eleven butiker.

 

Efter 7 månader då jag inte använt simkortet satte jag i det i mobilen igen för 5 dagar sen,och telefonringning fungerar men inget Internet, 

så jag toppade upp med lite baht, och köpte sen 3G NetSIM 399 baht MaxSpeed2GB AIS WiFi, och fick SMS som bekräftade att det är aktiverat,

men det finns fortfarande inget internet det går inte att surfa ingen data!?

 

Finns det ingen data i Pattaya området just nu, kanske pga uppgradering eller annat underhåll, eller har simkortet helt enkelt gått ut?

När jag kollar *121* så står det hur mycket baht det finns kvar och att det gäller till den 18/07/2015.

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte ett Freedom 3G Micronet simkort ifjol med 12call AIS, och det funkade bra med både telefon och internet, toppade upp på 7/eleven butiker.

 

Efter 7 månader då jag inte använt simkortet satte jag i det i mobilen igen för 5 dagar sen,och telefonringning fungerar men inget Internet, 

så jag toppade upp med lite baht, och köpte sen 3G NetSIM 399 baht MaxSpeed2GB AIS WiFi, och fick SMS som bekräftade att det är aktiverat,

men det finns fortfarande inget internet det går inte att surfa ingen data!?

 

Finns det ingen data i Pattaya området just nu, kanske pga uppgradering eller annat underhåll, eller har simkortet helt enkelt gått ut?

När jag kollar *121* så står det hur mycket baht det finns kvar och att det gäller till den 18/07/2015.

 

Lovelos

När du har två SIM kort så måste du välja vilket som ska vara mot internet i själva telefonen. Tror att internet ligger mot det gamla SIM ännu.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

När du har två SIM kort så måste du välja vilket som ska vara mot internet i själva telefonen. Tror att internet ligger mot det gamla SIM ännu.

Men jag har ju bara ett simkort!? Samma som jag köpte ifjol. Jag bara köpte till data för 399 baht till samma kort!

 

 

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

Traska förbi en 7-11 så kanske dom fixar det. Jag hade samma problem i oktober. Om jag köpt fel toppning eller vad som var fel vet jag inte. Tjejen drog iväg med telefonen och tillbaka fick jag en fixad (samma lur, sån tur hade jag inte att jag fick en ny lur) som hade det jag behövde, både telefon och internet. Jag fixar det i alla fall inte, allt står ju på thai. Gick ju bra tidigare, så det kan vara nåt med inställningarna av själva telefonen mot mobilnätet, accesspuntkter osv. Tror det fanns nån meny där man skulle skriva in AIS och Internet i alla fall.

 

Sen kommer det ju SMS som är lika obegripliga... Samma skit i kambodja, jag lämnar inte affären nästa gång innan jag fått det att fungera.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...